Toon posts:

CPU voedingskabel 8+4 Pins (9600K)

Pagina: 1
Acties:

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-04 02:30
Ik heb zojuist deze combinatie in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 301,50€ 301,50
1Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 202,85€ 202,85
1Corsair RM650x (2018)€ 96,50€ 96,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,85

Halverwege kwam ik erachter dat er voor de CPU voeding een 8+4 pins connector op het moederbord zat. Dit terwijl mijn voeding alleen een 8 pins heeft voor de CPU.

Na rondkijken op internet las ik dat de 4 pins optioneel is, dat je die alleen nodig hebt voor extreem overclocken. Mijn vraag is nu, wat is dan extreem overclocken? Ga ik er last van krijgen als ik de 9600K boven de 5 Ghz probeer te krijgen?

Bron: https://nl.hardware.info/...4-pin-cpu-voeding.290704/

iRacing Profiel

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Broud Waar zit die 4pin op jouw moederbord ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Broud
Hackus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:38:
@Broud Waar zit die 4pin op jouw moederbord ?
Excuses voor de matige kwaliteit:

https://gyazo.com/663d50393c45c91bf2a142697b4b2071

iRacing Profiel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De 8 Pin CPU Power Connector zit (links) boven en rechts aan de zijde de 24 pins, meer zie ik er niet
https://www.gigabyte.com/...-AORUS-PRO-WIFI-rev-10#kf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:50:
De 8 Pin CPU Power Connector zit (links) boven en rechts aan de zijde de 24 pins, meer zie ik er niet
Da's de 'Z390 I AORUS PRO WIFI (rev. 1.0)' en niet de 'Z390 Aorus Pro WiFi'.
Kwaliteitsnamen voor je producten, dat wel :+

Fixing things to the breaking point...

• Broud
Op het plaatje op hun website zie ik inderdaad alleen een 8 pins connector, maar in de handleiding en met eigen ogen zie ik er toch echt 8+4 haha.

iRacing Profiel

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12
Broud schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:52:
Op het plaatje op hun website zie ik inderdaad alleen een 8 pins connector, maar in de handleiding en met eigen ogen zie ik er toch echt 8+4 haha.
Wat staat er in de handleiding over deze connector?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Excuus, had de verkeerde versie. onderstaand is de juiste, en daar zit ie naast de 8 pins :$

Met deze omschrijving van Gigabyte: Z390 AORUS PRO motherboard uses an 12+1 phases digital CPU power design which includes both digital PWM Controller and DrMOS. These 100% digital controller and additional 8+4 Solid-pin CPU Power Connectors offer incredible precision in delivering power to the motherboard's most power-hungry and energy-sensitive components, allowing enthusiasts to get the absolute maximum performance from the new 8-core 9th Gen Intel® Core™ processors.

[Voor 59% gewijzigd door Hackus op 14-11-2018 18:57]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Die 4 pins hoeft niet. Is gewoon voor extra power, die je naar mijn weten, niet eens nodig hebt bij een i9 9900K, alleen in extreme gevallen zoals met LN2 overclocken.

Er zijn ook mobo's die 2x8 pins hebben voor CPU power, en ook daar hoef je er maar 1 aan te sluiten, al kan het absoluut geen kwaad om de 2e ook aan te sluiten als je em hebt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Broud
Hackus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:56:
Excuus, had de verkeerde versie. onderstaand is de juiste, en daar zit ie naast de 8 pins :$

Met deze omschrijving van Gigabyte: Z390 AORUS PRO motherboard uses an 12+1 phases digital CPU power design which includes both digital PWM Controller and DrMOS. These 100% digital controller and additional 8+4 Solid-pin CPU Power Connectors offer incredible precision in delivering power to the motherboard's most power-hungry and energy-sensitive components, allowing enthusiasts to get the absolute maximum performance from the new 8-core 9th Gen Intel® Core™ processors.
Lijkt erop dat het dan alleen gericht is op de 8-core.
Deathchant schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:50:
Die 4 pins hoeft niet. Is gewoon voor extra power, die je naar mijn weten, niet eens nodig hebt bij een i9 9900K, alleen in extreme gevallen zoals met LN2 overclocken.

Er zijn ook mobo's die 2x8 pins hebben voor CPU power, en ook daar hoef je er maar 1 aan te sluiten, al kan het absoluut geen kwaad om de 2e ook aan te sluiten als je em hebt.
Thanks, dat stelt me dan een beetje gerust!

iRacing Profiel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Juist wel aan te bevelen bij i7 en i9.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Het bord wordt volledig gebruikt en gevoed door de 8-pins kabel. Die 4 pins is absoluut geen noodzaak, ook niet met een goede OC. Het is wenselijk bij een i9 met hoge OC (voltages boven de 1,4v) die 4 pins aan te sluiten om de load een beetje te verdelen zodat de kabels niet smelten. Dat is bij normale air/water-cooled projecten niet het geval. Veel plezier met je build ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:35:
[...]

Juist wel aan te bevelen bij i7 en i9.
De extra connector heeft pas nut bij meer dan 300W. Dat is ongeveer wat je maximaal door een enkele 8 pins EPS connector moet trekken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:57

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tortelli in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"
No worries, gewoon lekker op de 8 pins draaien, doe ik ook met een 9900k ;).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee