Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

USB issues met nieuwe Intel NUC (NUC8i5BEK)

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Ik vrees dat ik weer eens te nieuwe hardware heb gekocht voor Linux 8)7

Het gaat om een Intel NUC (Coffee Lake NUC8i5BEK).

Fedora 29 installeert op zich prima op de NUC, maar ik heb problemen met de USB controller ("xHCI host controller not responding, assume dead"). Hier en daar lees ik dat een nieuwere kernel zou helpen, dus ik Fedora naar de nieuwste 4.20 rc kernel gezet om te kijken wat er gebeurt... maar helaas.

Vervolgens nog "usbcore.autosuspend=-1" doorgegeven via GRUB, om te kijken of dat er iets mee te maken heeft, maar dit heeft ook niet mogen baten.

De symptomen die ik ervan ervaar zijn:
- Soms verspringt de muis cursor ineens
- Toetsenbord reageert af en toe niet
- Mijn USB audio interface (Toneport UX1) heeft enorm veel ruis bij het afspelen

Heeft iemand nog ideeën hier, voordat ik er Windows 10 op ga zetten? ;w

Even a broken clock is right twice a day.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:03

FireDrunk

BBG'er
- Zet in het BIOS/UEFI alle power saving features eens uit (C1/C3/C6/C7, Intel SpeedStep).
- Update het BIOS/UEFI en alle firmware van de NUC.

Post eens de output van `dmesg` op het moment van de problemen.

Even niets...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True