Ik vrees dat ik weer eens te nieuwe hardware heb gekocht voor Linux 
Het gaat om een Intel NUC (Coffee Lake NUC8i5BEK).
Fedora 29 installeert op zich prima op de NUC, maar ik heb problemen met de USB controller ("xHCI host controller not responding, assume dead"). Hier en daar lees ik dat een nieuwere kernel zou helpen, dus ik Fedora naar de nieuwste 4.20 rc kernel gezet om te kijken wat er gebeurt... maar helaas.
Vervolgens nog "usbcore.autosuspend=-1" doorgegeven via GRUB, om te kijken of dat er iets mee te maken heeft, maar dit heeft ook niet mogen baten.
De symptomen die ik ervan ervaar zijn:
- Soms verspringt de muis cursor ineens
- Toetsenbord reageert af en toe niet
- Mijn USB audio interface (Toneport UX1) heeft enorm veel ruis bij het afspelen
Heeft iemand nog ideeën hier, voordat ik er Windows 10 op ga zetten?

Het gaat om een Intel NUC (Coffee Lake NUC8i5BEK).
Fedora 29 installeert op zich prima op de NUC, maar ik heb problemen met de USB controller ("xHCI host controller not responding, assume dead"). Hier en daar lees ik dat een nieuwere kernel zou helpen, dus ik Fedora naar de nieuwste 4.20 rc kernel gezet om te kijken wat er gebeurt... maar helaas.
Vervolgens nog "usbcore.autosuspend=-1" doorgegeven via GRUB, om te kijken of dat er iets mee te maken heeft, maar dit heeft ook niet mogen baten.
De symptomen die ik ervan ervaar zijn:
- Soms verspringt de muis cursor ineens
- Toetsenbord reageert af en toe niet
- Mijn USB audio interface (Toneport UX1) heeft enorm veel ruis bij het afspelen
Heeft iemand nog ideeën hier, voordat ik er Windows 10 op ga zetten?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.