Goedendag allemaal,
Momenteel ben ik bezig met het optimaliseren van een Excel bestand, echter loop ik vast bij een formule.
Het Excel bestand omvat een draaitabel waar ik mijn gegevens uit moet halen. Voorbeeld:
Container A - 7 manuren - 70 euro - Klant A - Trein
Container B - 8 manuren - 80 euro - Klant A - Trein
Container C - 6 manuren - 60 euro - Klant B - Trein
Container G - 6 manuren - 60 euro - Klant A - Truck
Container Z - 6 manuren - 60 euro - Klant Ab - Trein
Container J - 7 manuren - 70 euro - Klant A - Truck
Nu wil ik in een ander tabblad de totale resultaten weergeven. Voorbeeld:
Kosten Trein Kosten Truck
Klant A ? ?
Klant B ? ?
Normaliter moet ik zelf de verwijzingen handmatig maken en ontstaan er hele grote formules, waarbij tientallen cellen bij elkaar worden opgeteld
, ik zoek nu dus een functie formule, waarbij mijn resultaten automatisch worden ingevuld vanuit mijn draaitabel in een ander tabblad. Men moet alleen wel rekening houden met Klant A omvat meerdere klanten zoals Klant AB en moeten dus bij elkaar worden opgeteld en er moet onderscheid worden gemaakt tussen truck of trein. Tot slot, mijn voorbeeld omvat 6 regels, realistisch praten we over een Excel bestand met 1000+ regels en vandaar dat ik het wil automatiseren
Zelf zat ik te denken aan een formule waarbij er gebruik wordt gemaakt van verticaal zoeken, ALS en/of index, maar momenteel kom ik er gewoon niet uit en loop ik vast en moet ik toch handmatig verder te werk gaan. Hier moet toch wel een oplossing voor zijn?
Momenteel ben ik bezig met het optimaliseren van een Excel bestand, echter loop ik vast bij een formule.
Het Excel bestand omvat een draaitabel waar ik mijn gegevens uit moet halen. Voorbeeld:
Container A - 7 manuren - 70 euro - Klant A - Trein
Container B - 8 manuren - 80 euro - Klant A - Trein
Container C - 6 manuren - 60 euro - Klant B - Trein
Container G - 6 manuren - 60 euro - Klant A - Truck
Container Z - 6 manuren - 60 euro - Klant Ab - Trein
Container J - 7 manuren - 70 euro - Klant A - Truck
Nu wil ik in een ander tabblad de totale resultaten weergeven. Voorbeeld:
Kosten Trein Kosten Truck
Klant A ? ?
Klant B ? ?
Normaliter moet ik zelf de verwijzingen handmatig maken en ontstaan er hele grote formules, waarbij tientallen cellen bij elkaar worden opgeteld

Zelf zat ik te denken aan een formule waarbij er gebruik wordt gemaakt van verticaal zoeken, ALS en/of index, maar momenteel kom ik er gewoon niet uit en loop ik vast en moet ik toch handmatig verder te werk gaan. Hier moet toch wel een oplossing voor zijn?