Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc mbps probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tuphlos
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11-06 23:24
Beste Tweakers,

Ik heb 50mbps van Telfort. Nu haal ik dat op mijn oude laptop en mobiel. Maar niet op mijn pc. Op mijn pc haal ik 15mb op de kabel

Er is iets mis met mijn pc waardoor ik de 50 niet haal.

Alle reacties

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 17:18
- brakke utp kabel
- windows nic drivers
- switch(poort) van 100Mbps
- netwerkkaart op 100Mbps
- torrentverkeer
- en nog 101 oorzaken..........

• Tuphlos
Kun je ze ook alle 101 opnoemen. Zou ik ze 1 voor 1 af kunnen strepen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:54:
mbps is sowieso al niet goed; daar zou ik eerst naar kijken.

Even serieus; een vertraging kan aan heeeeel veel dingen liggen. Je post sowieso niks over je interne infra, dus dat zou al een heel stuk helpen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tuphlos
Ik zal me bij deze nederig opstellen. En zo een nieuw begin maken.

Heb weinig verstand van pc's , internet, hardware en software.

Als jullie me zouden kunnen helpen zonder voor mij moeilijke termen te gebruiken zoals upt, Nic driver, switch port, Zou ik ook veel meer informatie op de forum kunnen gooien.

Probeer het in dummy taal op de forum te posten wat voor informatie jullie nodig hebben. Dan doe ik mijn best om alle informatie te vergaren

• EverLast2002
Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:35:
Beste Tweakers,

Ik heb 50mbps van Telfort. Nu haal ik dat op mijn oude laptop en mobiel. Maar niet op mijn pc. Op mijn pc haal ik 15mb op de kabel

Er is iets mis met mijn pc waardoor ik de 50 niet haal.
- hoe heb je gemeten op je pc?
- is je utp kabel wel 1Gbps of per ongeluk een 100Mbps type (4 adertjes in de connector aangesloten ipv 8 ).
- "iets" mis in je pc......hoe kwam je tot die conclusie?
en inderdaad......geef meer info over je infrastructuur.

• Tuphlos
Ik heb verschillende speedtests gedaan. Www.bandwidthplace.com en een speedtest van ookla. Op mijn laptop ,mobiel en pc.

Mijn utp kabel is een cat 5e , 4 pairs.

Hoe ik tot de conclusie kwam:

Ik opende taakbeheer om te kijken of er iets veel actief was. En ik zag antimaleware service executable. Heb het opgezocht en kwam tot de conclusie dat het van Windows defender afkomt. Dat is mijn enigste beveiligingsprogramma.
Veel mensen hebben problemen met antimaleware service executable van windows defender. Ze zeggen dat het klachten gaf zoals een lagere mbps

• EverLast2002
Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:03:
Ik zal me bij deze nederig opstellen. En zo een nieuw begin maken.

Heb weinig verstand van pc's , internet, hardware en software.

Als jullie me zouden kunnen helpen zonder voor mij moeilijke termen te gebruiken zoals upt, Nic driver, switch port, Zou ik ook veel meer informatie op de forum kunnen gooien.

Probeer het in dummy taal op de forum te posten wat voor informatie jullie nodig hebben. Dan doe ik mijn best om alle informatie te vergaren
Noem eens de apparaten op waarmee je alles hebt verbonden en waar je pc op aangesloten zit.....
Begin bij je modem van je provider en alles wat daarna komt.

• EverLast2002
Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:54:
ik vond hem wel grappig :o

• Tuphlos
Ik zit bij Telfort. Zit een experia box v9 bij.

Mijn pc is aangesloten met een ethernetkabel aka utp..... Via een Devolo.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:20:

Een Devolo Powerline adapter? Dat laatste is al heel snel de zwakste schakel in een installatie. Devolo is dan wel een van de beste merken van dat soort spul, maar dat maakt het verre van onfeilbaar.

Probeer het even tijdelijk rechtstreeks bedraad (ofwel lange netwerkkabel, danwel PC tijdelijk even naast modem plaatsen), hoogstwaarschijnlijk haal je dan wel je volle snelheid.

Als je aangeeft exact welke Devolo adapters je hebt en wat info over je stroomnet (wel of geen randaarde is belangrijkste factor) kunnen we kijken wat daar (on)mogelijk aan verbeterd kan worden.

[Voor 6% gewijzigd door dion_b op 14-11-2018 20:33]

Soittakaa Paranoid!

• Tuphlos
Dion, is het ook mogelijk om de laptop aan te sluiten op de devolo? Of moet ik perse de pc aan de modem aansluiten?

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:54
Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:20:

Heb je ooit hogere snelheden gehad via de devolo?
Een powerlineadapter zorgt er trouwens voor dat je internet hebt via het stopcontact. Als de elektra in jouw huis hier niet geschikt voor is, dan kun je inderdaad tegen lage snelheden aanlopen. Dus volg eens het advies van @dion_b op. Wat is nu jouw snelheid? Verder kan ik je aanraden om gewoon je provider te bellen als het probleem aanhoudt. Die kan samen met jou troubleshooten en als dat niet lukt kunnen ze meteen een monteur sturen. Natuurlijk niet gewenst als je er wat van wilt leren. Maar wel handig als het gewoon moet werken.
Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:40:
Dion, is het ook mogelijk om de laptop aan te sluiten op de devolo? Of moet ik perse de pc aan de modem aansluiten?
Ja, het is mogelijk om de laptop op de devolo aan te sluiten. Dat wil zeggen als de laptop een aansluiting heeft voor de UTP-kabel. Dan zou ik kijken of de problemen op de laptop ook bestaan. Overigens is de devolo aangesloten op een stopcontact of een verlengsnoer? Een powerlineadapter werkt het beste als deze direct op een stopcontact is aangesloten. En mocht het probleem niet bestaan als de laptop op de devolo aangesloten is, probeer de UTP-kabel die je gebruikt voor de laptop voor de desktop te gebruiken. De kabel kan ook gewoon brak zijn.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:40:
Ja dat kan zeker, zolang je maar met en zonder de Powerline-set kunt vergelijken.
hoi1234 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:45:
[...]

Heb je ooit hogere snelheden gehad via de devolo?
Een powerlineadapter zorgt er trouwens voor dat je internet hebt via het stopcontact. Als de elektra in jouw huis hier niet geschikt voor is, dan kun je inderdaad tegen lage snelheden aanlopen. Dus volg eens het advies van @dion_b op. Wat is nu jouw snelheid? Verder kan ik je aanraden om gewoon je provider te bellen als het probleem aanhoudt. Die kan samen met jou troubleshooten en als dat niet lukt kunnen ze meteen een monteur sturen. Natuurlijk niet gewenst als je er wat van wilt leren. Maar wel handig als het gewoon moet werken.
Dat zou ik afraden. Performanceproblemen zijn in de regel lastig op afstand te troubleshooten en dingen voorbij de modem zijn providers meestal slecht in omdat ze weinig tot geen tooling hebben. Best-case kunnen ze helpen, worst-case sturen ze een monteur, constateert die dat het aan je eigen gekloot ligt en krijg je voorrijkosten gerekend - en werkt het nog niet :o
[...]

Ja, het is mogelijk om de laptop op de devolo aan te sluiten. Dat wil zeggen als de laptop een aansluiting heeft voor de UTP-kabel. Dan zou ik kijken of de problemen op de laptop ook bestaan. Overigens is de devolo aangesloten op een stopcontact of een verlengsnoer? Een powerlineadapter werkt het beste als deze direct op een stopcontact is aangesloten. En mocht het probleem niet bestaan als de laptop op de devolo aangesloten is, probeer de UTP-kabel die je gebruikt voor de laptop voor de desktop te gebruiken. De kabel kan ook gewoon brak zijn.
Goede tips als het aan deze of gene component ligt, maar laten we eerst uitsluiten waar het ligt en dan gericht te werk gaan. TS is al verward, hem overladen met mogelijk niet relevante zaken gaat dat alleen maar erger maken.

Soittakaa Paranoid!

• Tuphlos
Ik ga er ondertussen even mee aan de slag.
De devolo zit altijd in de muur. Niet in een stekkerdoos. Ik heb geen randaarde. Maar heb nooit problemen gehad

• Tuphlos
Mijn god het ligt aan de niet geaarde devolo. Heb de laptop erop aangesloten.

Jullie zijn helden.

• Tuphlos
Zou ik misschien de stoute schoenen mogen aantrekken en vragen wat ik het beste nu kan doen. Wil graag de pc in die specifieke kamer houden. Maar geen kabel trekken

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met aan te geven exact welke Devolo adapter je hebt.

Als het een high-end variant is, valt er buiten een kabel trekken weinig te doen. Is het low-end prut, dan zou je een betere powerline-adapter kunnen overwegen. Op basis van type wat je nu hebt en performance die je nu haalt zou ik een voorspelling durven doen van wat haalbaar is met andere types.

P.s. meerdere keren achter elkaar posten is minder overzichtelijk (en sociaal tegenover andere topics die je zo steeds naar beneden drukt in de lijst). Heb je iets toe te voegen voor een ander gereageerd heeft, gebruik de "Wijzig"-knop.

[Voor 24% gewijzigd door dion_b op 14-11-2018 21:14]

Soittakaa Paranoid!

• Tuphlos
Ik heb een devolo 500mbps, en een dLAN 200.

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Cheezus

Luiaard

Wifi ontvangst is wel goed op de kamer waar de pc staat? Dan kun je gewoon een wifi adapter in je pc stoppen: pricewatch: Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tuphlos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:15:
Ik heb een devolo 500mbps, en een dLAN 200.
Als je twee verschillende hebt, werken ze op de hoogste gemeenschappelijke snelheid, in dit geval "200Mbps". Ik zet die snelheid tussen aanhalingstekens omdat dat een theoretische bruto link rate is. Netto haal je er maar een fractie van. Bij perfect signaal kun je ongeveer de helft verwachten, maar gemiddeld zul je daar ver onder zitten. Ik vind 15Mbps niet verbazingwekkend bij zo'n verouderd "200Mbps" verbinding. Als je van "200Mbps" naar 2x "500Mbps" zou upgraden zit het er dik in dat je 25-30Mbps zou halen, maar 50Mbps zit er niet in.

Omdat je geen geaarde stopcontacten hebt, vallen de snelste (maar duurste) sets af. Beste optie blijven dan de eenvoudigere HomePlug AV2.0 sets, "600Mbps" of "1000Mbps". Helaas verwacht ik daar niet al teveel van in jouw situatie - bij goed signaal zijn ze een stuk sneller dan jouw AV1.1 adapters, maar bij slecht signaal zijn ze niet veel beter en soms zowaar trager. Ik denk dat die ook niet de 50Mbps zouden halen, terwijl je er wel geld voor kwijt bent.

Kortom, beste optie met powerline lijkt me een enkele Devolo dLAN500 bijkopen om aan beide kanten met "500Mbps" te kunnen werken. Dat gaat je misschien een verdubbeling van snelheid opleveren, maar niet meer dan dat.

Wil je meer? Dan kom je toch uit richting netwerkkabel (laten) trekken. Er is nog een alternatief: heb je coax (TV-kabel) bij de modem en boven bij de PC? Zo ja kun je MoCA overwegen. Een Hirschmann MOKA-32 set kan betrouwbaar 400Mbps leveren, wat ruim voldoende is voor jouw 50Mbps nu en evt toekomstige upgrades.
Cheezus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:19:
Wifi ontvangst is wel goed op de kamer waar de pc staat? Dan kun je gewoon een wifi adapter in je pc stoppen: pricewatch: Netgear AC1200 WiFi USB 3.0 Adapter
Mooie adapter, maar hij heeft een Experiabox v9, dus enkel 2.4GHz WiFi-n en dan ook nog een behoorlijk brakke implementatie. Daar gaat hij geen 50Mbps boven mee halen al zet je er 's werelds beste NIC neer.

[Voor 14% gewijzigd door dion_b op 14-11-2018 21:36]

Soittakaa Paranoid!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:54
dion_b schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:21:
[...]

Als je twee verschillende hebt, werken ze op de hoogste gemeenschappelijke snelheid, in dit geval "200Mbps". Ik zet die snelheid tussen aanhalingstekens omdat dat een theoretische bruto link rate is. Netto haal je er maar een fractie van. Bij perfect signaal kun je ongeveer de helft verwachten, maar gemiddeld zul je daar ver onder zitten. Ik vind 15Mbps niet verbazingwekkend bij zo'n verouderd "200Mbps" verbinding. Als je van "200Mbps" naar 2x "500Mbps" zou upgraden zit het er dik in dat je 25-30Mbps zou halen, maar 50Mbps zit er niet in.

