Mijn vraag
Ik heb een werkblad vol data onderverdeeld in verschillende kolommen.
Uiteindelijk zal dit bestand dienen import-file voor een opmaak programma.
Nu wil ik van te voren weten of alle data goed genoteerd staat.
Dus binnen excel wil ik deze data layout technisch visueel maken.
Welke data komt op welke pagina en op welke locatie.
Daarvoor heb ik een tweede werkblad aangemaakt waar ik de pagina's en de locaties schetsmatige ga visualiseren. Dus alle data moet automatisch op de juiste plek komen op deze tweede werkblad komen.
Het is niet zo dat alle locaties binnen een pagina standaard met data gevuld worden. Dat wisselt per pagina. Maar op het tweede werkblad heb ik daar wel ruimte voor gereserveerd. Maximaal 9 locaties per pagina. Op het moment dat het de pagina als de locatie overeenkomt met het zoekresultaat, zal het betreffende veld op het tweede werkblad ingevuld worden.
Ik ben op zoek naar het volgende zoekfunctie:
Eerst zoeken op basis van criteria 1.
Criteria 1: zoeken in kolom (A) Paginanummer
Bijvoorbeeld: 1
Bij een overeenkomst moet gezocht worden op criteria 2.
Criteria 2: zoeken in kolom (
Locatienummers
Bijvoorbeeld: 3
Bij een overeenkomst moet hij de gegevens ophalen uit de betreffende rij en een opgegeven kolom.
Een beetje zoals Horizontaal zoeken.
Het resultaat wordt in het tweede werkblad geplaatst in specifieke cel.
Voorbeeld
Zoek in kolom A naar de waarde 1. Bij een overeenkomst zoek in kolom B naar de waarde 2. Voorwaarde is wel dat ze samen in één rij bevinden. Als het zoekresultaat overeenkomt met deze twee voorwaarden, dan moet je in Kolom H de betreffende data ophalen. Voorwaarden is wel dat het uit de betreffende rij gehaald wordt. Kolom H kan ook I zijn of elk ander kolom dat ik opgeef. Het resultaat is zichtbaar in het tweede werkblad.
Het is volgens mij een combinatie van INDEX, VERT.ZOEKEN, HORZ.ZOEKEN EN ALS. Maar ik kom er niet uit. Nu kan ik de waarde van A en B ook samenvoegen in een extra kolom en dan verticaal zoeken. Alleen mag ik de volgorde van mijn kolommen niet niet aanpassen, maar wel aan het einde een kolom toevoegen. Maar dan werkt VERT.ZOEKEN niet meer. In combinatie met INDEX kom ik er ook niet uit.
Nu gebruik ik de volgende formule, maar dat werkt niet...
=ALS('Inloopbestand Studio'!BO2:BO300>=11;(VERT.ZOEKEN(1;'Inloopbestand Studio'!F2:BD300;22;ONWAAR));"")
Graag wil ik jullie hulp vragen.
Alvast bedankt.
Ik heb een werkblad vol data onderverdeeld in verschillende kolommen.
Uiteindelijk zal dit bestand dienen import-file voor een opmaak programma.
Nu wil ik van te voren weten of alle data goed genoteerd staat.
Dus binnen excel wil ik deze data layout technisch visueel maken.
Welke data komt op welke pagina en op welke locatie.
Daarvoor heb ik een tweede werkblad aangemaakt waar ik de pagina's en de locaties schetsmatige ga visualiseren. Dus alle data moet automatisch op de juiste plek komen op deze tweede werkblad komen.
Het is niet zo dat alle locaties binnen een pagina standaard met data gevuld worden. Dat wisselt per pagina. Maar op het tweede werkblad heb ik daar wel ruimte voor gereserveerd. Maximaal 9 locaties per pagina. Op het moment dat het de pagina als de locatie overeenkomt met het zoekresultaat, zal het betreffende veld op het tweede werkblad ingevuld worden.
Ik ben op zoek naar het volgende zoekfunctie:
Eerst zoeken op basis van criteria 1.
Criteria 1: zoeken in kolom (A) Paginanummer
Bijvoorbeeld: 1
Bij een overeenkomst moet gezocht worden op criteria 2.
Criteria 2: zoeken in kolom (

Bijvoorbeeld: 3
Bij een overeenkomst moet hij de gegevens ophalen uit de betreffende rij en een opgegeven kolom.
Een beetje zoals Horizontaal zoeken.
Het resultaat wordt in het tweede werkblad geplaatst in specifieke cel.
Voorbeeld
Zoek in kolom A naar de waarde 1. Bij een overeenkomst zoek in kolom B naar de waarde 2. Voorwaarde is wel dat ze samen in één rij bevinden. Als het zoekresultaat overeenkomt met deze twee voorwaarden, dan moet je in Kolom H de betreffende data ophalen. Voorwaarden is wel dat het uit de betreffende rij gehaald wordt. Kolom H kan ook I zijn of elk ander kolom dat ik opgeef. Het resultaat is zichtbaar in het tweede werkblad.
Het is volgens mij een combinatie van INDEX, VERT.ZOEKEN, HORZ.ZOEKEN EN ALS. Maar ik kom er niet uit. Nu kan ik de waarde van A en B ook samenvoegen in een extra kolom en dan verticaal zoeken. Alleen mag ik de volgorde van mijn kolommen niet niet aanpassen, maar wel aan het einde een kolom toevoegen. Maar dan werkt VERT.ZOEKEN niet meer. In combinatie met INDEX kom ik er ook niet uit.
Nu gebruik ik de volgende formule, maar dat werkt niet...
=ALS('Inloopbestand Studio'!BO2:BO300>=11;(VERT.ZOEKEN(1;'Inloopbestand Studio'!F2:BD300;22;ONWAAR));"")
Graag wil ik jullie hulp vragen.
Alvast bedankt.