Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PC2013
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Beste Tweakers,

Vorige maand bestelde ik bij een webwinkel het Asus ROG maximus XI extreme moederbord.
De levertijd was onbekend, maar dat maakte mij niet uit. Nu krijg ik van deze webwinkel een mail dat dit
bord niet meer leverbaar is en of ik mijn bestelling wil annuleren of eventueel een alternatief wil uitzoeken.
Wat ik raar vindt want het bord is net een maand op de markt.

Dit bord is op moment van schrijven bij 5 andere winkels te koop met een levertijd van 1-3 dagen maar voor minimaal 130 euro meer als dan wat ik heb betaald. Ik krijg een beetje het gevoel dat zij mij daarom willen laten annuleren/ alternatief aanbieden.

Graag zou ik jullie mening en eventuele ervaringen willen horen.

mvg. PC2013

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

PC2013 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:10:
Dit bord is op moment van schrijven bij 5 andere winkels te koop met een levertijd van 1-3 dagen maar voor minimaal 130 euro meer als dan wat ik heb betaald. Ik krijg een beetje het gevoel dat zij mij daarom willen laten annuleren/ alternatief aanbieden.

mvg. PC2013
Er staat vast in de voorwaarden dat ze bestellingen kunnen annuleren door veranderende marktomstandigheden, prijsschommelingen of andere minder concrete zaken die aangedragen kunnen worden. De prijsverwachting is, gezien de prijsstelling elders, ook niet realistisch. Je gaat dit bord niet voor deze prijs krijgen denk ik.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er mis mee als ze een alternatief aanbieden dan? Waarom moet het per se de Asus ROG Maximus XI Extreme zijn? Ik vind het sowieso een duur moederbord voor wat je ervoor terugkrijgt.

Als het om kleurstelling te doen is, dan zijn
pricewatch: MSI Z370 Gaming Plus
of
pricewatch: Asus ROG Maximus X Hero
of
pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi
an sich meer dan prima alternatieven, die ook veel goedkoper zijn en je dus een deel van het geld terug krijgt.

Alleen bij de Maximus X heb je een iets oudere chipset. Eventueel met bios update dus voor laatste CPU-support en je bent er. Dat kan je eventueel aan de winkel vragen om dat voor je te doen. ;)

De Gigabyte heeft als voordeel dat je zelf de kleur kan instellen.

[Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 15-11-2018 14:25]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Er zijn 5 winkels die dit specifieke bord aanbieden. Als het bord ruim verkrijgbaar was via diverse kanalen zouden er wel meer shops zijn met dit bord.
Ik vermoed dat het ofwel een prijsfout is, ofwel een verkeerde koppeling (de prijs die je noemt komt meer in lijn met de Formula ipv de Extreme). Het bord zal vast wel leverbaar zijn met enige inspanning, maar niet tegen de prijs die jij ervoor verwacht te betalen.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gevonden hierover en waarom voldeed deze informatie niet? Zo is via Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie al een hoop nuttige informatie te vinden over prijsstijgingen en shops die daarom niet willen leveren.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:32
Tja ze hebben een leverplicht. Je kan en mag ze vragen naar hun "bewijs" dat hij niet meer leverbaar is. Maar de vraag is of je zoveel moeite en tijd er in wil steken.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• PC2013
Het gaat mij niet zozeer om de prijswijziging, natuurlijk is t niet leuk, maar de manier waarop er zaken worden gedaan.
ik verwacht het bord ook niet meer voor de oorspronkelijk afgesproken prijs te krijgen.
Maar ze hadden kunnen zeggen dat de oorspronkelijke aankoopprijs niet meer voldeed. Dat is al heel anders dan letterlijk het bord van de website verwijderen en zeggen dat t niet meer leverbaar is waar die bij andere winkels juist net beschikbaar komt.

Een alternatief wil ik niet. Ik heb dit bord specifiek gekozen voor de vele WC opties die erop zitten en ik hier in het verleden erg over tevreden was.

Ik weet dat ik waarschijnlijk geen andere optie heb dan annuleren. Ik wilde alleen graag weten of er meer mensen waren met dergelijke ervaringen.

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-06 23:21
Je kunt ze gewoon houden aan de prijs hoor, jij hebt een koopovereenkomst met ze en die kunnen zij niet eenzijdig opzeggen. Jij kunt dat weer wel. Het is alleen de vraag hoe graag jij dit moederbord voor deze prijs wil hebben en hoeveel moeite je erin wil steken. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Maar je staat in je recht. Je wacht al een maand, dat was dus voor hen al tijd genoeg om de eventuele prijsfout te constateren en je in te lichten. Nu zijn ze daar in mijn ogen echt te laat mee.

Als jij kunt aandragen dat ze ergens anders nog wel te koop zijn, dan zullen ze iets meer moeite moeten doen. Sterker nog, jij kunt hem dan daar kopen en de extra kosten op hen verhalen.

