Toon posts:

PC traag met multitasken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malino2007
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2019
Mijn vraag
...zou een snellere processor mijn probleem van haperen en lag tijdens spelen van spellen zoals Rust, PUBG en Fortnite verhelpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...heb een HP pavillion 580-036nd.
Zit standaard een i5 7400 processor in.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Vooral tijdens multitasken gaat de pc protesteren

Beste antwoord (via Malino2007 op 02-12-2018 14:14)

• _RickvdL_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-06 23:32
Ik vermoed dat je werkgeheugen hier een rolletje in speelt. Zeggen dat het 100% daar aan ligt is natuurlijk te kort door de bocht.
Bij het monitoren van je RAM is het wel belangrijk dat je er rekening mee houdt dat je RAM nooit 100% vol zal gaan zitten.

Bij wat welke programma's begint je computer zoal tegen te stribbelen?

Bij enkel gamen je je hardware kunnen monitoren met behulp van MSI afterburner, zoals al aangegeven.
Je kan hiermee ook een overlay instellen

Persoonlijk, zou ik met deze PC upgraden met een extra werkgeheugen bankje en een iets krachtigere videokaart. Er zit nu een GTX 1050 in.

[Voor 34% gewijzigd door _RickvdL_ op 14-11-2018 20:49]

Alle reacties

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 11:59
Jouw machine is snel zat, er zit een prima videokaart in en de CPU is ook snel zat.

Heb je al eens in taakbeheer gekeken of een van je processen veel CPU verbruikt? Of met de nieuwste build van Windows 10 hoeveel je GPU belast wordt?

8GB werkgeheugen zou in theorie voldoende moeten zijn, maar als je veel programma's open hebt staan, kan dit te weinig zijn.

Voor de geïnteresseerde, dit is jouw machine: pricewatch: HP Pavilion Power 580-036nd

[Voor 20% gewijzigd door Luchtbakker op 14-11-2018 08:26]

• Malino2007
Dank je wel voor je reactie 👍
Ik zal mijn taakbeheer eens in de gaten houden, alhoewel ik niet exact weet wat wel en niet af te sluiten wat op de achtergrond mee draait

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Installeer MSI Afterburner en laat dat programma meedraaien als je gaat gamen. Je kunt dan zien welk onderdeel het meest wordt belast. Dat onderdeel is je probleem.

Welke monitor heb je?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Malino2007 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:57:
Dank je wel voor je reactie 👍
Ik zal mijn taakbeheer eens in de gaten houden, alhoewel ik niet exact weet wat wel en niet af te sluiten wat op de achtergrond mee draait
Alles wat je niet gebruikt afsluiten, zolang dat maar geen systeemprocessen zijn gaat er weinig fout (en anders dan is het een kwestie van rebooten).

• Malino2007
Dank je wel allemaal. Game monitor is Samsung LS27E330HZX. Monitor die ik ernaast gelijktijdig gebruik voor YouTube is een AOC G2460VQ6.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• _RickvdL_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-06 23:32
Ik vermoed dat je werkgeheugen hier een rolletje in speelt. Zeggen dat het 100% daar aan ligt is natuurlijk te kort door de bocht.
Bij het monitoren van je RAM is het wel belangrijk dat je er rekening mee houdt dat je RAM nooit 100% vol zal gaan zitten.

Bij wat welke programma's begint je computer zoal tegen te stribbelen?

Bij enkel gamen je je hardware kunnen monitoren met behulp van MSI afterburner, zoals al aangegeven.
Je kan hiermee ook een overlay instellen

Persoonlijk, zou ik met deze PC upgraden met een extra werkgeheugen bankje en een iets krachtigere videokaart. Er zit nu een GTX 1050 in.

[Voor 34% gewijzigd door _RickvdL_ op 14-11-2018 20:49]

• Malino2007
De lag treedt vooral op als ik een zware game speel of als ik een opgenomen game terug kijk.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Opnemen tijdens gamen is sowieso al een belasting voor je CPU en GPU, en zal zeker meespelen in je probleem. Je 1050 kan net 1080p resoluties aan op high instellingen zonder opnemen, ultra kan je in de meeste zware games vergeten. Wil je toch blijven opnemen en meer FPS in games, dan raad ik je zowel een CPU als GPU upgrade aan, alsmede 8GB erbij prikken.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Malino2007
Resoluties staan op 1020x1080.
Mijn processor staat 100%,
Geheugen 80% en schijf 30% te draaien wanneer ik game en opneem.

