Toon posts:

ASUS V8200 = Low FPS???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Kheb mezelf een asus V8200 gekocht. daarvoor had ik een asus V7700 en een V6800.

nu blijkt dat die V8200 net zo veel FPS draait met B.V. CS als de asus V7700... ik zou graag meer FPS draaien maar kweet echt niet hoe ik die kan opkrikken... kan een van jullie me helpen??....zou ik echt super lol vinden!

thanks alvast!!

Red-Ace B-)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
denator drivers..,via 4-1 (als je een via chipset heb) of overclock je videokaart met je tweak tool die op de asus cd staat, of neem powerstript..

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 21 juli 2001 11:19 schreef Red-Ace_of_TuX het volgende:
nu blijkt dat die V8200 net zo veel FPS draait met B.V. CS als de asus V8200...
huh, bedoel je dit of wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
hehe...

foutje van mijn kant...ik bedoelde de dat ie net zoveel FPS draaide als mijn ASUS V7700

Thnks for pointing it out 2 me!

B-)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nou, hoeveel frames wil je? 5 miljoen ;)
Lijkt me toch dat je goed beeld hebt.
En dat hij snel zat is.
En voor de info, zoals overclocken gebruik de search dit is al een gigantisch hoeveelheid keren besproken. no offence. :7

Verwijderd

Topicstarter
ffuh voor jou duidelijkheid!...

ik heb 72 FPS en ja...ik verwacht meer van een GeForce 3 64MB. die 72FPS had ik ook met de ASUS V6800...dus ja, waar is en blijft dan het verschil van deze megadure update?

en over dat "search" wat al zo vaak is besproken?!... ik ben hierow voor het eerst!...dus ja dat wist ik dus niet! }:O

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 21 juli 2001 11:50 schreef Red-Ace_of_TuX het volgende:
en over dat "search" wat al zo vaak is besproken?!... ik ben hierow voor het eerst!...dus ja dat wist ik dus niet! }:O
Val jij even door de mand. >:)
Als je je aanmeld, behoor je de FAQ te lezen.
Daarin staat o.a. dat je de search moet gebruiken. Dit had je dus moeten weten.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 15:14

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als jij met beide kaarten 72 fps haalt in CS zijn er meerdere opties:
1 Je hebt CS ingesteld op maxfps 72 (is toevallig ook nog eens de default value :) )
2 Je hebt een refresh rate van 72hz en heb vsync AAN staan.
3 je CPu trekt gewoon niet meer dan 72 fps en houdt daardoor eigenlijk de videokaart tegen.

*edit: na het lezen van je sys specs kan je punt 3 vergeten...

Sys Specs

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:14
lees de reviews. GF3 is gewoon eng weinig sneller dan een GF2 in lage prut resoluties EN oude spellen die geen DX8 api gebruiken

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 11:52 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Val jij even door de mand. >:)
Als je je aanmeld, behoor je de FAQ te lezen.
Daarin staat o.a. dat je de search moet gebruiken. Dit had je dus moeten weten.
Yeah sure!!!....Net alsof jij altijd alles zo braaf doorleest voor je een forum of wat dan ook op gaat!...maar ja, je zult wel zeggen dat je dat altijd doet!...ach what the heck...ik ben hier voor info over mijn topic niet om met jou te discusieren over zoiets!...mzzlz :z

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Je hebt zeker niet everder gekeken dan CS?

In de meeste games is de GF3 vanaf 1280x1024x32 stukken sneller, alleen in 16 bits, lage reso's en oude enigines is dat verschil minder.

Btw, zet in je CS config.ini max fps eens op 99 ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 11:53 schreef Danfoss het volgende:
1 Je hebt CS ingesteld op maxfps 72 (is toevallig ook nog eens de default value
3 je CPu trekt gewoon niet meer dan 72 fps en houdt daardoor eigenlijk de videokaart tegen.
Ik heb wel een gehoord van die maxfps maar weet nog steeds niet hoe en waar ik dat ken veranderen!
en ik heb een dual intel pentium 933, dat zou toch voldoende moeten zijn???
...adviesje misschien??? :9

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:03 schreef edward2 het volgende:
Je hebt zeker niet everder gekeken dan CS?

In de meeste games is de GF3 vanaf 1280x1024x32 stukken sneller, alleen in 16 bits, lage reso's en oude enigines is dat verschil minder.

Btw, zet in je CS config.ini max fps eens op 99 ;)
Cool!!!...ga ik proberen!...en laat je ffuh weten of het is gelukt!!!

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

In CS naar een ini bestand (configuratie bestand) zoeken, dat openen met bv notepad)

Je moet wel in win verkenner bij weergave, alle bestanden hebben aanstaan!

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:08 schreef edward2 het volgende:
In CS naar een ini bestand (configuratie bestand) zoeken, dat openen met bv notepad)

kga ut nu tjekkuh!....zo weer terug!

pray with me that it's gonna work!! >:)

Verwijderd

start cs op met:
hl.exe -console -game cstrike -32 bpp

vervolgens start je een game op en open je je console door op ~ te drukken...nu krijg je als het goed is een mooi consolescherm te zien. Type hier fps_max 100 (meer frames zul je niet krijgen omdat de HL engine maximaal 100fps kan)

Type vervolgens in je console cl_showfps 1 en nu zie je je aantal fps links bovenin.

Mocht dit niet helpen ga dan naar Configuratiescherm->Beeldscherm->Instellingen->Geavanceerd->het tabje met jouw videokaart(bij mij staat er Geforce DDR)->Additional Properties->OpenGL en zet vsync daar uit.

Verder...draai CS ALTIJD!!! in OpenGL, "gl_texturemode gl_linear_mipmap_linear" in je console levert trilineare filtering op.

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:08 schreef edward2 het volgende:

nou, het heeft wel iets geholpen ....hij blijft nu strak op de 72 FPS staan. eerst viel ie nog wel eens terug naar 60FPS...maar meer eigenlijk niet!

thanks anyway!! :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 21 juli 2001 12:18 schreef Red-Ace_of_TuX het volgende:

[..]

nou, het heeft wel iets geholpen ....hij blijft nu strak op de 72 FPS staan. eerst viel ie nog wel eens terug naar 60FPS...maar meer eigenlijk niet!

thanks anyway!! :)
Type in de console: timerefresh
dan gaat je beeld draaien en gaat ie het aantal FPS uitrekenen. Doe dit ook met de oude V7700 en je ziet dat de V8200 sneller is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 12:17 schreef KaoZ het volgende:
start cs op met:
hl.exe -console -game cstrike -32 bpp

vervolgens start je een game op en open je je console door op ~ te drukken...nu krijg je als het goed is een mooi consolescherm te zien. Type hier fps_max 100 (meer frames zul je niet krijgen omdat de HL engine maximaal 100fps kan)

Type vervolgens in je console cl_showfps 1 en nu zie je je aantal fps links bovenin.

Mocht dit niet helpen ga dan naar Configuratiescherm->Beeldscherm->Instellingen->Geavanceerd->het tabje met jouw videokaart(bij mij staat er Geforce DDR)->Additional Properties->OpenGL en zet vsync daar uit.

Verder...draai CS ALTIJD!!! in OpenGL, "gl_texturemode gl_linear_mipmap_linear" in je console levert trilineare filtering op.

Suc6 :)
YEAH!!!....finaly it works!!!

Thank u very very much!!!

hij draait nu strak op de 100FPS!!!

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks everybody....

for taking some time 2 help me out!:)

NOW!!!...i'm realy happy with my ASUS V8200!!!

:) :) :) :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

da's mooi
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.