Toon posts:

Abit BX6-Rev2 nog upgraden naar Celly2 of ........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit dus nog de "good old" Intel BX chipset op. Momenteel draai ik een Celly400@600 op 2,2v met een Alpha koelertje. Verder zit er 256 mb 133mhz SDRAM in.
Maar bij warm weer (kamertemp. > 25 graden C) loopt ie snel vast en wordt ie instabiel. CPU temp is idle 38 graden C en stressed 44 graden C bij kamertemp. van 25 graden C.

Ik heb wat geld gespaard en zou in principe over kunnen stappen naar een nieuwe config met Athlon AYHJA core + Athlon mobo + nieuwe kast met zwaardere voeding, maar ik zou ook nog een Celeron II kunnen kopen (CellyII 600@900 ?) die me dus veel minder geld kost. Pentium 3 E zou ook nog kunnen, maar als ik dan toch veel geld uitgeef aan een CPU kan ik het beter meteen goed doen en een Athlon kopen.

Verder speel ik bijna nooit games. Voornamelijk Photoshop, Internet, DivX films kijken.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Of zijn er nog andere opties, zoals wachten op een CPU die binnenkort interessant wordt (Athlon MP, of iets anders?).

Verwijderd

Hi, mijn pa heeft een celly 800@960 op een ABIT BE6, volgens mij is dit voor jou een relatief goedkope upgrade en je sys wordt echt een stuk rapper. Ik stoor mijzelf er wel eens aan dat door een hoop GoT bezoekers de celly II als een trage cpu wordt bestempeld :(. Nou dat is dus absoluut niet waar, als je zo'n 800 op 120 MHz hebt draaien heb je een heel snel systeem, en nee het is geen 1400 MHz maar het is wel stil, koel en eenvoudig. Een bijkomend voordeel is dat je de beste Chipset allertijden "DE BX" kunt blijven gebruiken. Ik zou dus voor celly II 800 gaan, succes bij je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet mijn oude bios die Celly2-800 als een Pentium 3 E-800 mhz, want die multipliers zijn geloof ik wel gelijk he?
Mijn mobo bios ondersteund tot de P3-700(100 mhz FSB), maar de Celerons ondersteund ie maar tot Celeron 600(66 mhz, multiplier 9). Maar als mijn mobo bios tot multiplier van 9 ondersteund zou ie ook die Celeron 800 (MP 8) moeten ondersteunen op 100 mhz. Toch?

Verwijderd

multiplier is geen probleem die is toch gelocked...koop gewoon een celly 2 tot 700mhz...die kun je gewoon op 100fsb laten lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat kopen van een Celly2-700 een beetje een risico om die op 100 mhz te laten lopen. Voor hetzelfde haalt ie die 100mhz niet. Ik heb geen zin om op 83 mhz te gaan draaien, dan gaan er denk ik een paar PCI devices over de zeik. Waarschijnlijk heb ik met een Celly2-600 of 633 meer kans dat die 100 mhz actie slaagt toch?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Als ik jou was zou ik toch gaan voor de P3 E. Vindt Photoshop wel lekker en is een prima snelle proc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een Celly2-667 ga kopen, want op www.overclockers.com krijgen ze die bijna allemaal op 1 Ghz (100 mhz FSB). Veel kans dus dat mij dat ook wel lukt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
*D

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb een Celly2 800 op 124mhz FSB i.p.v. de standaard 100mhz draaien op een BX6-rev 2 en ben goed te spreken over de winst in snelheid t.o.v. mijn vorige CellY2 600. Zeker gezien de prijs van een Celly2 krijg je echt waar voor je geld.
Met een Golden Orb en een lik Arctic SilverII wordt die niet warmer dan 32 graden.

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 12:56 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
multiplier is geen probleem die is toch gelocked...koop gewoon een celly 2 tot 700mhz...die kun je gewoon op 100fsb laten lopen :)
LANG NIET ALLEMAAL !!

je moet geluk hebben om 100 bus te halen, tot de 633 wil et meestal wel, als het tenminste een cC0 stepping is, en dat zal wel als je em nu (nieuw) koopt

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb ook de BX6 rev.2 en ik had eerst een celly 300A en ben toen overgestapt op een Celly 566 @ 850 ;)

Snel genoeg, simpel, betaalbaar en lekker koel (en stil)

Doen dus!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Pagina: 1