Maar goed, daar kunnen anderen die er echt voor geleerd hebben je vast verder mee helpen. Ik zou dus niet al meteen naar ze terug reagerenn, maar het eerst goed uitzoeken. En je niet laten afschepen als je dat niet wil.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PC2013 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:01:
Maar ze hadden kunnen zeggen dat de oorspronkelijke aankoopprijs niet meer voldeed. Dat is al heel anders dan letterlijk het bord van de website verwijderen en zeggen dat t niet meer leverbaar is waar die bij andere winkels juist net beschikbaar komt.
Wat zei de winkel dan toen je er om vroeg? :? Lijkt me dat je zoiets toch ook gewoon aan hun kan vragen, als je zelf al vrij snel had gezien dat de prijs niet echt realistisch was in vergelijking met andere (web)shops?
k weet dat ik waarschijnlijk geen andere optie heb dan annuleren. Ik wilde alleen graag weten of er meer mensen waren met dergelijke ervaringen.
Je kan toch ook vragen of het komt omdat ze niet voor die prijs kunnen leveren (en het dus een prijsfout is)? Je hebt dus echt wel meer opties dan annuleren alleen.

[Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 15-11-2018 18:05]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Bron
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-04 15:18
Er is maar 1 winkel die hem werkelijk op voorraad zegt te hebben.
Een ander zegt 2-4 werkdagen.
De overige 2 zegt meerdere weken.

• PC2013
De winkel geeft aan dat hun leverancier hem echt niet meer kan leveren. Ik heb zelfs aangeboden om het verschil met de goedkoopste webwinkel (549 euro op moment van communicatie)op tweakers bij te betalen en nog is het antwoord nee hij is niet leverbaar.

Ik vindt het niet erg om te wachten, ook al is het meerdere weken.
Ik kan gewoon niet geloven dat een nieuw bord niet meer leverbaar is een maand na release.

[Voor 12% gewijzigd door PC2013 op 15-11-2018 19:30]

• SacreBleu
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-06 22:25

SacreBleu

VR Enthousiasteling

PC2013 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:26:
De winkel geeft aan dat hun leverancier hem echt niet meer kan leveren. Ik heb zelfs aangeboden om het verschil met de goedkoopste webwinkel (549 euro op moment van communicatie)op tweakers bij te betalen en nog is het antwoord nee hij is niet leverbaar.

Ik kan gewoon niet geloven dat een nieuw bord niet meer leverbaar is een maand na release.
Als je zelf aanbied om het verschil bij te betalen, waarom annuleer je de order niet en koop je hem direct bij de winkel die hem wel op voorraad heeft? Je maakt het jezelf ongelooflijk moeilijk terwijl de oplossing zo ontzettend simpel is.

Het komt nu eenmaal voor dat een leverancier kan zeggen: "Wij krijgen het niet meer". Of je het nu gelooft of niet, wat wil je nu precies?

Elite Dangerous: AmazingPaper

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo heel vreemd is het toch niet? Het is een belachelijk duur bord, er worden er niet heel veel van verkocht, dus grote kans dat ze maar in een beperkte oplage gemaakt zijn. Daarvan wordt waarschijnlijk maar een gedeelte naar NL gestuurd naar verschillende distributeurs. Als die er maar 2 heeft liggen, dan zijn ze natuurlijk snel uitverkocht en komt er ook geen nieuwe, want de oplage is maar beperkt.

Als winkels hem nog wel hebben kan dat omdat het ding mogelijk nog ligt bij een andere distributeur. Dus bestel dat ding dan daar als je per se dit bord wilt hebben.

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:36
Ik heb even bij verschillende distri gekeken, maar daar staat het bord ook al in backorder met een minimale levertijd van 8 tot 10 werkdagen. Navraag levert op dat dit ook nog eens niet bevestigd is.. Dus ik kan mezelf wel enigszins voorstellen dat de webwinkel het product als niet leverbaar zet...

• smv
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-05 19:11
PC2013 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:26:

Ik wacht ook al vanaf het begin om dit moederbord, maar wat je hier zegt klopt niet.

Het bord is alleen announcet, maar nog nooit geleverd ;-). Sinds begin deze week is het bord pas leverbaar en dik overpriced... dus ik wacht black friday even af

• PC2013
Update:

Vandaag het bord binnen gekregen voor de originele aankoopprijs in oktober.
De aanhouder wint XD

• Skunkmaster
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01-07-2020
PC2013 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:58:
Update:

De aanhouder wint XD
Gefeliciteerd en heel veel plezier met dit bord !! :9~ O+ :9 _/-\o_

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

PC2013 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:58:
Update:

De aanhouder wint XD
Mosterd na de maaltijd wellicht, maar ik was er even tussenuit. Gefeliciteerd! Ik ben oprecht blij voor je dat het toch gelukt is. Vaak is het veel gezeur om bij onwillige verkopers een voet tussen de deur te krijgen zonder écht vervelend te doen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True