Outlook2000 + meerdere users op exchange2000

Pagina: 1
Acties:

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Ik heb bij een klant een Exchange2000 server staan hieraan hangen ongeveer 20 werkstations (WIN98SE) die allemaal identiek qua hardware & Software zijn.De werkstations heb ik allemaal met een ghost-image geinstalleerd. Nu komt het probleem: Op bepaalde pc's ,als ik met outlook2000 inlog op de exchange server krijg ik geen verbinding(outlook blijft een hele tijd 'hangen' en kapt er dan mee) Iets simpeler: user-1 logt in met PC-1 op de exchangeserver geen probleem, user-2 logt in met PC-1 op de exchange: geen verbinding, maar als user-2 dan bv met een andere pc op de exchange inlogt gaat het wel goed. Ik heb de profielen al meerdere keren verwijderd en opnieuw erin gezet, maar het probleem blijf zich voordoen. Het vooral lastig, omdat er een boel verschillende users (deeltijd, stagelopers etc) op dezelfde pc's moeten werken, en deze dus noodgedwongen een andere pc moeten zoeken of onder een andere usernaam moeten inloggen (maarja dan hebben ze dus niet hun eigen agenda etc ) , waar zij wel kunnen inloggen op de exchange2000

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

je hebt wel meerdere outlook profielen angemaakt zodat iedereen met zijn eigen profiel inlogt? Je kan niet maar 1 profiel hebben staan op een PC en dan meerdere mensen daarmee naar hun eigen mailbox laten verwijzen. Dit kon ik niet echt uit je verhaaltje opmaken.

Mijn iRacing profiel

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
yeps, iedereen heeft een eigen postbus (loginnaam = postbus op de w2kserver,zelfde authentication) en op de werkstation in config,users staan ook gewoon de profielen van de user. Alleen op bepaalde stations kunnen bepaalde users gewoon niet inloggen op de exchange om 1 of andere wazige reden,zou het iets te maken kunnen hebben met een maximaal aantal profielen op een werkstation?

Verwijderd

Het moet kunnen.

Ik zit in het educatie wereldje van de IT, en ik draai standaard images met daarin 20 profielen (20 users in een lokaal).

Het enige wat ik wijzig in het image is de machinenaam (doe ik dmv een leuk zelfgeschreven dos proggie die ook meteen de juiste user invult).

Bij het starten van Outlook krijg je het welbekende dialoogvenster "KIES PROFIEL".

Het profiel dat gekozen wordt, moet gelijk zijn aan de inlognaam (dus user02 kan niet outlook opstarten met user01, dan krijg je het permissie dialoogvenster dat je geen rechten hebt).

Ik draai NT4 + Exchange 5.5 servers en W2KAS en Exchange 2K Enterprise servers.