Omdat je geen geaarde stopcontacten hebt, vallen de snelste (maar duurste) sets af. Beste optie blijven dan de eenvoudigere HomePlug AV2.0 sets, "600Mbps" of "1000Mbps". Helaas verwacht ik daar niet al teveel van in jouw situatie - bij goed signaal zijn ze een stuk sneller dan jouw AV1.1 adapters, maar bij slecht signaal zijn ze niet veel beter en soms zowaar trager. Ik denk dat die ook niet de 50Mbps zouden halen, terwijl je er wel geld voor kwijt bent.

Kortom, beste optie met powerline lijkt me een enkele Devolo dLAN500 bijkopen om aan beide kanten met "500Mbps" te kunnen werken. Dat gaat je misschien een verdubbeling van snelheid opleveren, maar niet meer dan dat.

Wil je meer? Dan kom je toch uit richting netwerkkabel (laten) trekken. Er is nog een alternatief: heb je coax (TV-kabel) bij de modem en boven bij de PC? Zo ja kun je MoCA overwegen. Een Hirschmann MOKA-32 set kan betrouwbaar 400Mbps leveren, wat ruim voldoende is voor jouw 50Mbps nu en evt toekomstige upgrades.

[...]

Mooie adapter, maar hij heeft een Experiabox v9, dus enkel 2.4GHz WiFi-n en dan ook nog een behoorlijk brakke implementatie. Daar gaat hij geen 50Mbps boven mee halen al zet je er 's werelds beste NIC neer.
Kan hij dan niet gewoon de provider bellen voor een nieuwer modem? Ik weet van Ziggo dat ze je zonder problemen het allernieuwste modem sturen.

Natuurlijk is het ook een beetje de vraag wat de vereisten zijn van de netwerkverbinding. Als je alleen de mail leest, heb je echt geen 50Mbit nodig. Ja, ik zou ook overal de 300 mbit willen halen waar mijn ouders voor betalen, maar het is soms gewoon complete onzin, om hogere snelheden te halen. Je kunt altijd in dure apperatuur investeren om 50Mbit/s te krijgen, maar waarom zou je dat doen als je voldoende hebt aan 20Mbit/s?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hoi1234 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:25:
[...]

Kan hij dan niet gewoon de provider bellen voor een nieuwer modem? Ik weet van Ziggo dat ze je zonder problemen het allernieuwste modem sturen.

De Experiabox v7-9 zijn zo ruk dat KPN & dochtermerken ernstige problemen hebben met leveren van gewenst aantal v10 (wat echt goed is). Ik heb begrepen dat Telfort daarom iets anders levert, dat goedkoper is dan een v10 maar ook een stuk minder presteert. En dan nog, met een paar betonvloeren zal zelfs de beste modemrouter vanuit de meterkast boven bedroevende verbinding leveren.
Natuurlijk is het ook een beetje de vraag wat de vereisten zijn van de netwerkverbinding. Als je alleen de mail leest, heb je echt geen 50Mbit nodig. Ja, ik zou ook overal de 300 mbit willen halen waar mijn ouders voor betalen, maar het is soms gewoon complete onzin, om hogere snelheden te halen. Je kunt altijd in dure apperatuur investeren om 50Mbit/s te krijgen, maar waarom zou je dat doen als je voldoende hebt aan 20Mbit/s?
Inderdaad. Als je bedenkt dat een broadcast-quality HD stream hooguit zo'n 12Mbps kost, vraag ik me ook af wat met 15Mbps niet lukt dat met 50Mbps wel zou moeten lukken.

Soittakaa Paranoid!

• Tuphlos
Ik game graag en heb een wat hogere mbps nodig voor iptv. Het probleem is dat door de niet geaarde stopcontact het erg schommelt tussen de 5 en 15.

Van de 50 wil ik het liefst 20-25 stabiel willen halen. Wellicht toch kijken voor een monteur of anders verkassen.

Zo'n netgear adapter leek me wel ideaal, alleen van de begane grond naar de 1e verdieping zal er wel niet veel mb overblijven.

Heb trouwens geen probleem met de experia. Haal met de laptop en mobiel op zn minst 40mbps.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-06 13:52
Probeer het nou niet met allerlei adapters/repeaters/WiFi geklooi weer op te lossen, maar trek die UTP kabel, dat is toch geen hogere wiskunde? Gamen doe je toch ook het liefst met de laagste ping die je kan bewerkstelligen? Dat bereik je met een kabel. Echt, het is gewoon de beste optie.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True