Beste Tweakers,
Ik ben me er al even het hoofd over aan het breken,
daarom vraag ik het hier een keer.
Misschien heeft hier iemand een goede tip of informatie voor mijn probleem.
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Kia Sportage gekocht van 2008 met ongeveer 165.000 km op de teller. Ongeveer 7000€ betaald.
Via een garage had ik een jaar garantie op de motor en bijhorende stukken.
Zoals je je al kan inbeelden ging het goed gedurende dat eerste jaar ...
Maar daarna begonnen de problemen...
Zo is ondertussen het bi-massa vliegwiel al vervangen, nieuwe banden, remmen, ...
Ongeveer 2000€ kosten op enkele maanden tijd.
Nadat alles zogezegd terug in orde was, verloor deze auto plots al zijn koelvloeistof... Motor verhitte snel.
Conclusie: Cilinderkop zou moeten vervangen worden ... al is dit nog niet zeker dat het daarmee opgelost zou zijn.
Offerte loopt van 2500€ tot 5000€ omdat ze het niet zeker weten.
Het lastige van de zaak is dat ik de auto wilde verkopen, maar dat gaat nu dus niet meer... of toch niet voor een deftige prijs. Beste bod was 1000€
Heeft er iemand de gouden tip voor wat te doen?
Veel geld in steken en hopen dat hij het dan nog enkele jaren volhoud of gewoon kapot goedkoop verkopen?
Als ik zeker zou weten dat ik er nog 10 jaar mee verder kan, als ik dit alles laat vervangen dan zou ik het wel doen... Maar ik wil niet volgend jaar weer 2000€ kosten doen of meer omdat er weer een nieuw probleem aan het licht is gekomen.
Alvast bedankt!
Groetjes
Ik ben me er al even het hoofd over aan het breken,
daarom vraag ik het hier een keer.
Misschien heeft hier iemand een goede tip of informatie voor mijn probleem.
Ik heb ongeveer twee jaar geleden een Kia Sportage gekocht van 2008 met ongeveer 165.000 km op de teller. Ongeveer 7000€ betaald.
Via een garage had ik een jaar garantie op de motor en bijhorende stukken.
Zoals je je al kan inbeelden ging het goed gedurende dat eerste jaar ...
Maar daarna begonnen de problemen...
Zo is ondertussen het bi-massa vliegwiel al vervangen, nieuwe banden, remmen, ...
Ongeveer 2000€ kosten op enkele maanden tijd.
Nadat alles zogezegd terug in orde was, verloor deze auto plots al zijn koelvloeistof... Motor verhitte snel.
Conclusie: Cilinderkop zou moeten vervangen worden ... al is dit nog niet zeker dat het daarmee opgelost zou zijn.
Offerte loopt van 2500€ tot 5000€ omdat ze het niet zeker weten.
Het lastige van de zaak is dat ik de auto wilde verkopen, maar dat gaat nu dus niet meer... of toch niet voor een deftige prijs. Beste bod was 1000€
Heeft er iemand de gouden tip voor wat te doen?
Veel geld in steken en hopen dat hij het dan nog enkele jaren volhoud of gewoon kapot goedkoop verkopen?
Als ik zeker zou weten dat ik er nog 10 jaar mee verder kan, als ik dit alles laat vervangen dan zou ik het wel doen... Maar ik wil niet volgend jaar weer 2000€ kosten doen of meer omdat er weer een nieuw probleem aan het licht is gekomen.
Alvast bedankt!
Groetjes