Toon posts:

Aardlek knalt soms er uit

Pagina: 1
Acties:

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
We zijn momenteel bezig in de tuin. Hierin zaten 220v spots waar vocht tussen kwam.

Helaas kan ik niet de hele grondkabel verwijderen.. deze zit in een gietmof.

Nu heb ik wel de schakel draad (zwart) en de fase (bruin) losgehaald van de schakelaar. Vervolgens de spots van de grondkabel afgeknipt.

Nu wil ik nog lasklemmen op de grondkabel zetten.

Kan het zijn de mantel (aarde) nog lekstromen veroorzaakt? (Deze zal doorgelust zijn in de gietmof)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 20:18

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Wonen & Verbouwen.

Klok is stuk :(

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 22:12
Als je de neutraal draad (blauw) niet hebt doorgeknipt kan er een lekstroom ontstaan van deze draad naar de protective earth (mantel of geel groene draad)

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32
DaYwaLkUr schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:20:
We zijn momenteel bezig in de tuin. Hierin zaten 220v spots waar vocht tussen kwam.

Helaas kan ik niet de hele grondkabel verwijderen.. deze zit in een gietmof.

Nu heb ik wel de schakel draad (zwart) en de fase (bruin) losgehaald van de schakelaar. Vervolgens de spots van de grondkabel afgeknipt.

Nu wil ik nog lasklemmen op de grondkabel zetten.

Kan het zijn de mantel (aarde) nog lekstromen veroorzaakt? (Deze zal doorgelust zijn in de gietmof)
Als de nul en aarde tegen elkaar komen is het niet vreemd als de aardlek uitvalt.

-

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27
Euhm ik hoop wel dat je een lasdoos op het einde van de kabel zet en niet zomaar wat lasdoppen en klaar.
Want zoals ik het lees wil je dat wel doen. Beste is de kabel aanstrippen en alle individuele aders apart afstoppen in een lasdoos en die waterdicht maken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[quote]markje1 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:53:
[...]

Als de nul en aarde tegen elkaar komen is het niet vreemd als de aardlek uitvalt.
[/quo
franssnarf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:00:
Euhm ik hoop wel dat je een lasdoos op het einde van de kabel zet en niet zomaar wat lasdoppen en klaar.
Want zoals ik het lees wil je dat wel doen. Beste is de kabel aanstrippen en alle individuele aders apart afstoppen in een lasdoos en die waterdicht maken.
wat ik lees is dat de spots (let op dat is meervoud) zijn afgeknipt en de nul gewoon kan lekken maar aarde op meerdere plaatsen

Iperf

• DaYwaLkUr
franssnarf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:00:
Klopt, ik heb nu 3 losse grondkabels die vanuit een centrale gietmof komen. Ik wilde de aders in een lasklem duwen en die in een gietmof doen. Maar kan ik dat gevlechte aarde stuk gewoon in de hars leggen?

• DaYwaLkUr
Fish schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:05:
[quote]markje1 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:53:
[...]

[/quo
[...]

wat ik lees is dat de spots (let op dat is meervoud) zijn afgeknipt en de nul gewoon kan lekken maar aarde op meerdere plaatsen
Beetje lastig te omschrijven :-) vanuit een centraal doos, 3 losse grondkabels, die nu dus bloot liggen. De fase is losgekoppeld.. alleen zit in de centraal doos de nul en aarde doorgelust. Op deze aders wilde ik een lasklem zetten, alleen lukt dat op die aarde vlecht niet..

• Xander
  • Laatst online: 23:33
Wat is precies je bedoeling met die kabel verder? Wordt er nog iets anders mee gevoed wat moet blijven werken (contactdozen of een voeding naar de schuur ofzo)? Dat zal niet veel meer doen nu je de fase en schakeldraad hebt onderbroken.

Of kan de kabel geheel vervallen? Waarom haal je binnen dan niet ook de nul los?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:27
DaYwaLkUr schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:17:
[...]

Klopt, ik heb nu 3 losse grondkabels die vanuit een centrale gietmof komen. Ik wilde de aders in een lasklem duwen en die in een gietmof doen. Maar kan ik dat gevlechte aarde stuk gewoon in de hars leggen?
Dat kan maar je kan hem bttr ff tapen voor je hem in de mof giet.
Maar is het niet makkelijk om op het einde van de kabels een waterdicht wcd te zetten dan kan je er altijd weer een lamp op zetten.

• DaYwaLkUr
Xander schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:28:
Wat is precies je bedoeling met die kabel verder? Wordt er nog iets anders mee gevoed wat moet blijven werken (contactdozen of een voeding naar de schuur ofzo)? Dat zal niet veel meer doen nu je de fase en schakeldraad hebt onderbroken.

Of kan de kabel geheel vervallen? Waarom haal je binnen dan niet ook de nul los?
Die 3 grondkabels kunnen weg het liefste wilde ik de nul loshalen, maar deze zit in een gietmof onder de nieuwe bestrating, de stratenmaker was sneller als verwacht..

Dit alles zit achter één hoofdschakelaar binnenshuis. Deze kan ik niet loshalen want anders krijgen 2 andere wcd's geen voeding meer.

• DaYwaLkUr
franssnarf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:28:
[...]

Dat kan maar je kan hem bttr ff tapen voor je hem in de mof giet.
Maar is het niet makkelijk om op het einde van de kabels een waterdicht wcd te zetten dan kan je er altijd weer een lamp op zetten.
Was makelijker, maar stopcontacten genoeg in de tuin. Ik wil deze kabels gewoon laten vervallen... Ik ben gewoon te laat geweest, anders had ik die centraaldoos losgehaald..en een nieuwe geplaatst, nu moet ik er 3 plaatsen.

• Xander
  • Laatst online: 23:33
Het maakt niet zo uit wat je met de aardlitze doet als je alleen maar wilt afdoppen. Los in de doos laten (zolang hij op het moment van afgieten maar geen sluiting maakt), omtapen met groen/gele PVC tape, of voor mijn part knip je hem gewoon kort af... Eenmaal afgegoten kun je er toch niets meer mee. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DaYwaLkUr
Thnx mannen! Topic kan gesloten worden :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee