Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Unicode in topic titel 👻

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:59
De "patat" versus "friet" oorlog is inmiddels zover uit de hand gelopen dat de topic titel uit unicode karakters bestaat; 🍟🍟🍟🍟🍟

Unicode gaat nog niet goed in de <title> van de pagina, noch in de popup:userNotificationsPopup
Net als bij dit topic;

Als fix zou ik willen voorstellen het gebruik van unicode in topic titels te verbiedenblokkeren, want dit kon wel eens uit de hand lopen :)

//edit
De <title> gaat in Firefox overigens wel goed.

Browser<title>Notificaties
Windows Chrome
Windows Firefox
Windows Edge
Opera
Android Chrome

[Voor 65% gewijzigd door frickY op 15-11-2018 08:45]

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:20

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens mij zijn dat soort fratsen al lang verboden, net zoals een overdaad aan hoofdletters in de titel. Het enige echte probleem is de slappe handhaving van de regels door luie mods... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:05

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Waar staat het verbod dan? :P
Ik heb begrepen uit een eerdere post dat ze hier niet op gaan handhaven, zolang het maar niet uit de klauwen gaat lopen.

Waar ga je heen?

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 21:20

Fiber

Beaches are for storming.

AW_Bos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:01:
Waar staat het verbod dan? :P

[...]
Het algemeen beleid #verbodenanders

Wellicht niet helemaal naar de letter, maar toch zeker naar de geest van dit artikel... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 23:02

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

En toch handelen wij pas als het de spuigaten uitloopt. Dat doet het nog niet, want niet iedereen smijt z'n topictitel vol met die onzin. Het patat/friet topic is in de HK. Dat zegt al genoeg. Wie denk je dat het erin heeft gezet? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hero of Time schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:11:
En toch handelen wij pas als het de spuigaten uitloopt. Dat doet het nog niet, want niet iedereen smijt z'n topictitel vol met die onzin. Het patat/friet topic is in de HK. Dat zegt al genoeg. Wie denk je dat het erin heeft gezet? ;)
Imho ga je hier echt te kort door de bocht.

Frontpagemoderatie Forum

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:20

crisp

Devver

Pixelated

Binnenkort gaan we inter helemaal over op utf-8, dat zal o.a. het probleem met de weergave van notificaties oplossen.

Voor de rest is dit geen bug in mijn ogen. Voor ongewenste content hebben we moderators.

Intentionally left blank

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Fiber schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:09:
[...]

Het algemeen beleid #verbodenanders

Wellicht niet helemaal naar de letter, maar toch zeker naar de geest van dit artikel... :z
Wie zegt dat het opdringerig bedoeld zal zijn? Een newbie hier op GoT die zulke emoji's dagelijks op WhatsApp, FB, Instagram gebruikt, en dit ook een topictitel verwerkt zal het vast niet opdringerig bedoelen.

ALS IEMAND MET HOOFDLETTERS GAAT SMIJTEN, DAN IS HET DUIDELIJK EEN TEKEN DAT IEMAND OPZETTELIJK AANDACHT NODIG WILT. ...die hij/zij niet snel krijgt :p

Waar ga je heen?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Hero of Time schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:11:
Dan moeten we maar gaan zorgen dat jullie gaan handelen door in ieder topic titel die meuk te stoppen :P
Mijn mening is dat het er niet hoort en het niet past op het forum ook niet een klein beetje. maar ik ben denk ik ouderwets....

Nunis het er 1 over twee jaar zijn het er misschien 100 en is het wel storend ga je dan alles aanpassen?

[Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2018 20:23]

⛔Trackers of betalen...⛔

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

HKLM_ schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:20:
[...]

Dan moeten we maar gaan zorgen dat jullie gaan handelen door in ieder topic titel die meuk te stoppen :P
Mijn mening is dat het er niet hoort en het niet past op het forum ook niet een klein beetje. maar ik ben denk ik ouderwets....
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/no-emoji/
https://github.com/erikdesjardins/no-emoji
He're you go 😁 👍🏼

[Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2018 20:22]

Waar ga je heen?

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02:16
Opera gaat hier prima mee om:

Chrome trouwens ook. (Misschien ook logisch, aangezien Opera op Chromium gebaseerd is.

iRacing Profiel

• frickY
crisp schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:18:
Binnenkort gaan we inter helemaal over op utf-8, dat zal o.a. het probleem met de weergave van notificaties oplossen.

Voor de rest is dit geen bug in mijn ogen. Voor ongewenste content hebben we moderators.
Het niet correct renderen in de Notificaties toch wel?
Ik heb je post even geliked zodat je het zelf kunt zien ;)
Wild Chocolate schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:22:
Opera gaat hier prima mee om:

[Afbeelding]

Chrome trouwens ook. (Misschien ook logisch, aangezien Opera op Chromium gebaseerd is.
En in je Notificaties?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

frickY schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:26:
[...]

Het niet correct renderen in de Notificaties toch wel?
Lees mijn eerste zin nog eens ;)

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 23:02

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Bor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:16:
[...]

Imho ga je hier echt te kort door de bocht.
Wil je dit uitleggen? Emoji's worden niet wild gebruikt in topictitels. Als het gebruikt wordt en het is niet nodig, zal het meestal weggehaald worden. HK is een geval apart, altijd al geweest.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 02:16
Daar niet:

iRacing Profiel

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Edge gaat er ook goed mee om. Dus waarom verbieden....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hero of Time schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:46:
[...]

Wil je dit uitleggen? Emoji's worden niet wild gebruikt in topictitels. Als het gebruikt wordt en het is niet nodig, zal het meestal weggehaald worden. HK is een geval apart, altijd al geweest.
Ja hoor. Je stelde "En toch handelen wij pas als het de spuigaten uitloopt. Dat doet het nog niet, want niet iedereen smijt z'n topictitel vol met die onzin.": pas handelen wanneer het de spuigaten uitloopt, en je dus min of meer al te laat bent, lijkt mij persoonlijk aan de late kant. Daarbij hoeft natuurlijk niet iedereen zijn topictitel vol te smijten met die onzin voor mensen het irritant gaan vinden.

Op persoonlijke titel denk ik dat een topictitel met emoticons (of zelfs bestaande uit alleen maar emoticons) in sommige gevallen ons beleid overschrijdt; Het algemeen beleid #verbodenanders

Maar goed, ik denk dat het goed is dat dit eerst intern wordt besproken.

Frontpagemoderatie Forum

• frickY
Opgelost;
plan: Tweakers stapt over op utf-8

Werkt nu ook in Chrome. Goed bezig _/-\o_

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Thanks! :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True