Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC samenstellen voor digitale muziekproductie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WouterWartaal
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-11-2018
Een goeiemorgen,

Aangezien mijn laptops processor vrij minimaal is, heb ik besloten om te gaan upgraden naar een desktop. Ik maak digitaal muziek en dit kan soms aardig wat vreten. Een simpele laptop is hier eigenlijk niet geschikt voor.
Omdat ik een paar persoonlijke voorkeuren had en natuurlijk een budget ben ik zelf een PC gaan samenstellen op Alternate. Viel vies tegen toen bleek dat er meer bij kwam kijken dan ik had verwacht. Ik heb contact gehad met professionele artiesten wat voor desktop zij gebruiken en heb op basis daarvan een lijstje gemaakt:

- ASRock AB350 PRO4, socket AM4 Moederbord
- AMD Ryzen 3 2200G, 3.5GHz (3.7GHz Turbo Boost)
- Corsair 16 GB DDR4-2400 Kit werkgeheugen
- MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1 grafische kaart
- Antec P7 Silent behuizing
- Seasonic Focus Plus Gold 750W voeding
- Samsung 860 EVO, 500GB SSD
- LG GH24NSD dvd-brander
- ASUS PCE-N15 wlan adapter
- Windows 10

Hier komt uiteraard nog een monitor en een toetsenbord bij, maar dit zijn even de interne zaken. (Als jullie suggesties hebben voor monitors/toetsenborden, graag!!)
Dit lijstje komt op een totaal uit van €887,59. Mijn budget (excl. monitor etc. & andere kosten) zit wel rond de 1000. Ik moet een hele goede reden hebben om er overheen te willen :)
Mijn vraag nu is, is dit lijstje voldoende om zonder gedoe muziek te kunnen produceren? Momenteel word ik een beetje gek van al het kraken en alle latency, omdat mijn processor het niet meer trekt.
Zoniet, wat zouden jullie anders doen? Ervaring met sommige onderdelen en suggesties voor alternatieven? En vergeet ik niet nog belangrijke dingen?
Ik ben nog best een leek wat betreft PC's en kom eigenlijk niet veel verder dan een processor en RAM geheugen, dus ik zou het superzonde vinden als ik straks een desktop koop met verkeerde/slechtere onderdelen.

Voor mijn producties gebruik ik geen hardware en geen externe geluidskaart. Alles is software. Als DAW gebruik ik FL Studio. (momenteel versie 10, maar moet nog beslissen wat ik op mijn nieuwe desktop ga installeren)
Daarnaast vind ik het eens in de zoveel tijd leuk om een simpele game te spelen, dus een normale videokaart is wel gewenst. Ik hoef geen gigantische spellen als Fallout ofzo te spelen, maar ik wil ook niet beperkt blijven tot een bubbleshooter als je begrijpt wat ik bedoel :P

Ben benieuwd naar jullie mening!

Beste antwoord (via WouterWartaal op 19-11-2018 17:56)

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Ga voor een 1050Ti IPV een 1060 en stop dat geld in een betere processor namelijk de Ryzen 2600.
Ook haal je meer uit je ryzen met sneller ram dus ga voor een 3000mhz setje. Je voeding is overkill 550W is zat. B350 heeft een bios update nodig om te werken met Ryzen 2 dus ik zou gaan voor een B450 mobo.

Lijstje
- pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
- pricewatch: Corsair RM550x (2018)
- pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16
- pricewatch: MSI B450 Tomahawk

[Voor 14% gewijzigd door jgreven op 14-11-2018 11:30]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Ga voor een 1050Ti IPV een 1060 en stop dat geld in een betere processor namelijk de Ryzen 2600.
Ook haal je meer uit je ryzen met sneller ram dus ga voor een 3000mhz setje. Je voeding is overkill 550W is zat. B350 heeft een bios update nodig om te werken met Ryzen 2 dus ik zou gaan voor een B450 mobo.

Lijstje
- pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
- pricewatch: Corsair RM550x (2018)
- pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16
- pricewatch: MSI B450 Tomahawk

[Voor 14% gewijzigd door jgreven op 14-11-2018 11:30]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True