Goede speakerset voor jeugdhonk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 15:39
Omdat de oude speakers het begeven hebben ben ik op zoek naar een nieuwe speakerset voor het jeugdhonk op de vereniging. De oude (passieve) speakers zijn een paar keer opgeblazen, dus eigenlijk zoeken we een complete set.

Ik had deze set gevonden: https://www.maxiaxi.com/s...te-dj-geluidsinstallatie/, maar deze valt mij toch een beetje tegen. De speakers zijn erg licht en ik heb het idee dat deze ook snel opgeblazen kunnen worden. Daarom zit ik nu te denken over actieve speakers: https://www.bax-shop.nl/a...-watt-actieve-luidspreker. De versterker is hier namelijk al afgesteld op deze speaker, dus ik ga ervan uit dat opblazen erg moeilijk is. Zou dit een goede koop zijn of hebben jullie misschien andere ideeën?

Beste antwoord (via Japie07 op 20-11-2018 09:27)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:08
Deze pricewatch:Behringer speakers zijn van een merk met een veel betere reputatie dan de exemplaren hebben die je tot nu toe gevonden hebt. Zolang je geen hele stevige bas verwacht zullen ze voldoen voor je jeugdhonk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Deze pricewatch:Behringer speakers zijn van een merk met een veel betere reputatie dan de exemplaren hebben die je tot nu toe gevonden hebt. Zolang je geen hele stevige bas verwacht zullen ze voldoen voor je jeugdhonk.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Japie07 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:15:
Daarom zit ik nu te denken over actieve speakers: .... De versterker is hier namelijk al afgesteld op deze speaker..
Dat spreekt elkaar wel tegen tenzij je het hebt over een voorversterker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• martyw
DukeBox schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:22:
[...]

Dat spreekt elkaar wel tegen tenzij je het hebt over een voorversterker.
Goed punt, hoe wil je de speakers aansturen, bv met een mengpaneel?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Line out naar de line-in van je actieve speakers ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Japie07
Ja ik bedoelde dat het voordeel van de actieve speakers is dat de versterker daar ingebouwd is en op die specifieke speaker is afgesteld.

Ik wil de speakers aansturen met de line-out van een mengpaneeltje (dezelfde als die bij de SkyTec set zit.

• martyw
De Vexus STM 3030 heeft line uitgangen, mocht je de Behringers overwegen heb je twee line naar XLR kabels of lijn naar 6.3 mm plug kabels nodig

• Japie07
martyw schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:18:
Bedankt voor de aanbeveling! Deze heeft wel een 12 inch sub, is die dan toch beter dan die Devine?

• martyw
De Behringer heeft een 12" woofer, de Devine een 15". Ik verwacht dat de Behringer een betere kwaliteit componenten heeft, maar ik heb geen ervaring met Devine.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

Jag

Het zijn ook woofers, geen subwoofers. Dat is wel echt een verschil. Die 12" en 15" zijn gemaakt voor midden en de wat hogere bastonen. Als je echte bas wilt, dan moet je er nog een sub onder zetten.

Edit: die Devine zal wellicht harder gaan, maar ik zou ook de Behringer nemen. Ik zou toch hopen dat die beter klinkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Jag op 15-11-2018 20:09 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:46

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
Bedankt allemaal, morgen staat de Devine en de Behringer klaar bij Bax. Ik ga ze testen en zal hier laten weten wat het is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
Afgelopen vrijdag naar Bax geweest. Helaas was de Behringer nog niet binnen, de Devine Artis 15A wel. De medewerker gaf aan dat deze eigenlijk een beetje verouderd zijn. Ook de Behringer komt uit 2014. De nieuwe serie van Devine zou een stuk beter zijn. Gelukkig kon ik ze allebei beluisteren.

Het ging om de Devine Onyx serie. Ik heb de 12 inch, de Artis 15 en de Onyx 15 inch gehoord. De Onyx serie is zeker beter, persoonlijk vond ik zelfs de 12 inch mooier dan de 15 inch, hier zat teveel bas in. Hierbij moet ik wel aangeven dat we de 15 inch niet konden betalen.

Het is dus uiteindelijk deze geworden: https://www.bax-shop.be/n...llrange-luidspreker-1200w

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1