Vraag

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:51
Mijn vraag
Mijn ouders hebben een 2e hands printer gekregen, de inktpatronen zijn helemaal leeg (weet niet of ze zijn leeg geprint of uitgedroogd), een set van 5 nieuwe patronen kost 60,-
hoe groot is de kans dat de printkoppen inmiddels uitgedroogd/kapot zijn, is het slim om de 60,- uit te geven om dit te testen ? de cartridgehouder ziet er nog redelijk schoon uit, in ieder geval zitten er geen vaste stukjes inkt aangekoekt...

Relevante software en hardware die ik gebruik
het betreft een Canon Pixma 5350s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op internet, ik lees echter tegenstrijdige verhalen, ik ben er inmiddels wel achter dat als ik ook de printkoppen moet vervangen het de investering niet waard gaat zijn, en ik beter een nieuwe printer kan aanschaffen voor mijn ouders.

Alle reacties

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49

4POX

Everybody is wired

J-roenn schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:57:
Mijn vraag
Mijn ouders hebben een 2e hands printer gekregen, de inktpatronen zijn helemaal leeg (weet niet of ze zijn leeg geprint of uitgedroogd), een set van 5 nieuwe patronen kost 60,-
hoe groot is de kans dat de printkoppen inmiddels uitgedroogd/kapot zijn, is het slim om de 60,- uit te geven om dit te testen ? de cartridgehouder ziet er nog redelijk schoon uit, in ieder geval zitten er geen vaste stukjes inkt aangekoekt...

Relevante software en hardware die ik gebruik
het betreft een Canon Pixma 5350s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op internet, ik lees echter tegenstrijdige verhalen, ik ben er inmiddels wel achter dat als ik ook de printkoppen moet vervangen het de investering niet waard gaat zijn, en ik beter een nieuwe printer kan aanschaffen voor mijn ouders.
Koop inkt bij de Action om te testen. Maak de koppen schoon met een beetje alcohol op een doekje. Ga niet testen met originele inkt. Is te duur.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Of geef 50 euro uit en koop het nieuwe model, of welk ander model printer dan ook. Dit model is van 2012.

Vaak kan je ook wel vinden welke printers het beste met imitatie patronen werken, van 123inkt bijvoorbeeld.

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-04 18:12
https://www.uwcartridgewi...r_O3cw9PT0FhoCHp0QAvD_BwE

Voor.een 10tje heb je een hele set. Maar zoals hierboven aangegeven is kan je beter een nieuwe printer kopen.
Er is grote kans dat de koppen helemaal dicht zitten en dat de printer niet meer werkt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
Ik heb goede ervaringen met het schoonmaken van de printkoppen met alcohol.
Daarna wat afdrukken printen om 'm schoon te printen, hij zal niet direct helemaal zuiver printen.
Ik zou dat gewoon eerst proberen voordat je 'm naar de milieustraat brengt.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:04:
Of geef 50 euro uit en koop het nieuwe model, of welk ander model printer dan ook. Dit model is van 2012.
Dan raad ik een laserprinter aan. Drogen nooit uit en heb je tien jaar plezier van. En wil je een keer een kleurenplaatje uitprinten. Ga je even langs de hema of de kruidvat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De goedkoopste kleurenlaser (nieuw!) uit de pricewatch kost je 90 euro, inclusief toner voor (bij incidenteel gebruik) bijna een jaar. Daar kun je echt geen inktcartridges voor kopen, laat staan zelf gaan klooien.
Zet je uurloon ook even af tegen de tijd die het kost. Dan is een nieuwe laser al snel goedkoper.

Persoonlijk zou ik het ding naar de Kringloop brengen (als die hem al willen) en anders gewoon naar de afvalverwerking.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 472287

4POX schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:19:
[...]

Dan raad ik een laserprinter aan. Drogen nooit uit en heb je tien jaar plezier van. En wil je een keer een kleurenplaatje uitprinten. Ga je even langs de hema of de kruidvat.
Eensch, dat heb ik persoonlijk thuis ook. De Brother 2135W, imitatietoner voor bijna nop en printer duizenden pagina's. Ik geloof dat ik met mijn incidentele gebruik al een jaar of 4 doe met mijn toner en hij is nog steeds niet leeg.

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:51
Bedankt voor de snelle reacties iedereen,
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:04:

Vaak kan je ook wel vinden welke printers het beste met imitatie patronen werken, van 123inkt bijvoorbeeld.
ze hadden hiervoor een 60,- model van HP, alleen originele inkt gebruikt en maximaal 3-4 weken stil gestaan tussen printjes, hele printkoppen vernaggeld binnen een jaar, de brokken hingen er aan... Als er een nieuwe printer komt zal dit in ieder geval een laser worden...
franssnarf schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:06:
https://www.uwcartridgewi...r_O3cw9PT0FhoCHp0QAvD_BwE

Voor.een 10tje heb je een hele set. Maar zoals hierboven aangegeven is kan je beter een nieuwe printer kopen.
Er is grote kans dat de koppen helemaal dicht zitten en dat de printer niet meer werkt.
zit je dan niet te "klooien" met het resetten van chips, en kan je er vanuit gaan dat dit soort patronen gewoon werkt ? heb zeer slechte ervaringen met nagevulde inktpatronen en toners.
Gman schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:08:
Ik heb goede ervaringen met het schoonmaken van de printkoppen met alcohol.
Daarna wat afdrukken printen om 'm schoon te printen, hij zal niet direct helemaal zuiver printen.
Ik zou dat gewoon eerst proberen voordat je 'm naar de milieustraat brengt.
bedoel je daarmee de printkop in een bakje alcohol leggen, of met bijvoorbeeld een wattenstaafje de koppen schoonmaken ?
de koppen zien er redelijk schoon uit op het moment voor een printer die een jaar heeft stil gestaan.
4POX schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:19:
[...]
dat gaat het ook zeker worden in geval er een nieuwe printer aangeschaft moet worden, nadeel is dat een multifunctional laserprinter (ze gebruiken de scanner ook) al wel weer snel duurder wordt, dan moet er misschien maar een 2e hands flatbed scannertje naast komen (maken ze die nog???)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 09:07
J-roenn schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:32:
Bedankt voor de snelle reacties iedereen,

[...]

bedoel je daarmee de printkop in een bakje alcohol leggen, of met bijvoorbeeld een wattenstaafje de koppen schoonmaken ?
de koppen zien er redelijk schoon uit op het moment voor een printer die een jaar heeft stil gestaan.
Ja als je ze los kan halen dan ff op een schaaltje met alcohol leggen (69% is prima)
Maar als ze er goed uit zien dan gewoon ff proberen te printen.

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:16
Ik zou er geen moeite in steken.

Zoals aangegeven zullen de koppen vast verstopt zitten en of je dit fatsoenlijk werkend kunt krijgen is maar de vraag. Ik ben zelf overgegaan op een kleurenlaser vanwege dit gedoe, nooit meer verstopte printkoppen !
Pagina: 1