Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Startpost geëdit ivm vorderingen in zoektocht.

Edit 20-11 tot iemand een reden geeft waarom ik NIET de Xiaomi mi a2 lite moet kiezen is dit de telefoon die boven aan de lijst staat. Ik heb nu een plek gevonden waar ik hem met extra 4% korting voor 163.19 euro kan kopen. Heeft iemand ervaring met deze site, idk of zij betrouwbaar zijn met garantie enzo.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zoek een vervanger voor mijn Samsung S5.
Ik gebruik de telefoon vooral voor social media (incl fotos/videos maken), muziek draaien, hardlopen en af en toe een video bekijken. Ik gebruik hem wel veel (uren browsen in het ov/tijdens colleges etc)

Wat vind ik belangrijk
* Ik wil minstens 2 jaar met de telefoon kunnen doen, dus toekomstbestendige software is het meest belangrijk. Mijn S5 heeft nu problemen met snapchat etc, dat wil ik niet over 2 jaar weer hebben.
* Niet veel breder dan mijn S5 (72.5mm).
* Een goede camera
* Goede accuduur
* 3.5mm jack
* Goede speaker
* GPS voor hardlopen.
waterafstotend/dicht is een pré
hartslag meter is een pré

Wat is mijn budget?
200, vrij vast. Ik vraag me af de kortingen met black friday groot zijn of dat dit in NL wel meevalt.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Xiaomi Mi A2 Litestaat nu boven aan de lijst, alleen de camera is misschien wat minder?

Andere contenders:
Xiaomi Redmi 6 (4GB intern) Zwart Is hetzelfde als de mi A2 lite, behalve een slechter scherm en kleinere batterij, maar veel goedkoper. Is dat het overwegen waard?
Huawei P20 Lite Dual Sim Zwart Betere camera, minder grote batterij, is alleen een optie als hij in de aanbieding is voor <200 op black friday.
Honor 10 64GB Groen Zelfde verhaal als de p20

Welke vragen heb je hier nog over?
* Waarom zou ik NIET voor de xiaomi mi A2 lite gaan? (Bv camera?)
* Zie ik nog iets over het hoofd? (iets mis met een contender, een beter alternatief etc)

[ Voor 82% gewijzigd door schaatsmeneer op 20-11-2018 13:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk dat je sowieso zal moeten wennen aan een groter scherm, maar doordat veel schermen tegenwoordig een andere beeldverhouding hebben, hoeft dat niet veel uit te maken qua breedte. Ik heb even een Pricewatch filter ingesteld op <€ 240 (heb je wat speling), smaller dan 71 mm en een recente Android versie. Dan komt deze lijst er uit.

In plaats van de Mi A2 zou je kunnen kijken naar de A1, die is net wat ouder en dus goedkoper. Hij is wel vrij breed (75 mm)

In plaats van de Nokia 6 kan je kijken naar de Nokia 5.1, die is iets smaller dan de S5 en heeft verder ook de genoemde eisen volgens mij.

Als je bij Samsung wil blijven is de J6 of A6 misschien leuk. Mijn vrouw is van een S5 Neo (zelfde behuizing als S5, iets andere specs) naar een A6 gegaan. Ze zag eerst op tegen de grootte, maar omdat hij iets smaller is dan de S5 blijkt het toch geen probleem te zijn. De A6 voelt iets lomper aan dan de S8 die ik heb, maar als je naar de droge getallen gaat kijken zit er weinig verschil in afmetingen tussen die twee. De A6 is iets dikker en voelt lomp aan doordat de S8 een afgeronde voor- en achterkant heeft waardoor je maar een smal reepje vasthoudt. De A6 is vlot genoeg voor wat je beschrijft als gebruik. De S8 heeft duidelijk een betere camera, maar de A6 is al wel beter dan de S5 van een paar jaar geleden.

• schaatsmeneer
Bedankt voor je antwoord! Dat de telefoons niet perse breder zijn omdat ze groter zijn was me even ontschoten, bedankt voor het verduidelijken. Ik ben gisteravond even naar de Mediamarkt gelopen om wat telefoons vast te houden en de breedte is inderdaad het belangrijkst. Iets groter dan mijn S5 kan wel, maar er zijn daar ook echt grote telefoons. Bijvoorbeeld de Nokia 6 was echt te breed. De A6 en J6 daarentegen voelden wel gewoon lekker.
De A1 is echt groot (naast breed ook heel lang), maar de Xiaomi Mi A2 Lite daarentegen ziet er erg goed uit, heeft ook een zeer grote batterij.
De Huawei P20 Lite Ziet er ook heel goed uit, heeft een betere camera.Ook de Xperia XA2 heeft een heel goede camera.

De laatste zijn echter wel duurder, is het redelijk om te verwachten dat bij black friday die telefoons in de aanbieding kunnen zijn voor 200 euro, of doen ze in Nederland niet zo wild op die dag?

De A6 en J6 staan ook in de shortlist, maar ik heb het idee dat er betere opties zijn voor het geld.

[ Voor 6% gewijzigd door schaatsmeneer op 15-11-2018 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

xiaomi mi A2 lite klinkt goed pak geen samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ludwig005 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:46:
xiaomi mi A2 lite klinkt goed pak geen samsung.
Lekker onderbouwde mening.... Waarom niet?
Ik ben het met je eens dat de Mi A2 lite er goed uitziet, maar om alle Samsungs af te serveren met één opmerking vind ik veel te kort door de bocht.

De Mi A2 lite heeft als voordeel boven de Samsungs, Huawei en Sony dat hij in het Android One programma zit, en dus relatief veel en snel updates krijgt. Zeker als je de telefoon lang wil gebruiken kan dat handig zijn
Samsung heeft een heel kleurige interface, al is dat nu minder ingrijpend dan je van de S5 gewend was.
De P20 Lite heeft EMUI als skin, wat een beetje een mengeling is tussen een iOS en stock Android uiterlijk. Je kan tegenwoordig wel kiezen voor een knop voor de app drawer, en er is lekker veel aan te passen/in te stellen.
Sony heeft een vrij kale Android beleving, dus die lijkt aardig op de A2 lite. Sony is alleen vaak veel later met updates, en de XA2 is al een iets ouder model dus zal minder lang ondersteund worden dan de A2 lite.

[ Voor 51% gewijzigd door gwystyl op 16-11-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Bedankt voor de antwoorden!

De mi A2 lite staat voor nu boven aan het lijstje, de grootste pluspunten voor mij zijn:
* Erg grote batterij, maar misschien is dit gewoon overkill?
* Sterk in ram en cpu
* Android one
* Audio jack

Twijfelpunten:
Ik weet niet of de camera goed genoeg is.
Micro usb ipv usb C, maar ik heb geen idee of dit nou echt een probleem is of dat mensen op reddit etc overdrijven.

De Huawei p20 lite en Honor 10 hebben beiden een (stuk?) betere camera, maar wel minder grote batterij.

De hamvraag is eigenlijk, hoe groot is de kans dat ik met black friday een telefoon die nu 300 euro kost voor 200 euro kan meepakken? Zoja, dan ga ik verder denken over opties als de honor 10, zoniet dan vallen die af ivm dat ze gewoon ver boven mijn budget van 200 vallen.

Edit 17-11, ik ben er steeds zekerder van dat ik gewoon de mi a2 lite ga kiezen, de camera is iets minder, maar niet slecht dus daar kan ik mee leven. Wie heeft een reden waarom ik dit niet moet doen?

[ Voor 10% gewijzigd door schaatsmeneer op 17-11-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Tenzij iemand me van gedachten brengt ga ik voor de xiaomi mi a2 lite. Ik kan die bij "geekmaxi", een duitse winkel, voor 163.19 kopen.
Is deze site betrouwbaar met garanties etc?
Pagina: 1