Chromecast + beamer + sonos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

Ik worstel al een tijdje met het volgende probleem. Voor mijn nieuwe huis wil ik graag een combinatie maken tussen beamer, chromecast en sonos beam. Waar wij in afwijken t.o.v. de standaard setups, is dat wij geen tv (willen) hebben. Alle apparatuur moet nog worden aangeschaft dus wil er van tevoren even goed over nadenken.

Idealiter zou ik de chromecast aan de sonos beam én de beamer willen hangen. Problemen:
* De Sonos Beam staat aan de frontzijde van de bank, de beamer hangt achter de bank.
* Chromecast heeft maar 1 HDMI uitgang
* Chromecast heeft HDMI output, Sonos beam wil HDMI ARC als input

Mogelijke oplossing:
* HDMI signaal uit Chromecast door een HDMI splitter halen en het signaal dus zowel naar sonos beam als naar beamer sturen. Er loopt een loze leiding in onze kruipruimte, dus we kunnen op deze manier een snoer naar de beamer trekken. om sync-issues te voorkomen zouden we een net zo lang snoer van de chromecast naar de sonos beam kunnen trekken, al is dat qua afstand niet nodig. Dan zit je nog wel met conversie van HDMI naar HDMI ARC, maar mogelijk kan dit kastje daar bij helpen?

Mijn vragen:
1. Gaat dit werken? Liefst zonder kwaliteitsverlies of 'gedoe' (lees: niet lekker werken)
2. Is er een betere / mooiere / meer praktische oplossing mogelijk?

Alle reacties

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 15:28
de ARC met HDMI staat alleen dat je afstandbediening daarop reageert. Dus wanneer je ARC hebt tussen tv en ander apparaat. Dan kan je met je tv afstandbediening je andere apparaat besturen.

mijn pc

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen Sonos Beam nemen. Het is nog maar de vraag of het aansluiten uberhaupt gaat werken (mbt ARC en de splitters ed) en mocht je dat aan de praat hebben dan ondersteund de Sonos alleen maar dolby digital. Met netflix zul je bijvoorbeeld nooit surround gaan krijgen omdat deze Dolby Digital Plus nodig heeft.

Wat je beter kunt doen is een receiver met hdmi in en out nemen. Daar wat leuke speakers bij halen. Het voordeel is dat je die reciever vervolgens ook lekker dicht bij de beamer kunt zetten (en de chromecast rechtstreeks achterin kunt steken) waardoor je ook maar korte HDMI kabels nodig hebt (lange kabels hebben meer kans op storing). Voor de €450 die je op de beam bespaart, plus het niet hoeven kopen van lange hdmi kabels, splitters en converters heb je zo een budget waar je best iets leuks voor uit kunt zoeken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Janoz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:38:
Geen Sonos Beam nemen. Het is nog maar de vraag of het aansluiten uberhaupt gaat werken (mbt ARC en de splitters ed) en mocht je dat aan de praat hebben dan ondersteund de Sonos alleen maar dolby digital. Met netflix zul je bijvoorbeeld nooit surround gaan krijgen omdat deze Dolby Digital Plus nodig heeft.

Wat je beter kunt doen is een receiver met hdmi in en out nemen. Daar wat leuke speakers bij halen. Het voordeel is dat je die reciever vervolgens ook lekker dicht bij de beamer kunt zetten (en de chromecast rechtstreeks achterin kunt steken) waardoor je ook maar korte HDMI kabels nodig hebt (lange kabels hebben meer kans op storing). Voor de €450 die je op de beam bespaart, plus het niet hoeven kopen van lange hdmi kabels, splitters en converters heb je zo een budget waar je best iets leuks voor uit kunt zoeken.
Mja dat zou kunnen, maar heeft twee nadelen:
  • Ik wil mijn ruimtes kunnen samenvoegen, dus muziek spelen op de hele begane grond (=keuken + huiskamer)
  • In huis gebruik ik Zwave + Home Assistant. Ik zou graag geluiden afspelen over de boxen, maar dat gaat dan ook niet meer...
Misschien kan ik beter dit kastje bestellen en dat dan combineren met beamer en sonos play base?

En ik snap nog niet helemaal hoe netflix in combinatie met chromecast werkt. Op netflix lees ik dat ie gewoon 5.1 audio kan doorsturen naar chromecast. Als chromecast dat ook kan naar sonos, dan heb je toch gewoon 5.1?

[ Voor 5% gewijzigd door xilent_xage op 15-11-2018 17:06 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De Chromecast gebruikt Dolby Digital plus (DD+). De ontvanger zal dat dan ook moeten ondersteunen, en dat doet de Sonos niet. Dat kastje gaat ook niet helpen. Zoals je in de omschrijving kunt lezen ondersteund deze ook geen Dolby Digital plus. Meer dan Stereo zul je niet krijgen ben ik bang.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zich is dat natuurlijk geen probleem, het is niet alsof het een 5.1 set is natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, je wilt wel iets complex wat je wilt als je perse die apparaten wilt gebruiken. Overal muziek te kunnen spelen kan ook op een andrre manier . Dat kan je ook doen door speakers B of 2e zone aan te sluiten op een receiver.

Je kan niet en een mooi geïntegreerd systeem willen, en ook nog customized eisen stellen (geen tv maar een beamer met chromecast). Dat kan je misschien oplossen met kastjes, maar volgens mij levert dat alleen gepruts op.

Ik zou opnieuw overwegen en beginnen met opschrijven wat je functioneel wilt, dan kunnen mensen wellicht alternatieven adviseren.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 15-11-2018 17:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypotheekvragen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-07 11:29
Ik heb het als volgt in mijn woonkamer:

Kast achter de bank, met daarin de beamer, apple tv 3 , tv ontvanger (telfort) en sonos connect
Tegenover de bank een gestucte gladde wand , met links en rechts sonos play 5, in stereo dus.

Voor het beeld is apple tv gekoppeld met hdmi met beamer.
Voor het televisie beeld is tv ontvanger gekoppeld met hdmi met beamer

Voor geluid is apple tv en ontvanger gekoppeld naar sonos connect.
Sonos connect stuurt geluid door naar sonos play 5.

Op deze manier kan ik de bediening via Iphone/Ipad laten gaan. Zowel voor beeld als geluid.
O.a de volgende apps gebruik ik veel: Netflix, Telfort tv, spotify, NPO, enz
Sonos play 5 wordt ook nog ondersteund door airplay 2.
Wellicht is dit een oplossing voor je.

Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.

[ Voor 20% gewijzigd door hypotheekvragen op 08-12-2018 20:59 ]

Pagina: 1