[Voor 61% gewijzigd door Malino2007 op 14-11-2018 21:28]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:26

nelizmastr

Goed wies kapot

En waar neem je mee op? Welke software?

I reject your reality and substitute my own

• Malino2007
Obs studio

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
millman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:05:
Opnemen tijdens gamen is sowieso al een belasting voor je CPU en GPU, en zal zeker meespelen in je probleem. Je 1050 kan net 1080p resoluties aan op high instellingen zonder opnemen, ultra kan je in de meeste zware games vergeten. Wil je toch blijven opnemen en meer FPS in games, dan raad ik je zowel een CPU als GPU upgrade aan, alsmede 8GB erbij prikken.
Dit,
De cpu kan het gewoon niet aan om tegelijk te streamen en te gamen.
De i5 komt dan toch echt te kort als die naar de 100% load gaat.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

En neem je op via NVENC of via de processor? Want een opname die in software draait zal je hele processor belasten. Als je dat wilt kunnen én goeie framerates houden dan moet je helaas een processor upgrade uitvoeren. Al betwijfel ik of een i7-7700 voldoende zal zijn.

Probeer het eerst eens met de NVENC codec.

• Malino2007
Ok, moederbord ondersteunt de i7-7700 Kabylake. Zou dit de oplossing zijn? Ik bedoel het is toch weer dik €300.
En dan komt er waarschijnlijk nog een koeler bij. ...

[Voor 19% gewijzigd door Malino2007 op 15-11-2018 12:35]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Als je wilt opnemen is een 7700 voldoende, maar in jou configuratie niet perse een goede investering. Als je opnemen echt zo belangrijk vind (zij het met lage kwaliteit gezien je GPU) is de CPU upgrade een must, echter is je game ervaring niet veel beter. alleen wat minder lage FPS.

Zoals gezegd, je 1050 is hoe dan ook maar net voldoende voor 1080p high, daar veranderd een nieuwe CPU niets aan. Als ik 300 euro had om je systeem up te graden, dan werd het zeker niet de CPU, maar GPU. Prioriteit 1 van een gamer is zn game-ervaring, zo mooi mogelijk, of zo hoog mogelijk FPS. Dat bereik je allereerst met een snellere GPU. Kijk eens naar een RX590 of GTX1070, die zo'n 50% sneller is dan je huidige kaart, met meer FPS kan je de dip van het opnemen ook beter opvangen, maar t is niet ideaal.

8GB is voor veel games voldoende, maar er zijn zeker games die onder de 12gb echt niet leuk vinden (bijvoorbeeld Escape from Tarkov), met framedips tot gevolg. En dat is alleen al zonder opnemen.

Kortom, met jouw middenmoot gamesetup kan je eigenlijk niet gamen en streamen/opnemen tegelijk zonder elk onderdeel een upgrade te geven.

[Voor 4% gewijzigd door millman op 15-11-2018 12:45]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Voor ongeveer 300 heb je nieuw een Ryzen 5 2600, B450 bord en 8GB 3000 MT/s geheugen. Dat is dan een veel beter koop al zou ik er meteen 16GB van maken.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock B450M Pro4€ 77,30€ 77,30
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 325,70

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 15-11-2018 12:46]

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Uszka schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:45:
Voor ongeveer 300 heb je nieuw een Ryzen 5 2600, B450 bord en 8GB 3000 MT/s geheugen. Dat is dan een veel beter koop al zou ik er meteen 16GB van maken.
Alleen ga je geen frame per seconde meer zien dankzij de GTX1050. Dat is nou eenmaal geen hoogvlieger.

Ook moet je maar afwachten of dat gaat passen. HP heeft nog wel eens de neiging de standaarden niet helemaal te volgen qua voeding en bord.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee