Bestuurder die wegrijden bij het aanbrengen van lakschade

Pagina: 1
Acties:
  • 14.668 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Topicstarter
In wat voor asociaal land leven wij wel niet? Ik rij een redelijk nieuwe auto, zo'n drie jaar oud en parkeer altijd netjes tussen de lijnen. Toch zijn er steeds mensen die schijnbaar hun deur tegen mijn auto aangooien.

Nu heb ik dus de lak van die andere auto, op mijn auto zitten: groene lak waar de deur van de andere auto, tegen mijn auto aangekomen is: een briefje ho maar :( Dit maakt mij zo kwaad, dat het in Nederland blijkbaar normaal is om lekker weg te rijden nadat je een auto beschadigd hebt.

Ik mag nu kijken wat ik met de schade ga doen: waarschijnlijk laat ik het zitten, omdat de kosten om zoiets te laten herstellen waarschijnlijk geen zin heeft. Want je zult zien binnen een half jaar gooit een andere Pipo zijn deur tegen mijn auto.

En ik weet ook niet hoe ik mijn auto hier tegen kan beschermen: de deur uit zal ik wel moeten en dus ook de auto parkeren bij het werk, wat een supermarkt betreft. Ben er dus een beetje boos om en vraag mij eigenlijk af, wat mijn all-risk verzekering hier mee zou kunnen doen. Maar ben bang dat mij dat vooral extra premie zou kosten |:(

Wilde het hoe dan ook van mijn hart hebben: zal vast niet de enige autobestuurder zijn, die zuinig op zijn auto is en zich stoort aan mensen die menen het recht te hebben auto's van andere te beschadigen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wegrijden na een aanrijding is strafbaar, niet dat dat mensen tegen houd, maar goed. Als je weet wie het is, kan je misschien op die manier je schade verhalen.

Anders kun je ook schadezonderdader.nl gebruiken. Vriend van me had er goede ervaringen mee. Ik zelf heb het nog niet gebruikt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:29:
[...]
dat het in Nederland blijkbaar normaal is om lekker weg te rijden nadat je een auto beschadigd hebt.
[...]
Om maar over al die miljoenen mensen die wel zachtjes de deur open doen of netjes een briefje achterlaten bij schade maar niet te spreken. Tuig is het!

Ik snap de frustratie maar normaal is het zeker niet.

Maar je moet wel eerlijk zijn, de auto is een gebruiksvoorwerp. Als hij dat voor jou niet is, moet je hem niet gebruiken. En veel parkeerplekken zijn gewoon krap genoeg dat je af en toe niet anders kan dan de deur tegen de buurman leunen. Dat kun je natuurlijk hard en zacht doen. Ik ben zelf het laatste type ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 14-11-2018 10:43 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

En ik weet ook niet hoe ik mijn auto hier tegen kan beschermen: de deur uit zal ik wel moeten en dus ook de auto parkeren bij het werk, wat een supermarkt betreft.
Niet; het enige wat je kunt doen is een (2e) auto aanschaffen waarbij het jou niet boeit dat er af en toe een extra kras/deuk bijkomt.
Dit heb ik al eeuwen geleden gedaan en het geeft zeer veel rust kan ik je vertellen (oud maar betrouwbaar barrel).

Ik heb een buurman die super-zuinig op z'n auto is, en bijna de hele dag voor het raam zit het ding in de gaten te houden...
Als er een plekje voor zijn deur vrijkomt gaat 'ie ook snel zijn auto dáár neerzetten als 'ie verderop moest parkeren :D

Wat ook kan: kijken of je een garagebox in de buurt kunt huren/kopen.
Dat helpt natuurlijk alleen tegen de schades die je nu in jouw straat oploopt, en niet als je naar de supermarkt ofzo gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mijn auto heeft ook om de haverklap iets, een tijdje geleden alles weer laten herstellen, maar er zitten nu al weer meerdere plekken op. Het enige wat je kunt doen is auto's herkennen en tactisch parkeren (tussen twee dure auto's zetten).

Een tijdje terug zaten er krullen op mijn auto, een andere buurman had twee buurkinderen betrapt terwijl ze de krullen op zijn auto tekenden en de schade was identiek. Buurman zegt dat zijn kinderen het bij mijn auto ontkennen, politie kan er niets mee.

TT buurman:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gJ91hR3V/IMG-0452.jpg

Mijn Mazda 6:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CLt7d0GD/IMG-0356.jpg

Deukjes in de deuren, met zelfde lak aan mijn auto van de auto er naast, bij aanspreken ontkennen ze het gewoon, etc.

Ik heb het maar opgegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 14-11-2018 10:49 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:16
dat het in Nederland blijkbaar normaal is om lekker weg te rijden nadat je een auto beschadigd hebt.
Sjah, dat is het dus niet. Het is namelijk een strafbaar.

Sommigen zullen het niet door hebben gehad en sommigen zal het geen reet interesseren.

Verder is deze discussie echt al 10x gevoerd. Zoek maar eens terug naar topics over doorrijden na een ongeval oid.

Verder je verzekering inschakelen voor dergelijke schade...kost je over het algemeen meer. Kan je beter kijken of je met een lakstift oid iets kan doen.

Oh, je kan ook een Citroën Cactus kopen, die heeft tenminste stootkussens :+

[ Voor 18% gewijzigd door eric.1 op 14-11-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Iva_Bigone schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:38:
[...]

Ik heb een buurman die super-zuinig op z'n auto is, en bijna de hele dag voor het raam zit het ding in de gaten te houden...
Als er een plekje voor zijn deur vrijkomt gaat 'ie ook snel zijn auto dáár neerzetten als 'ie verderop moest parkeren :D
Ik ken dat ja. Overburen bij mn vriendin hebben dat ook. Toen ik er een keer stond kreeg ik zelfs een briefje op mn voorruit "of ik niet meer op zijn parkeerplaats voor zijn huis wilde parkeren". Iets met openbare weg enzo....

Desalniettemin had ie ook gewoon ff aan kunnen bellen :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dat is natuurlijk gewoon vandalisme.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Room42 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:44:
[...]

Maar dat is natuurlijk gewoon vandalisme.
En de daders zijn overduidelijk, maar dat is nog geen bewijs.

Plus net na het weer volledig strak maken van de hele auto door parkeerschade, schampjes op de bumper (van in/uit parkerende auto's), krassen (waaronder eentje op kinderfiets stuurhoogte), deukjes in de portieren (deur tegen deur), etc. Allemaal terwijl de auto stil staat.

En inmiddels zit er alweer van alles, volgende huis maar eentje met een oprit.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 14-11-2018 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
D3nnisd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:43:
[...]

Ik ken dat ja. Overburen bij mn vriendin hebben dat ook. Toen ik er een keer stond kreeg ik zelfs een briefje op mn voorruit "of ik niet meer op zijn parkeerplaats voor zijn huis wilde parkeren". Iets met openbare weg enzo....

Haha, hij heeft dat ook wel eens aan mij gevraagd, of ik hem niet onder de boom kon parkeren waar zijn auto toen stond, "want het was zonde van zijn dak als er hars/troep op kwam, en voor mijn auto maakte dat toch niet uit" :X

Ja, dag buurman, volgende keer beter he?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:35
Room42 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:38:
[...]

Om maar over al die miljoenen mensen die wel zachtjes de deur open doen of netjes een briefje achterlaten bij schade maar niet te spreken. Tuig is het!

Maar je moet wel eerlijk zijn, de auto is een gebruiksvoorwerp. Als hij dat voor jou niet is, moet je hem niet gebruiken. En veel parkeerplekken zijn gewoon krap genoeg dat je af en toe niet anders kan dan de deur tegen de buurman leunen. Dat kun je natuurlijk hard en zacht doen. Ik ben zelf het laatste type ;)
Je deur hoeft NOOIT tegen een andere auto te leunen. Je kunt er dan gewoon even je vinger tussen houden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
[...]

Ik bewonder je positieve blik... maar ik ben bang dat het gros van de mensen gewoon wegrijden als ze denken dat niemand ze heeft gezien... helaas maar waar.

Ik heb onlangs mijn 5e flinke schade aan de auto in 6 jaar tijd terwijl deze geparkeerd stond... van die 5x heeft er 1x iemand een briefje achtergelaten en dat was ook alleen maar omdat de buurvrouw het heeft gezien. En ik heb het niet over een klein krasje of putje... ik heb het over flinke deuken en krassen in de deuren (2x hard opgeslagen deur), flinke schade aan de bumper (2x) en de voorkant flink beschadigd (1x)... die laatste was de duurste en was gelukkig ook de schade waarbij wel een briefje was achtergelaten... maar ik heb alles bij elkaar wel al ruim €3000,- aan schade aan de auto gehad zonder briefje. Nog niet gesproken over de vele kleine krasjes en putjes door de jaren heen.

TL;DR... ik deel jouw positieve blik niet wat betreft mensen die netjes briefjes achterlaten. En buiten mijn eigen ervaring ken ik genoeg andere voorbeelden in de omgeving... het achterlaten van een briefje is meer een zeldzaamheid dan een gewoonte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een 3-deurs auto met idioot lange deuren. Als ik ergens tussen parkeer dan parkeer ik altijd zo recht mogelijk en altijd binnen de lijntjes, gaat dat niet dan parkeer ik ergens anders. Ik check ook altijd of ik mijn (beide) deuren tot de eerste stand open krijg, als ik dat kan, kan iemand anders dat ook. Gaat dat niet, dan parkeer ik ergens anders.

Ik parkeer mijn auto ook nooit naast die van m'n onderbuurvrouw, dat ding zit onder de deuken en krassen en staat echt nooit binnen de lijntjes. Als er dan geen plek is dan parkeer ik rustig een straat verderop.

Ondanks dat alles heb ik toch her en der wat parkeerschades zonder briefjes.
Ik hou dan m'n hand tussen er tussen terwijl ik zachtjes de deur open doe. Maar in de meeste gevallen parkeer ik gewoon ergens anders, als ik mijn deur niet tot de eerste stand open krijg dan moet ik al haast door de kofferbak m'n auto uit.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 14-11-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:20

3_s

eric.1 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:42:
Oh, je kan ook een Citroën Cactus kopen, die heeft tenminste stootkussens :+
Is het ook niet Citroën waarbij er stootkussens uitkomen om de andere auto niet te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

D3nnisd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:43:
[...]

Ook dat is een probleem hier, wij hebben maar één auto en de meeste buren hebben er twee, dus nadat ik een keer als laatste thuis was de auto net om de hoek gezet (meters van de normale plekken), komt de buurvrouw vandaar klagen dat ze hun tweede auto niet voor de deur kunnen zetten. 8)7 (en nee, ze waren geen zware dingen aan het verhuizen o.i.d.)

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 14-11-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

PPF aanbrengen op de deuren of misschien zelfs de gehele auto?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34

Mrlten

Premium Deluxe Plus

En veel parkeerplekken zijn gewoon krap genoeg dat je af en toe niet anders kan dan de deur tegen de buurman leunen. Dat kun je natuurlijk hard en zacht doen. Ik ben zelf het laatste type ;)
Ook al zet je je deur met beleid tegen die van je buurman aan, je veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk een kras. Jouw auto zal namelijk iets uitveren bij het uitstappen en daarmee gaat ook je deur op en neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 13:31

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als het je echt stoort zou ik adviseren het te laten herstellen met spotrepair. Op basis van je topic verwacht ik dat ze dit prima kunne wegpolijsten. Verder heb je dashcams (zie dashcam topic) welke altijd actief blijven en ook geluiden + beeld kunnen opnemen wanneer de auto uitstaat.

Verder zou ik adviseren om altijd ergens achteraan te parkeren of dubbel te parkeren als je een beetje zuinig op je auto bent. Tegenwoordig is dit schijnbaar heel normaal :(

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 14-11-2018 11:04 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Om maar over al die miljoenen mensen die wel zachtjes de deur open doen of netjes een briefje achterlaten bij schade maar niet te spreken.
Ik heb sterk het vermoeden dat een klein deel van de mensen aansprakelijk is voor vrijwel alle deukjes. Bij sommige auto's zijn de randen van de portieren kaal van de vele keren dat ze iets geraakt hebben.
Die mensen komen er mee weg om wellicht zelfs dagelijks honderden euro's schade te maken, en als ze al ooit betrapt worden hoeven ze hooguit de schade van dat moment te vergoeden.
Het is min of meer hetzelfde als alle andere asocialen: bij rokers en hondenstront is het ook een klein groepje dat asociaal is, maar dat is genoeg om iedereen ermee te maken te laten hebben.

Mijn auto krijgt er ook een paar deuken/deukjes en krassen per jaar bij. Het helpt niet dat we thuis in een cirkeltje moeten parkeren (taartpunten dus). Ook heb ik krassen en aan de andere kant een grote deuk van een bumper.
Het zou ook helpen als de overheid niet zo krenterig zou zijn met parkeerplaatsen: we betalen met z'n allen 20 miljard euro per jaar aan voertuigbelastingen, maar een parkeerplaats moet zo smal zijn dat je portier niet gewoon open kan. Los dat op, en het scheelt een miljard euro per jaar aan parkeerschade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:18

Polycom

Poes van goud

My 2 cents;

Ik ben eigenlijk altijd heel erg netjes met mijn spullen en ik verwacht dat andere dat ook zijn. Ik heb een hekel als mijn spullen beschadigd, vies of bekrast zijn. Echter heb ik dat met mijn auto vrij snel losgelaten. :D

Eerst kon ik mij nog druk maken om elk putje, krasje, veegje op mijn auto maar op een gegeven moment werkt het als een bevrijding om dit gevoel los te laten. Er komen deuren tegen mijn auto aan, er rijdt een fietser tegen mijn auto en tegen mijn spiegel aan, er schijten vogels op...(trekt ook lekker je lak in) ik heb het maar geaccepteerd en ik kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:41
Had mijn nieuwe auto net 2 weken. Stond netjes geparkeerd in een vak langs een straat bij ons in het centrum. Bewust niet op een groter parkeerterrein omdat je daar naast elkaar staat ipv achter elkaar en het risico op deukjes in de deur wil voorkomen.

Bij terugkomst zie ik schade aan mijn bumper en achterlicht stuk. Iemand die blijkbaar achter mij stond heeft een inschattingsfout gemaakt en erlangs geschuurd.

Uiteraard geen briefje. Vandaag staat de auto bij het schadebedrijf. Hopelijk blijft het hier nu weer even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Topicstarter
[...]
Daarom dat ik het zeer waarschijnlijk ook niet ga laten herstellen, dan blijf je bezig: want over een half jaar heb je weer zo'n lakschade. In Groot Brittannië parkeert een man zijn auto juist bewust verkeerd, omdat hij dan twee parkeervakken inneemt.

Maar dat is ook asociaal en zou ik nooit doen. Ga wel nog even wellicht de verzekering bellen, maar ben bang dat het mijn no-claim zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik herken de frustratie. Als ik zelf ergens moet parkeren doe ik dat het liefst zo ver mogelijk weg en dan nog bij voorkeur niet bij auto's met drie deuren bijvoorbeeld. M'n vrouw probeert dit al jaren te begrijpen maar dat lukt nog steeds niet.

Bij een IKEA probeer ik altijd de 'familie-parkeerplaats' te pakken. Die zijn zo ruim en met ruimte tussen de vakken dat je het wel heel bont moet maken wil je daar nog schade maken. Als dat niet lukt dan gewoon weer achterin waar niemand wil staan omdat het te ver lopen voor ze is, wederom tot frustratie van m'n vrouw marryemo.gif :+

Het liefste zou ik in een enorme aftandse bak van 15/20 jaar oud rijden waar echt 0 fucks omgegeven kan worden als iemand daar tegen aanzit zodat je die probleemloos bij een zwembad of bouwmarkt neer kan zetten. Maar aan de andere kant kan ik ook weer niet zonder alle multimedia/technische snufjes die nieuwe auto's me bieden en vaak zijn ze ook niet echt heel mooi :P

TS, wellicht kan je overwegen om een no-claimbeschermer af te nemen bij je verzekeraar. Dit is alleen niet echt heel handig als je wil overstappen en het ook echt gebruikt hebt want feitelijk is dit een mooie handenbinder voor de verzekeraar maar het kan je enige gemoedsrust geven misschien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Laatst online: 21-11-2019
In wat voor asociaal land leven wij wel niet? Ik rij een redelijk nieuwe auto, zo'n drie jaar oud en parkeer altijd netjes tussen de lijnen. Toch zijn er steeds mensen die schijnbaar hun deur tegen mijn auto aangooien.

Nu heb ik dus de lak van die andere auto, op mijn auto zitten: groene lak waar de deur van de andere auto, tegen mijn auto aangekomen is: een briefje ho maar :( Dit maakt mij zo kwaad, dat het in Nederland blijkbaar normaal is om lekker weg te rijden nadat je een auto beschadigd hebt.
Nou, nou. Voor dat we zwaar oordelen moeten we ons de vraag stellen: Heeft de persoon het überhaupt wel in de gaten gehad? Want dat is met de meeste kleine schades, de mensen zijn niet van slechte wil, ze hebben het vaak niet eens in de gaten.
Misschien zijn we ook wel wat te veeleisend. Je auto is een snel in waarde verminderend slijtage gevoelig gebruiksvoorwerk dat je buiten op straat stalt, dus verre van optimaal beschermd. Dan mag je ook niet verwachten dat andere dat ding als het heiligste op deze planeet behandelen. Ik rijd een lease auto, ook vrij nieuw dus, bij het inleveren moeten deuken groter dan een 2 euro muntstuk gemeld worden. Kleinere deuken tellen dus als normale gebruiksschade. Niet leuk, maar een deuk of een krajse is wel iets normaals. Belangrijk om je dat te blijven realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:25

Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:08
mashell schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:34:
[...]

Nou, nou. Voor dat we zwaar oordelen moeten we ons de vraag stellen: Heeft de persoon het überhaupt wel in de gaten gehad? Want dat is met de meeste kleine schades, de mensen zijn niet van slechte wil, ze hebben het vaak niet eens in de gaten.
Sorry, maar hoe kun je niet in de gaten hebben dat je autodeur tegen een andere auto aankomt. Blijkbaar gaat het dusdanig hard dat dit tot schade leidt. Dan hoor/voel/zie je dat toch? Als je dat niet in de gaten hebt interesseert het je blijkbaar gewoon niet.

Prima dat er mensen zijn die hun auto als vervoermiddel zien en er zero fucks om geven dat het beschadigd (ook al kan het worden voorkomen), maar er zijn ook mensen die zuinig zijn op hun spullen en ook dat dient gerespecteerd te worden. En ja ik behoor tot de laatste categorie en ben dan ook blij met een eigen oprit en genoeg parkeerruimte op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hoe vervelend het ook is, het is niet echt een topic waar we in Vervoer over kunnen discussiëren. We hebben in het verleden al gelijke topics gehad.

Wilde het hoe dan ook van mijn hart hebben
Da's in ieder geval gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:30:
Ik herken de frustratie. Als ik zelf ergens moet parkeren doe ik dat het liefst zo ver mogelijk weg en dan nog bij voorkeur niet bij auto's met drie deuren bijvoorbeeld. M'n vrouw probeert dit al jaren te begrijpen maar dat lukt nog steeds niet.

Bij een IKEA probeer ik altijd de 'familie-parkeerplaats' te pakken. Die zijn zo ruim en met ruimte tussen de vakken dat je het wel heel bont moet maken wil je daar nog schade maken. Als dat niet lukt dan gewoon weer achterin waar niemand wil staan omdat het te ver lopen voor ze is, wederom tot frustratie van m'n vrouw [Afbeelding: marryemo.gif] :+

...
Die van mij probeert het ook al jaren te begrijpen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TepelStreeltje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:34:
Wegrijden na een aanrijding is strafbaar, niet dat dat mensen tegen houd, maar goed. Als je weet wie het is, kan je misschien op die manier je schade verhalen.

Anders kun je ook schadezonderdader.nl gebruiken. Vriend van me had er goede ervaringen mee. Ik zelf heb het nog niet gebruikt.
Dat lijkt me niet van toepassing als iemand op de parkeerplaats(misschien een kind) de deur wat te ver heeft geopend, en er zo een deukje bij TS is ontstaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Laatst online: 21-11-2019
maussert schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:46:
[...]

Sorry, maar hoe kun je niet in de gaten hebben dat je autodeur tegen een andere auto aankomt. Blijkbaar gaat het dusdanig hard dat dit tot schade leidt. Dan hoor/voel/zie je dat toch? Als je dat niet in de gaten hebt interesseert het je blijkbaar gewoon niet.

Prima dat er mensen zijn die hun auto als vervoermiddel zien en er zero fucks om geven dat het beschadigd (ook al kan het worden voorkomen), maar er zijn ook mensen die zuinig zijn op hun spullen en ook dat dient gerespecteerd te worden. En ja ik behoor tot de laatste categorie en ben dan ook blij met een eigen oprit en genoeg parkeerruimte op mijn werk.
Hoe kun je nou niet door hebben dat vrijwel al die deurschades door kinderen veroorzaakt worden. Die gooien de deur ietsjes te ver open en de ouders die er voor verantwoordelijk zijn hebben dat niet in de gaten. Niet goed, niet leuk maar wel iets wat gewoon gebeurd. Wie zuinig wil zijn op zijn spullen moet dan ook zelf verantwoording nemen, door bijvoorbeeld een parkeerplaats strategisch te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 16:45

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hackus schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:16:
[...]

Dat lijkt me niet van toepassing als iemand op de parkeerplaats(misschien een kind) de deur wat te ver heeft geopend, en er zo een deukje bij TS is ontstaan.
Waarom niet? Feit blijft dat je op anders mans eigendom schade toebrengt. En dat het door kinderen is gebeurd boeit imho ook niet.

Ook voor de Tweaker die weet dat de kinderen de krassen op zijn auto hebben gemaakt met de fiets, valt gewoon onder je aansprakelijkheidsverzekering, dus de ouders van die kids kost het ook niets, verzekering dekt het.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PWM schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:09:
Hoe vervelend het ook is, het is niet echt een topic waar we in Vervoer over kunnen discussiëren. We hebben in het verleden al gelijke topics gehad.

[...]

Da's in ieder geval gelukt ;)
En nu dus dicht :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.