Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar wordt geluid via HDMI omgezet, in GPU of soundcard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bman80
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-12-2020
Ik heb kort geleden een nieuw systeem gebouwd nadat de hardware een jaar in de kast heeft gelegen. Geluid loopt via HDMI naar mijn TV gaat vanuit mijn tv via SPDIF optical naar de DAC die het omzet naar analoog. Voorheen maakte ik gebruik van een videokaart GTX 660, ik maak nu gebruik van de ge├»ntegreerde intel 630 “I5 7500” videokaart. Het geluid is zoveel beter geworden dat ik me afvraag hoe dat kan? Wordt het geluid nu omgezet door mijn onboard soundkaart of in de intel 630 ? Waar komt deze verbetering vandaan?

In de toekomst wil ik graag overstappen naar een RX 580. Wat voor invloed heeft dit op de kwaliteit van het geluid via de HDMI.

Of is de onboard soundcard realtek ALC1220 beter?

al vast bedankt _/-\o_

[Voor 16% gewijzigd door bman80 op 14-11-2018 19:41]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True