Toon posts:

[FTP] IP-adres geblokkeerd op FTP-server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 20:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een Windows Server 2016 met daarop een Filezilla FTP server 0.9.60.0. Deze werkte altijd als een trein maar nu niet meer. Ik voegde wel eens IP-adressen toe aan de blacklist waarvan ik dacht dat die niets te zoeken hadden. Nu kan ik zelf geen verbinding meer maken vanaf mijn werk. Ik krijg dan de melding '550 No connections allowed from your IP'. Tether ik met mijn mobiel en dus een ander IP-adres, dan gaat het wel goed en krijg ik verbinding en kan ik down en uploaden. Ik heb al alle IP-adressen van de blacklist gehaald. Deze is nu leeg. Toch krijg ik geen verbinding. Op mijn werk wordt er niets geblokkeerd, alles staat open naar buiten. Wat kan dit probleem veroorzaken?

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Beste antwoord (via Techno Overlord op 14-11-2018 12:03)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Heb je na het verwijderen van de ipadressen uit de blacklist ook de filezilla services herstart?
De IP adressen worden volgens mij weggeschreven in een XML( FileZilla Server.xml) in de Program Files\FileZilla Server\ kan je daar eens kijken of die er is en of er nog adressen in staan.

Tevens hoop ik dat je wel FTPS gebruikt in filzilla en niet FTP :+

[Voor 38% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2018 12:01]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Heb je na het verwijderen van de ipadressen uit de blacklist ook de filezilla services herstart?
De IP adressen worden volgens mij weggeschreven in een XML( FileZilla Server.xml) in de Program Files\FileZilla Server\ kan je daar eens kijken of die er is en of er nog adressen in staan.

Tevens hoop ik dat je wel FTPS gebruikt in filzilla en niet FTP :+

[Voor 38% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2018 12:01]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 10:06
Wat voor een melding krijg je in de logs van Filezilla? Zie je daar de connectie wel binnenkomen\geweigerd worden?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 20:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik dacht dat FileZilla herstarten genoeg was. Ik heb hem nu herstart via services.msc en nu werkt het wel weer. Vreemd. En uiteraard gebruik ik explicit FTP over TLS. Ik zag ook niets in de log op de server verschijnen als ik wilde verbinden, wel als ik via mijn mobiel's IP-adres erheen ging. Je moet dus echt de service herstarten en niet alleen de applicatie zelf. Ik dacht dat dit voldoende was omdat je in de log ziet staan Sending Settings, Settings Received. Maargoed, weer wat geleerd. :)

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee