Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een netwerk met extra access points voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• kerst.man
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-11-2018
Hi Tweakers,

Voor het thuisnetwerk bij mijn ouders wil ik graag het bereik uitbreiden d.m.v. access points. Momenteel draait er een KLM experiabox V10 en als ik daar als test mijn D-Link DIR-868L op aansluit als access point raakt alles in de war. De router is volledig geüpdatet, dus dit begrijp ik niet helemaals. Wellicht dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Als dat niet werkt, zou ik de router op de experiabox uit willen schakelen en deze alleen nog als modem willen laten functioneren en dan een nieuwe router + access points willen aanschaffen. Het huis heeft maar één verdieping maar veel oppervlakte en tuin waar we graag bereik willen.

Kan iemand mij hier een mooi setje voor redelijke prijs voor aanraden?

Alvast bedankt!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:42
Wist niet dat KLM ook experiabox V10 had :P

Je setup zou moeten werken als je de D-Link DIR-868L echt als AP hebt geconfigureerd. Je hebt daar toevallig niet nog DHCP op aanstaan he?

Een Experiabox kan niet in bridge modes zoals de ziggo modem dus dan zal je hem in DMZ moeten plaaten. Probeer gewoon eerste de juiste setup:

- KPN Modem router met DHCP
- D-Link als AP zonder DHCP
- Wifi namen gelijk trekken eventueel

[Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2018 12:54]

⛔Trackers of betalen...⛔

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True