Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Far Cry 5 Hapert af en toe op snel systeem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koenzy
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07-12-2020
Hoi Collega tweakers!
Ik heb het volgende probleem. Ik heb enige tijd geleden een andere game laptop gekocht, een MSI Gaming Series GT72S 6QE-1012. Nu is de eerste game die ik geïnstalleerd heb Far Cry5. Spel draait doorgaans prima op Ultra instellingen, gewoon soepel dus en prachtig getekend. Maar af en toe, (ik heb het idee als hij iets op de achtergrond gaat laden fzo) word het beeld heel schokkerig en werkt alles vertraagd. Voor een aantal seconden. Loop ik een stukje verder, is het probleem weer weg. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is gruwelijk irritant.
Had de game oorspronkelijk op de (D:) 1TB HDD gezet, maar verplaatst naar de 250GB SSD (C:) in de hoop het op te lossen maar dit is dus niet het geval. Ook alle grafische instellingen op de laagste stand zetten veranderde helemaal niets aan de issue. :'(

Hardware:
MSI GT72S 6QE-1012
Ram 16GB DDR4
SSD250Gb
GPU GTX980M
CPU i7 7700

Iemand suggesties? Systeemspecs zouden zat moeten zijn... :)

Alle reacties

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:29
Temperatuur meten met bijv speccy. Ik kan me goed voorstellen dat bijv. je CPU of GPU te warm wordt in de case en daarom in prestaties gaat inleveren. Laptops zijn niet de beste apparaten immers om op te gamen vanwege de slechte(re) koeling ten opzichte van een desktop.

edit: url toegevoegd

[Voor 23% gewijzigd door Renzzie op 15-11-2018 13:22]

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:55
Oftwel de warmte van je CPU/GPU is te hoog of er draait iets op de achtergrond dat resources loopt te snoepen. Denk hierbij aan je Antivirus, backup, Windows Update (zie het vaak genoeg) etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True