Toon posts:

Windows reinstaleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Paul Kop
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
Hey Tweakers. Ik wil graag mijn windows op mijn ssd. Maar mijn ssd is maar 60gb. Ik wil graag proberen om mijn pc te wipe. Maar verlies ik dan mijn windows key die ik al had geinstaleerd op mijn pc?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Over het algemeen zit je key in de bios ingebakken en kun je probleemloos een herinstallatie uitvoeren, die zichzelf vervolgens keurig zal activeren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Paul Kop
Ik moet wel nog tovoegen dat deze key is gekocht voor 20 euro. Dus niet legit.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47

NeHoX

Gamer + PV

Vraag het aan de partij waar je Windows hebt gekocht.

Uiteraard nadat je opnieuw geïnstalleerd hebt en de key opnieuw ingevoerd hebt. Werkt dit niet, zie dan m'n eerste zin.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paul Kop schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:12:
Gezien je posthistory, lijk je ook geen recente PC te hebben en dus zal de key niet zijn opgeslagen in de PC.

Niet legit spul mogen we niet bij helpen op GoT trouwens; allicht dat je met een retail-licentie wel gewoon je herinstallatie kan doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Paul Kop schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:12:
Een valide key is een valide key, ook die van 20 euro zijn legit wat Windows betreft. Dat ze niet bedoeld zijn geweest voor de losse verkoop is een ander verhaal.
Maar even voor de duidelijkheid: we hebben het hier wel over Windows 10? Dat staat namelijk nergens genoemd.

🖥️ | 🚗

• Paul Kop
Het spijt me. We hebben het inderdaad over windows 10

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Je kan toch Windows herstellen met een format / fabrieksinstellingen functie? Dan weet je in ieder geval zeker dat je Windows er op blijft staan.

Maar van de week op een laptop met een dode HDD heb ik die gewisseld voor een SSD en die had na installatie via USB de registratie ook al voor elkaar gemaakt op basis van BIOS.
Dus voor de zekerheid even je KEY bij de hand houden, maar waarschijnlijk niet nodig.

[Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 14-11-2018 15:16]

• Paul Kop
Dank u al voor de reactie's

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 15:30
Men kan een Windows 10 versie downloaden via Microsoft of anders, bijvoorbeeld via HeiDoc.net en op diverse manieren op een computer zetten, maak bijvoorbeeld een bootable USB Flash drive met Rufus.. Het makelijkst is een Windows 10 schijf kopen al dan niet door iemand gebrand, is al voor 20 euro te koop op Marktplaats, (officiele schijf, geen kopie!)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee