Vraag

• J!!
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11-2018
Hoi. Ik heb minder dan een maand geleden een Medion Akoya S6425 met i5-processor gekocht. Ik was in m'n nopjes want zoveel goeds voor zo'n laag prijsje. Even ter info: op deze website heeft de i3-versie een 8,5 gekregen in z'n review (reviews: Medion S6425-laptop).

De luide ventilator merkte ik onmiddellijk op, maar daar kon ik wel mee leven. Na twee weken (TWEE!!) begon de ventilator echter tilt te slaan en extreem veel geluid te maken bij alles. Ik kan het geluid het best omschrijven als een hard blazen met een tiktiktiktiktik tussen, een beetje zoals een hele oude harde schijf die heel hard moet werken en constant hapert. Ik belde tones.be (waarbij ik de laptop heb gekocht) en na het geluid omschreven te hebben, werd me aangeraden de pjoeter binnen te doen.

Ik heb hem nog een week langer gebruikt (want ik heb een pc nodig), waarin het geluid enkel luider en constanter werd (zelfs gewoon de pc aanzetten was genoeg). Ook werd de warmte absoluut ondraaglijk. De computer werkte wel nog steeds (enkel wat trager).

Ik heb net (net geen maand na m'n bestelling ervan) de pc op de post gedaan ter retour. Nu heb ik echter de keuze: mijn geld terugkrijgen en een nieuwe pc kopen of hem laten herstellen en verder doen met dezelfde. Ik neig naar mijn geld terug, maar is het dan een goed idee om net dezelfde computer te kopen?

Mijn vraag is eigenlijk: liggen de extreme problemen met de ventilator aan die specifieke ventilator in mijn computer en is het de gok waard om een nieuwe pc te kopen of is het model ventilator dat ze hebben gebruikt voor de medion akoya s6425 het probleem?

Wat doe ik? Ik baad namelijk niet in het geld en een computer met dezelfde specificaties voor dat geld is bijna niet te vinden. Ik wil graag een i5-processor, minstens 8GB ram en een degelijk scherm. De opslag prefereer ik via SSD, maar HDD mag ook. Ik kijk heeeel veel naar films en series, download veel en speel games (maar niet extreem, gwn af en toe een uurtje GTA en de sims 3, met alle uitbreidingen (dus da's best zwaar)).

Groetjes en alvast bedankt!

J!!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2018 :)

Precies jouw issue geadresseerd: de Medion is er inderdaad niet meer en de alternatieven zijn enkele tientjes duurder qua prijs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
@J!! Ik zou de laptop gewoon laten repareren. Ik heb met mijn huidige laptop ook een vergelijkbaar probleem gehad. Nadat beide ventilatoren vervangen zijn, nooit meer problemen gehad. Het is gewoon pech hebben denk ik dan.

Overigens is het verstandig om minimaal eens per jaar de ventilator(en) schoon te blazen met lucht. Ik gebruik gewoon altijd een fietspomp, werkt prima als je de ventilator even tegenhoudt. Je kunt natuurlijk ook perslucht of een compressor gebruiken, maar die heb je misschien niet altijd direct voorhanden. Als de ventilators vol met stof gaan zitten, kunnen (zeker de goedkopere ventilators) uit balans raken. Dan gaat je ventilator allerlei leuke geluidjes maken en is deze eigenlijk niet meer goed te repareren. Althans, zo is het mij destijds door de computerwinkel uitgelegd.

De reden dat je nu al problemen hebt, is mij ook niet duidelijk. Ik had ook al de eerste paar weken problemen. Na een tijdje ging het weg en kwam het pas ruim een jaar later weer terug. Misschien dat sommige ventilators gewoon te goedkoop zijn, waardoor ze een hoog uitvalpercentage hebben? In ieder geval, laten repareren en opletten met stof.

[Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 20-11-2018 12:18]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 10:10
Misschien is er iets misgegaan met de koelpasta aanbrengen. Aangezien de ventilator zeer snel gaat draaien en de laptop erg heet wordt.

Ik denk dat behalve de ventilator vervangen ze ook de koelpasta na moeten kijken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee