Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung Galaxy S9 DUOS logo niet vermeld in advertentie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• IVOIVO
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 27-02 14:38
Mijn vraag:

Bij mijn nieuwe Go abonnement dat is ingegaan op 2 oktober 2018 heb ik een Samsung Galaxy S9 gekozen. Het toestel direct na de aanschaf in een ondoorzichtig hoesje gedaan dat ik had aageschaft
om mijn nieuwe Samsung Galaxy S9 te beschermen. Een tijd later werd het tijd voor een nieuwe hoesje omdat mijn huidige hoesje aan vervanging toe was. Deze keer koos ik voor een duurder doorzichtig hoesje
van een ander merk. Tot mijn grote verbazing staat er op de achterzijde van de Samsung Galaxy S9 een groot 'DUOS' logo dat ik voorheen nooit opgemerkt had omdat ik een ondoorzichtig hoesje gebruikte. Ik heb net nog op de website gekeken van T-Mobile en daar staat geen enkele foto van een Samsung Galaxy S9 met het 'DUOS' logo achterop. Het 'DUOS' logo op de achterzijde is zo prominent aanwezig dat het een doorn in mijn oog is. Het doet echt af aan het 'premium' gevoel van de telefoon. Wat kan ik eventueel doen om mijn telefoon om te ruilen of het contract te ontbinden? Ik kan niet echt veel vinden over afwijkende producten die geleverd worden en hoe die zich verhouden tot het herroepingsrecht. Weet iemand hier meer over?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Samsung Galaxy S9 ('DUOS' logo)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb geprobeerd te chatten met een medewerker van T-Mobile. Ik heb haar het bovenstaande verteld en dit is het transcript van de chat:

Belinda (11/15/2018, 12:26:46 PM): Hallo!
Belinda (11/15/2018, 12:26:56 PM): IK ben al druk aan het lezen :)
Belinda (11/15/2018, 12:28:10 PM): Het is helaas niet mogelijk om uw toestel om te ruilen.
Ik (11/15/2018, 12:29:34 PM): Waarom niet als ik vragen mag?
Ik (11/15/2018, 12:29:51 PM): Het product wijkt af van wat er op de site staat.
Belinda (11/15/2018, 12:30:53 PM): U heeft twee weken de tijd na ontvangst van uw toestel om deze te retourneren. Na die tijd is dat niet meer mogelijk.
Ik (11/15/2018, 12:33:40 PM): Volgens mij geldt die termijn niet bij het leveren van een afwijkend product.
Ik (11/15/2018, 12:33:50 PM): En dat is in dit geval gebeurt.
Belinda (11/15/2018, 12:35:09 PM): De term DUOS geeft gewoon aan dat u de mogelijkheid hebt om twee simkaarten in uw toestel te gebruiken. Dat is vrij uniek. De termijn van 2 weken verandert hier niet door.
Ik (11/15/2018, 12:38:02 PM): Ja ik begrijp dat DUOS aangeeft dat ik twee simkaarten kan gebruiken. Maar op de site van T-mobile staat nergens in de beschrijving zowel als bij foto's dat dit lelijke logo achterop staat.
Belinda (11/15/2018, 12:40:13 PM): Desondanks had u gelijk aan moeten geven dat u dat niet zo wilt. Dan was het geen enkel probleem geweest om het toestel terug te sturen. Daar staat nu eenmaal een termijn van twee weken voor.

Deze mevrouw geeft aan dat ik dus binnen 14 dagen gebruik had moeten maken van het herroepingsrecht. Als ik wat Google blijft het mij een beetje vaag wanneer deze termijn anders is als er een afwijkend product wordt geleverd. Kan je hier überhaupt wel spreken van een 'afwijkend' product? Alleen de foto's in de advertentie wijken af van wat ik ook daadwerkelijk heb ontvangen. Alle NL-providers gebruiken foto's waarop het logo niet te zien is.

Hoe mijn telefoon eruit ziet:

https://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiyoMzRrdbeAhUlsaQKHdPODfAQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.empetel.es%2Fepages%2F17205045.sf%2Fen_IE%2F%3FObjectPath%3D%2FShops%2F17205045%2FProducts%2FM805&psig=AOvVaw3iG2vNR1GayOuSHsawjIsY&ust=1542369851369891

Hoe de telefoon op T-Mobile staat:

https://www.google.nl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjsvqiprtbeAhVSKuwKHWsZBRoQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.bgr.in%2Fgadgets%2Fmobile-phones%2Fsamsung%2Fgalaxy-s9-plus&psig=AOvVaw2wVuzuZjjJi7slRrMoAB5e&ust=1542370033545128

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Ik zou een duurder ondoorzichtig hoesje aanschaffen.
Probleem opgelost.

• WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:35
Is het niet gewoon een stickertje? En anders inderdaad een ondoorzichtig hoesje erop.

Je zicht termijn van 14 dagen is verstreken, dat jij het toestel niet goed hebt bekeken is niet het probleem van T-Mobile toch?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Ik zie letterlijk het probleem niet.

• ChinaGeek
Dan heb je vast een ondoorzichtig hoesje... 8)7

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:38
https://forum.xda-develop...axy-s9-duos-logo-t3777325

Zo te zien op de meeste EU telefoons... maar weer niet op alle. Vreemde insteek van Samsung

Woont in Helsinki

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
ChinaGeek schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:43:
[...]

Dan heb je vast een ondoorzichtig hoesje... 8)7
Nee de afbeeldingen van de TS zijn niet zichtbaar.
En Oneplus schrijft geen duos op hun telefoons

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 15-11-2018 13:46]

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:40

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Wat een onzin. TS heeft alle ruimte gehad om toestel uitvoerig te bestuderen. Dat dit logo niet is opgevallen is gewoon eigen schuld dikke bult.

2 oktober gekocht en er na anderhalve maand achterkomen dat er een andere logo dan verwacht staat en dan nog verwachten dat T mobile iets voor je gaat betekenen. Kom op...

• ChinaGeek
Intelligo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:44:

Zo te zien op de meeste EU telefoons... maar weer niet op alle. Vreemde insteek van Samsung
Het is gewoon de Dual Sim variant hoor...

• Intelligo
ChinaGeek schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:48:
[...]

Het is gewoon de Dual Sim variant hoor...
Maar niet elke. Er zijn zat S9 Duo's in omloop zonder logo. Zo ook Samsungs pressfotos op de DUOS pagina, geen logo.

Woont in Helsinki

• IVOIVO
WimP schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:33:
Is het niet gewoon een stickertje? En anders inderdaad een ondoorzichtig hoesje erop.

Je zicht termijn van 14 dagen is verstreken, dat jij het toestel niet goed hebt bekeken is niet het probleem van T-Mobile toch?
Het is helaas geen stickertje. Het is net zoals het Samsung logo verwerkt in het glas. Na aanschaf van de telefoon direct het eerste beste (ondoorzichtige) hoesje gekocht voor initiële bescherming. Later dus pas vastgesteld dat het DUOS logo aanwezig is op de achterzijde.

Ik dacht dat ik er vanuit kon gaan dat dit logo niet op de achterzijde zou staan omdat dit ook niet vermeld is in de afbeeldingen op de site van T-Mobile. Ik had dit achteraf uiteraard moeten bekijken.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:44
Het is een extra mogelijkheid op je S9, alleen esthetisch minder mooi.
Ik zou er geen halszaak van maken en die kun je er ook niet meer van maken, daar is het nu te laat voor.

Canon, Apple & Samsung spul

• IVOIVO
Intelligo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:44:

Dat is inderdaad vreemd. Ik zou dan verwachten dat ze de afbeeldingen ook zouden aanpassen op de site van de provider.

• Intelligo
IVOIVO schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:52:
[...]

Dat is inderdaad vreemd. Ik zou dan verwachten dat ze de afbeeldingen ook zouden aanpassen op de site van de provider.
Ik gok dat ze gewoon allemaal Samsung's presskit gebruiken, en daar staat het logo niet op.

Woont in Helsinki

• IVOIVO
nadroJ schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:52:
Het is een extra mogelijkheid op je S9, alleen esthetisch minder mooi.
Ik zou er geen halszaak van maken en die kun je er ook niet meer van maken, daar is het nu te laat voor.
Dan laat ik het maar voor wat het is. Het gaat me inderdaad om de looks van de telefoon. Bedankt voor je reactie.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:44
IVOIVO schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:54:
[...]

Dan laat ik het maar voor wat het is. Het gaat me inderdaad om de looks van de telefoon. Bedankt voor je reactie.
Snap wat je bedoelt hoor, ik had precies hetzelfde toen ik de S9 van m'n vriendin uitpakte. Zij vond het absoluut geen ramp, juist eerder handig omdat ze dan wellicht een zakelijke sim in de telefoon kan plaatsen.
Toevallig heeft ze gisteren haar eerste doorzichtige hoesje vervangen voor een ondoorzichtig hoesje (met kick stand voor het kijken van series etc.).

Canon, Apple & Samsung spul

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
IVOIVO schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:50:
[...]
Na aanschaf van de telefoon direct het eerste beste (ondoorzichtige) hoesje gekocht voor initiële bescherming. Later dus pas vastgesteld dat het DUOS logo aanwezig is op de achterzijde.

Ik dacht dat ik er vanuit kon gaan dat dit logo niet op de achterzijde zou staan omdat dit ook niet vermeld is in de afbeeldingen op de site van T-Mobile. Ik had dit achteraf uiteraard moeten bekijken.
Dus je hebt de telefoon helemaal niet (grondig) bekeken toen die uitgepakt was? Beetje naïef vind je niet. Voor hetzelfde geld had je een barst oid op de achterkant ook gemist.

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True