Overname inventaris huurhuis reële prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 5.553 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138497

Topicstarter
Ik ga binnekort verhuizen maar ik wil graag dingen laten overnemen.
Dus mijn vraag aan jullie wat is een reeele prijs.
Laminaat 10 jaar oud incl ondervloer en plinten rond 31 m2 in de woonkamer
Plus 14 m2 aan laminaat in de hal en keuken
In de laminaat zit wel wat beschadingen
Er zit tapijt in 3 slaapkamers van rond 10 euro voor 1m2
Slaapkamer 11,07 m²
slaapkamer 2 9.98 m²
slaapkamer 3 9.85 m²
In de badkamer ligt vinyl met schelpachtige patroon
Van 2,67 m2
En er ligt in de woonkamer
2 grote meubelstoelen
1 bank 3 zits
Allemaal rond 10 jaar oud.
1 koelkast van 7 jaar
2,5 meter aan raamfolie die zelfklevend is
4 rolgordijnen met zonwerendfunctie
2 grote van 190 cm lang
2 kleine van rond 90 cm lang
Wat is een reeele prijs voor dit om het laten overnemen door de nieuwe huurder
Alvast bedankt 😀

Beste antwoord (via Anoniem: 1138497 op 14-11-2018 22:14)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1138497 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:11:
Het is wel een sloopwoning.
Misschien handig voor mensen die nu een huis nodig hebben. En voor 100 euro toch best veel dingen krijgen.
Staat zelf op planning om 2 of 3 jaar te gaan slopen
Ja, dat maakt het op zich aantrekkelijker om wat over te nemen, als het maar zo kort bewoond gaat worden (omdat je kunt aannemen dat die persoon het als tussenwoning zal gaan huren). Maar dan moet je echt geluk hebben dat er op tijd een nieuwe huurder is en dat de huurder niet zelf een woning gekocht heeft en dus al inboedel heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 14-11-2018 22:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 19:23
20 euro. Bedenk dat als de nieuwe niet accoord gaat dat je het zelf eruit mag trekken...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Tja, wat de gek er voor geeft. Je mag het ook allemaal mee verhuizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:50
DiedX schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:59:
20 euro. Bedenk dat als de nieuwe niet accoord gaat dat je het zelf eruit mag trekken...
Zal er zelf wel een paar honderd euro voor over hebben als ik een starter was en zelf niks had. Ga het spul eens zelf kopen en je komt van een koude kermis thuis. Tja het is dan wellicht niet je smaak maar je hebt er ook geen werk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 16:25
Wat wil je er zelf voor hebben? Spullen die zo oud zijn hebben voor een nieuwe huurder denk ik niet heel veel waarde. Als je er €100 - €200 voor krijgt mag je denk ik (heel) blij zijn. Het hangt er ook van af hoeveel animo er voor je woning is. Als er 10 mensen in willen is het makkelijk om wat meer te vragen. Als je 1 iemand hebt mag je blij zijn dat hij/zij het wil overnemen, anders mag je alles naar de originele staat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit sociale of particuliere huur?

In beide gevallen is het wat de gek ervoor geeft; hou er rekening mee dat als het niet wordt overgenomen, je mogelijk je vloer eruit moet halen want een huurhuis moet je in originele staat achterlaten tenzij de verhuurder alles toestemt en wil laten liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De nieuwe huurder zal vragen: hoeveel ben je bereid te betalen om het af te voeren en hoeveel risico zou ik willen nemen dat er verborgen gebreken zijn door alle huidige spullen? (Ook de nieuwe huurder zal tzt in de voor jou originele staat moeten opleveren?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

DiedX schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:59:
Dit.

Je bent echt overgeleverd aan wat de huurder er voor over heeft. Ik zou inzetten op 300 piek ofzo, maar als je een erg zakelijke opvolger hebt, ziet die ook dat het voor jou erg chill is om het te laten staan / zitten allemaal.

Voor hem / haar is het natuurlijk ook chill als het voor hem prima spul is.

Ik zou vooral een ondergrens bedrag bepalen waarop je het de ander gunt. En dan proberen hey meeste eruit te slepen door dus 300 te vragen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een sociale huur woning.
Ik verwacht zelf ook niet heel veel voor de vloeren omdat die zo oud zijn misschien paar tientje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Oude bank en stoelen, oude koelkast, laminaatvloer met beschadigingen. Ik zou blij zijn als de huurder het gratis zou willen hebben. Scheelt je veel werk met afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de rolgodrijnen kan ik zelf gewoon verkopen op mp daar verdien ik wel meer aan de rolgordijnen zijn zelf twee jaar oud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1138497 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:07:
Voor de rolgodrijnen kan ik zelf gewoon verkopen op mp daar verdien ik wel meer aan de rolgordijnen zijn zelf twee jaar oud
Ja wat wil je daarmee zeggen dan zou ik dat gewoon doen toch probeer trouwens ook eens wat interpunctie te gebruiken dat leest makkelijker zoals je ziet maar wat je vraag betreft vraag het de volgende huurder Je moet alleen hopen dat die er op tijd is voordat je het huis uit moet zijn

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien handig voor mensen die nu een hus nodig hebben.En voor 100 euro toch best veel dingen krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1138497 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:11:
Misschien handig voor mensen die nu een huis nodig hebben. En voor 100 euro toch best veel dingen krijgen.
Ja, dat maakt het op zich aantrekkelijker om wat over te nemen, als het maar zo kort bewoond gaat worden (omdat je kunt aannemen dat die persoon het als tussenwoning zal gaan huren). Maar dan moet je echt geluk hebben dat er op tijd een nieuwe huurder is en dat de huurder niet zelf een woning gekocht heeft en dus al inboedel heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 14-11-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Houd er wel even rekening mee dat het kan zijn dat je de 31ste eruit moet zijn en de nieuwe huurder de 30ste komt kijken en dat hij alsnog zegt van trek alles er maar uit. Dan moet het dus de 31ste leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de woning toch gesloopt gaat worden, dan zal de volgende huurder ook geen hoofprijs meer neer willen tellen voor de vloeren etc, want daar gaat hij dan toch maar 2 jaar plezier van hebben.

Er zijn natuurlijk dingen die geen ruk op gaan leveren, plakfolie tegen de ramen... tja, zo'n rolletje kost 4 euro bij de Action, daar kun je echt niets voor krijgen. Een paar m² vinyl in de badkamer idem.
Banken kun je zo goed als gratis krijgen op marktplaats als je niet heel kieskeurig bent, dus ook daar geldt voor dat je er echt niet zo heel veel voor gaat krijgen.

Ik zou voornamelijk kijken of ze de laminaatvloeren niet over willen nemen, daar zit simpelweg het meeste werk in om dat erin en eruit te krijgen. Meubels zou ik er dan zelf bijna gratis bijgeven, al is het maar omdat het je een boel gedoe scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

weebl

YARR!

Hoeveel heb je er voor over om alles te laten liggen/staan?
Hoeveel zou de nieuwe bewoner er voor over hebben om het te laten liggen/staan?

Economie 101 dit, zoek de evenwichtsprijs ;)
De eerste kan je voor jezelf bepalen, de tweede is lastig. Probeer dus voor jezelf te bedenken hoeveel tijd/geld/energie je het waard vind om het hele spul er uit te halen en naar de stort te brengen? Doe daar een beetje bovenop en wellicht heb je beet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is een prijs van 20 tot 50 een reel prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf nog een laag kastje met spiegel.De hoogte is halve meter ongeveer.
En een normaal kleding kast die gewoon in goede staat is met ingebouwde spiegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 19:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 1138497 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:19:
Wat had je er zelf voor over gehad ?

Meubeltjes kan je evt. ook nog naar het goed brengen en vragen wat ze er voor overhebben.

Denk overigens dat er een vrij grote kans is dat de huurder die weet dat de woning op de nominatie staat gesloopt te worden maar toch deze woning kiest, een wat beperkt budget heeft.
Zou voor de rest zelf hooguit een flesje wijn voor durven vragen o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 14-11-2018 22:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor alles?
Dan vind ik 't eerder aan de lage kant, maar weet je wel (bijna) zeker dat je er vanaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat 100 euro een prima openingsbod is. Maar dat moet je even aftasten. Even kijken hoe de volgende huurder reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Als huurder geen kritische huurder kan ik denk wel beginnen met 100 euro
En iets kritische huurder 20 euro
Scheelt me veel sloopwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 1138497 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:25:
Als huurder geen kritische huurder kan ik denk wel beginnen met 100 euro
En iets kritische huurder 20 euro
Scheelt me veel sloopwerk
Exact. Succes, man. Wanneer moet je eruit? Is er al een nieuwe huurder, zover je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb zelf al een nieuwe woning maar moet wachten op de sleutel
.je moet 1 maand van te voren opzeggen maar je moet wel een datum geven maar je gewoon eerder of later vetrekken uit mijn huidge woning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:15
Sjah, ligt een beetje aan wie de nieuwe bewoner wordt he (en hoe de verhuurder erin staat indien er nog geen nieuwe huurder in zicht is). Anders kan het je zelfs geld of moeite kosten om het allemaal weg te halen en/of af te voeren.

Ik zou eigenlijk zeggen; als je het allemaal mag laten staan - dan heb je al winst. Verder lijkt het me allemaal maar weinig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:15

-tom-562

Oliesjeik

Kratje bier. Jij hebt in feite weinig 'leverage', als de nieuwe huurder besluit het niet te willen, mag jij alles er uit trekken.

Vaak bu'j te bang!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Als je de nieuwe huurder 100 euro betaalt, mag je het misschien laten liggen :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Het is niet de bedoeling om hier een 'wat is mijn inventaris waard?' topic te starten. Waardebepalingen doen we sowieso niet aan op GoT. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.