Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mijn computer geeft geen beeldsignaal meer...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jesse_Eek
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 18:53
Na een computersysteem te hebben samengesteld via marktplaats is het mijn nog steeds niet gelukt om de PC aan de praat te krijgen.

Eerder liep ik al vast op het moederbord (dat stond op een te hoge overclockmodus waardoor de computer uitviel).

Daarna lag het aan de bekabeling (een oude kabel van de voeding) die ik vervangen heb.

Nu krijg ik helemaal geen beeld.

Alle reacties

• Jesse_Eek
Windows is opnieuw geïnstalleerd.

Alles is aangesloten en werkt ook als ik de computer aanzet.

De monitor springt wel aan als ik de computer aanzet maar geeft vervolgens de melding dat er geen signaal is.

Specificaties:

MSI X99A MB
Intel Core i7-5930K
2x16 GB geheugen
GeForce 1070TI GPU
Corsair RM750x voeding

Al met al een raadsel voor mij!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
Welke X99A precies? https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=msi+x99a

Exacte type van het geheugen?

Bios gereset?

Post eens wat foto's van het systeem. Achterkant, binnenkant, detailfoto's van de voedingsaansluitingen op het moederbord.

• Jesse_Eek
Dit is het moederbord: pricewatch: MSI X99A XPOWER GAMING TITANIUM
Dit is het geheugen: pricewatch: Crucial CT16G4DFD8213

Bios is gereset!

Voeding

https://imgur.com/EpWMNbM

CPU Aansluiting en Geheugen

https://imgur.com/C8iYGeA

Moederbord en GPU Aansluiting

https://imgur.com/aMHbfKV

Onderste Helft

https://imgur.com/oLXlPmw

Bovenste Helft

https://imgur.com/coUXHF1

[Voor 34% gewijzigd door Jesse_Eek op 15-11-2018 12:53]

• Jesse_Eek
Als de foto's in mijn vorige post niet worden weergegeven https://imgur.com/a/WUrAzNR

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16:59
Vertel eens over die kabel, wat is daar precies gebeurd? Als je een verkeerde kabel op de voeding aan sluit, heb je kans dat er dingen kapot gaan. Al die kabels hebben een andere indeling.

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Is dat hetzelfde bord als uit Intel i7-5930K processor past niet op MSI X99A moederbord... ?

Hoe ziet het socket er uit na die actie?

• Jesse_Eek
WEBGAMING schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:39:
Vertel eens over die kabel, wat is daar precies gebeurd? Als je een verkeerde kabel op de voeding aan sluit, heb je kans dat er dingen kapot gaan. Al die kabels hebben een andere indeling.
Om de SSD en HD aan te sluiten had ik nog een kabel van mijn oude voeding gebruikt waardoor hij niet werkte. Iemand die er voor mij naar had gekeken had dat ontdekt en het toen geprobeerd met zijn eigen voeding en kabels. De computer startte toen wel gewoon op. Nu ik de computer weer thuis heb en zelf de goede kabels heb aangesloten krijg ik dus geen beeld erbij.

• Jesse_Eek
Gewoon nog hetzelfde als daarvoor! :F De computer heeft het daarna ook gewoon gedaan.

Behalve dat hij toen ineens uitviel maar dat probleem had te maken met de instellingen van de BIOS (overclock op 4,6 GHz).

• Jesse_Eek
Nog één detail misschien:

Toen de computer het nog wel deed en ik hem aanzette ging na verloop van tijd de processorkoeler een stuk harder draaien (zodra hij Windows laadde denk ik).

Nu blijft hij hetzelfde toerental draaien.

Dus ik weet niet of de computer überhaupt wel opstart eigenlijk en waarom ik niet het Bios-scherm krijg te zien.

Verder gaan de lichtjes op het MB aan net zoals de RGB van de GPU en Processorkoeler.

• Jesse_Eek
Misschien nog een keer een BIOS reset uitvoeren?

Alleen weet ik niet hoe dat moet zonder scherm.

• Uszka
Helemaal van de stroom af en biosbatterij eruit of de cmos jumper omzetten.

• Jesse_Eek
Uszka schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:54:
Helemaal van de stroom af en biosbatterij eruit of de cmos jumper omzetten.
In de handleiding staat dat daar een speciale Discharge Button voor is die je in kunt drukken als de computer uitstaat! Zodat je de batterij niet hoeft te verwijderen. Kan dat kloppen en is dat dan hetzelfde als het resetten van de BIOS? Een Jumper Cap beschik ik helaas niet over.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:52
Batterijtje eruit halen is helemaal niet erg. Natuurlijk kun je het ook via die Discharge knop proberen.

Ben geen mod overigens, maar het is wel hinderlijk als je 4x achter elkaar een bericht plaatst...
(Er staat niet voor niets: ''Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie'')

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Jesse_Eek
Wat ik nu geprobeerd heb:

De BIOS gereset met het batterijtje eruit halen!

De Videokaart op het andere PCIe 3.0 x16 slot aangesloten.

Beiden hebben geen resultaat!

(Handig trouwens van GeForce om die videokaart zo te maken dat je geen millimeter speelruimte over hebt in je kast)

• Uszka
Jesse_Eek schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:33:
(Handig trouwens van GeForce om die videokaart zo te maken dat je geen millimeter speelruimte over hebt in je kast)
Ligt eerder aan de behuizing dan aan de videokaart. Je stemt zelf de behuizing niet af op de gekozen videokaart of je kiest niet de juiste videokaart icm de behuizing. Daar kan je nVidia niet de schuld van geven. De maken alleen de processor.

• Jesse_Eek
Uszka schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:35:
[...]

Ligt eerder aan de behuizing dan aan de videokaart. Je stemt zelf de behuizing niet af op de gekozen videokaart of je kiest niet de juiste videokaart icm de behuizing. Daar kan je nVidia niet de schuld van geven. De maken alleen de processor.
Daar heb je gelijk in daar had ik geen rekening mee gehouden bij de aanschaf van mijn videokaart! Het is de Aorus-uitvoering met 3 ventilatoren.

• Uszka
Jesse_Eek schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:30:
Om de SSD en HD aan te sluiten had ik nog een kabel van mijn oude voeding gebruikt waardoor hij niet werkte. Iemand die er voor mij naar had gekeken had dat ontdekt en het toen geprobeerd met zijn eigen voeding en kabels. De computer startte toen wel gewoon op. Nu ik de computer weer thuis heb en zelf de goede kabels heb aangesloten krijg ik dus geen beeld erbij.
Probeer een andere voeding omdat het systeem met een andere voeding wel werkt. Misschien is de RM750X naar de vaantjes door het gebruik van de verkeerde kabel.
Wat je ook kan doen is alle sata data en sata voedingsstekker los maken. Sata voeding ook uit de voeding halen. Misschien zit daar ergens een sluiting in.

• Jesse_Eek
Uszka schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:06:
[...]

Probeer een andere voeding omdat het systeem met een andere voeding wel werkt. Misschien is de RM750X naar de vaantjes door het gebruik van de verkeerde kabel.
Wat je ook kan doen is alle sata data en sata voedingsstekker los maken. Sata voeding ook uit de voeding halen. Misschien zit daar ergens een sluiting in.
Bedankt! Dat zal ik morgen nog even proberen.

Anders probeer ik deze videokaart nog op een andere computer en tegelijk een andere videokaart op dit systeem! Kijken of dat wat oplevert.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True