Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alleen laagste prijs in de Pricewatch bij geen voorraad...

Pagina: 1
Acties:

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:20
Ben op dit moment bezig met een nieuwe build en houd de afgelopen tijd de prijs voor een i9-9900K in de gaten. Ik stoor me hierbij mateloos aan Centralpoint in dit geval.

Ik weet dat er al langer discussies zijn over het weren van webshops en lopende feature requests voor het filteren van de pricewatch maar ik wil in dit geval de discussie starten voor een net andere wens.

Voorafgaand aan deze post moet ik tevens bekennen dat ik voor Central Point al een onjuiste prijs + voorraadindicatie had vermeld. Ten tijde van de melding was de Boxed versie wel op voorraad echter wel met een veel hogere prijs. Mogelijk was er wat vertraging in de prijsupdate en ik maak hier an sich niet zo'n probleem van.

Wat mij wel erg stoort is dat het lijkt alsof de prijs kunstmatig wordt verlaagd op het moment dat deze niet voorradig is. Hierdoor komt Central point bovenin de lijst te staan. Op het moment dat de processor voorradig is wordt de prijs aangepast en is Central Point bij lange na niet meer de goedkoopste (kan je stiekem ook afleiden aan de prijsindex (+20,8%) en op dit moment de Tray versie). De afgelopen weken heb ik dit een aantal keer zien gebeuren maar het is moeilijk bij te houden.

Is het een idee om voor een bepaald product de prijsontwikkeling te zien bij een enkele shop? Ik laat in het midden of dit een directe indicatie is van prijsmanipulatie maar het geeft wel een indicatie of de prijs "betrouwbaar" is.

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@Jay-B Ik heb mijn collega's van Sales Support gevraagd om hier te reageren.

Wat betreft je laatste punt, zet ik dit topic alvast door naar Mooie Features, want dat is iets wat uitgedacht en gedevved moet worden door ons Product- en Developmentteam.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:57
Als ie niet op voorraad is kan je hem natuurlijk wel bestellen voor die lage prijs, en moeten ze hem wel leveren uiteindelijk... dus in die zin klopt het op dat moment natuurlijk wel dat ze de laagste prijs hebben.

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:06

Mooijekind

Manager Product Content
In de prijsindex worden alle prijzen in de feed meegenomen, ook als het product niet op voorraad maar wel te bestellen is. Als ze standaard de prijs verlagen als het niet op voorraad is en weer verhogen als het wel op voorraad is dan zou de prijsindex nog veel hoger uitkomen.

Na een kleine steekproef met 20 producten die bij Central Point niet op voorraad zijn blijkt niet dat ze de prijs zo erg verlagen dat ze de goedkoopste zijn in de pricewatch. In een paar gevallen stonden ze wel bovenaan maar in 90% van de gevallen bleken er nog steeds andere shops goedkoper te zijn.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True