Toon posts:

Inno3D 2080ti opeens 25% minder performance

Pagina: 1
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:54
Ik snap er niks meer van. Ik heb een Inno3D 2080ti kaart die het goed deed tot een paar dagen terug.

Ik haalde gewoon netjes 80 fps bij BF1 of battlefront 2 4k alles Ultra. Gisteren ging ik eens testen en het draaide voor geen meter... ik haal net 60 fps bij battlefront 2 campaign waar ik eerst echt meer haalde (ook andere levels).

Dacht eerst dat het aan driver 4.16.34 lag (die had ik geinstalleerd afgelopen dagen ergens). maar terugzetten naar .16 leverde niks op...

Vandaag .81 erop gezet (na meerder malen diverse versies getest te hebben en geforce experience eraf te halen) maar het maakt niks uit.

Systeem verder:

6800k
16 gb Ram
2 SSD
2 HDD
850 W voeding

Ik heb met MSI zitten kijken of er getrottled wordt oid maar dat gebeurd niet. Wel zie ik dat de pagefile erg groot is (14 GB) maar daarmee spelen doet ook niks. CPU usage lijkt gewoon ok

CPU heb ik net ook nog even overgelockt naar 4.1 GHZ (stond op 3.6) maar geen verschil

Rare is dat het weken goed gedraaid heeft? Wat kan ik nog meer onderzoeken?

[Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 14-11-2018 16:10]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
CPU en GPU clock blijven dus wel maximaal tijdens het gamen? En hoe zit het met de temperaturen?

• TweakerVincent
freaky35 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:06:
CPU en GPU clock blijven dus wel maximaal tijdens het gamen? En hoe zit het met de temperaturen?
nog niet goed kunnen testen wegens tijdgebrek maar 3Dmark scores zijn gelijk als 3 weken terug. Zou er iets met de Frostbite engine aan de hand zijn? update oid?

• TweakerVincent
freaky35 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:06:
Net even snel analyse gedraaid.

Ik heb dus de inno3d x2 2080ti.

Drivers herinstalleren helpt allemaall niet, ook via DDU niet.

De corespeed is vreemd genoeg in mijn sample 1740 en zelfs 1710. in rust ikte hij 1890 aan. Mem clock is 7000

temp gpu is 75 graden
gpu usage staat op 99%

cpu clock staat op 3600mhz maar dat komt omdat die slecht overgeclockt is.

update: oeps dubbel

• tcollogne
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12-2018
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn MSI 2080 ti Duke OC. Na menig herinstallatie van windows 10 (versie 1809) altijd hetzelfde probleem ongeacht de versie van nvidia driver.
Dan heb ik eens geprobeerd om windows 10 versie 1803 te installeren en het probleem is opgelost zelfs met de laatste nvidia driver (416.94).

Ik besef dat dit niet ideaal is, maar voorlopig ga ik zo verder en binnen een paar maanden nog eens opnieuw proberen met 1809.

Heb jij misschien al een andere oplossing gevonden?

Update: moet er wel bijleggen dat bij mij de core speed bleef hangen op 1350 MHz en hij dus niet wou boosten.

Specs:

i7 7700k
16 gb RAM
1 SSD 1TB
700 watt voeding.

[Voor 9% gewijzigd door tcollogne op 21-11-2018 12:55]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee