Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1138433

Topicstarter
Ik zoek een?
Wireless ergonomische plug & play muis voor professioneel zakelijk gebruik op externe locatie.

Wat is je budget?
In principe geen limiet, de prijzen in het duurdere segment vormen geen struikelblok voor eventuele aanschaf.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, de Logitech MX Master 2S leek me wel wat, maar het is me nog onduidelijk of die aan al mijn wensen voldoet. Advies voor gepastere alternatieven zijn dus welkom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben zzp’er en werk dagelijks extern op locatie. Op een dag van 8 uur gebruik ik de muis nagenoeg fulltime, ergonomie is (naast performance) dus erg belangrijk.
Op de ene locatie hebben ze wel een muis, soms alleen een pen, soms een muis met draad die constant in de weg zit of niet goed werkt zonder (soms versleten) muismat op de desbetreffende ondergrond, etcetera.
Het liefst zou ik elke dag mijn eigen wireless muis meenemen, aansluiten en aan de gang. Hiervoor komen natuurlijk veel modellen in aanmerking. Voorwaarde is dat het model ergonomisch zo optimaal mogelijk moet zijn en dat de muis draadloos werkt zonder aanvullende software installatie (dit is op vele plekken niet mogelijk door of geen admin rechten en/of geen internetverbinding, en zo wel dan kost dit relatief nog teveel tijd).
Uitgebreidere functies/knoppen zouden prettig zijn mits dit dus niet gekoppeld is aan aanvullende software die extern geinstalleerd moet zijn. Daarnaast moet hij op elke ondergrond (ook bijv glas) goed werken zonder muismat, en heeft het mijn voorkeur dat de ontvanger ingeplugd kan worden in de USB poort op bijvoorbeeld het toetsenbord (soms staat de kast niet op dezelfde locatie als waar ik zit en heb ik geen toegang tot die USB poorten). Silent clicken is een eventuele bonus.

Mijn oog viel bijvoorbeeld op de Logitech MX Master 2S, gezien het model, functies en hoe het in de hand zou liggen, alleen is het me onduidelijk of deze ook (voldoende) functioneert zonder de software te installeren en aan bovenstaande wensen voldoet. De MX Anywhere 2 leek me vanuit ergonomisch oogpunt alweer wat minder.

Heeft iemand hier ervaring mee of advies voor geschiktere alternatieven gezien mijn wensen hierboven? Ik zou het graag horen, alvast dank!

Alle reacties

• barny88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05 05:26
Ik heb niet heel veel ervaring met muizen, ga zelf altijd voor een comfortabele gaming muis.
Daarom heb ik wat rond gekeken en de MX Master 2S word veel aangeraden op andere sites.
Wat ik wel weet is dat met veel muis gebruik carpal tunnel syndrome zich kan ontwikkelen.
Ik ken wel een paar mensen die hierdoor volledig overschakelden naar een verticale muis.
Daarom raad ik u aan een kijkje te nemen naar:
Logitech MX Vertical

Uit de reviews blijkt dat het wennen is maar het verlaagd de kan op carpal tunnel syndrome.
Gezien u veel uw muis gebruikt is dit misschien een goede optie.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Als je googled vind je de nodige referenties dat het werkt zonder basisrechten. Zie ook
https://www.google.nl/sea...-8&hl=en-nl&client=safari

Ik heb zelf de MX Anywhere en deze is plug en play. De Anywhere is het broertje van de Master. Ik heb kleinere handen en vind dit erge fijne muizen. De flywheel optie is erg prettig.

Logisch heeft trouwens ook stille muizen
https://www.logitech.com/en-gb/articles/silent-mice

[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 15-11-2018 19:55 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Marscholte
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2020
Veel van de Logitech muizen zijn niet echt ‘ergonomisch’ te noemen. Hoewel de MX master qua techniek een goede muis is zorgt deze er toch nog voor dat je je arm te veel draait. De MX vertical zou uit de Logitech range de meest verantwoorde keuze zijn. Al heb ik met dat model geen ervaring.

Bij het kiezen van een ergonomische muis is het naast je eigen eisen/wensen ook belangrijk om rekening te houden met het formaat. Een te kleine of te grote muis kan namelijk ook weer voor klachten zorgen.

Enkele modellen waar je naar kunt zoeken zijn: HE Mouse, Evoluent C, MX vertical, contour unimouse.