Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cloud oplossing gezocht voor verbinden met X.400 / AS2

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Vraag

• Maxonic
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-06 12:01
Om te beginnen, ik weet in de basis vrijwel niks van X.400 of AS2.

Ik moet op zoek naar een oplossing om met partijen te communiceren via AS2 en X.400. Nu is het aanleggen van een X.400 lijn compleet niet meer van deze tijd en eigenlijk wil ik helemaal geen on-premise oplossing. (Kan je deze eigenlijk nog wel krijgen?) Ik ben daarom eigenlijk op zoek naar een Cloud-based oplossing. Een soort webmail voor X.400 en AS2 berichten. Zodat ik de communicatiepartners wel een X.400 of AS2 adres kan geven, maar dat ik deze berichten vervolgens makkelijk door kan zetten naar Mail/SFTP/een Rest-Api of wat dan ook.

Nu zou ik toch verwachten dat zoiets bestaat, maar kennelijk zoek ik verkeerd want ik kan niks vinden wat mij hierin kan helpen. Daarom mijn vraag hier. Wie kan mij een oplossing aanraden?

Ik weet dat er EDI-providers bestaan die zich richten op uitwisseling van dit soort berichtenverkeer. Het probleem hierbij is dat alle partijen waar ik navraag heb gedaan zich te inhoudelijk met de berichten bezig houden. Ik wil eigenlijk gewoon de ruwe data binnen krijgen, mappings kan ik vervolgens zelf maken voor net iets minder dan de bij de EDI-partijen gangbare 170 euro per uur. 8)7

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik geef je weinig kans. Het hele idee achter EDI is nou juist dat de EDI-provider zo ongeveer eigenaar wordt van de communicatie van de partij die 'm inhuurt. Dat is hun busyness model; naarmate hun klanten (slachtoffers eigenlijk) met meer partijen communiceren, stijgt automatisch hun omzet

'k Bedoel: theoretisch heb je gelijk en kun je best een X.400 gateway bouwen of huren. Maar een EDI-provider hanteert een white list en daar gaat-ie jou niet zomaar in zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik ken ook niets van AS2 of X.400 en ik haal ook niet uit je bericht of je zelf iets kan/wil bouwen.

Maar als ik zo snel google bestaan er AS2 connectors in Mulesoft ESB. Misschien is dat iets om naar te kijken? Je kan de ESB on-premise draaien, maar er bestaat ook een cloud oplossing van Mulesoft zelf.

Misschien kan iemand met kennis even aangeven of dit een oplossing kan zijn, of dat ik gewoon onzin uitkraam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCRinkel
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 01-06 17:00
*knip*. Promotie / werving is niet de bedoeling.

[Voor 80% gewijzigd door rens-br op 01-06-2021 17:09]

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True