Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met dating sites voor jong volwassenen?

Pagina: 1
Acties:

• student17346891
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-11-2018
Hoi allemaal,

ik zou graag willen vragen of er mensen ervaring hebben met en/of aanbevelingen kunnen doen over dating sites voor jong volwassenen/studenten. Even voor de context: ik ben man, bijna wo master afgerond (nog iets van half jaartje ofzo) uit het zuiden van het land. Ik heb weinig echte zorgen, geen schuld, kan mezelf makkelijk onderhouden met bijbaan en heb een actief sociaal netwerk qua vrienden.

Het enige wat ik nog een beetje mis is dat ik een partner zoek. Ik heb vorig jaar een relatie gehad maar dat bleek uiteindelijk niet te werken. Ik heb niet echt iemand in mijn sociale cirkel waar ik romantisch in geintereseerd ben (of zij in mij, ook belangrijk).

daarom ik vroeg me af of mensen hier ervaring hadden met dating voor studenten/jong volwassenen. Er zijn er met een google search best wat te vinden maar ik heb geen idee of dat was is. Ik heb tinder wel eens geinstalleerd maar vond dat vrij matig, vooral ook omdat ik op zoek ben naar iets serieus. Weet iemand of er goeie platformen hiervoor zijn? alvast bedankt!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Twintigers doen alles op hun telefoons.
Happen/Tinder/Grinder.

| live and give like no one else |

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:42

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn op GoT "grote dating topics" maar daar mag je nog niet in lezen, gezien je recente status.

In a nutshell; niet iedereen is tevreden over elke site, zeker als je er voor moet betalen en er maar 1 of 2 dates per kwartaal aan overhoudt.

Advies: concentreer je eerst even op afronden van je studie en maak je daarna pas "zorgen" over een mogelijke partner. De stress van wel/niet daten, kan een aanzienlijke invloed op je mindset hebben en dat zou zonde zijn als je nog een jaar op school zou moeten blijven.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik heb nooit zo'n hoge pet van daten via een app. Mijn vriendin ben ik op een verjaardag tegen gekomen. Met haar heb ik nu 7 jaar een relatie, iets wat ik met mijn dating app ex'en niet langer dan 6 maanden wist uit te houden.

• Goosebirdy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-06 12:12
Ik heb mijn vrouw via christelijke contact-site ontmoet, dit kan je ook wel dating-site noemen, alhoewel de beheerders van toen daar niet van wilden spreken, die wilden christenen bij elkaar brengen.
Ik ging naar die site om gewoon mijn tijd te vullen (door alleen gratis eerste maand te gebruiken), niet met het streven iemand te vinden ofzo. Ik was jarig in die proefperiode en dat was zichtbaar op de site, waardoor ik veel PBs ontving met felicitaties, zo is het balletje gaan rollen en uiteindelijk net voor verlopen van de proefmaand prive mailadres uitgewisseld met 3 personen (waarvan 1 man, maar dat was omdat in interessante bijbel-discussie beland waren en we die voort wilden zetten). Met 1 van die twee overige uiteindelijk dus afgesproken en inmiddels 8 jaar getrouwd en 2 kinderen.....

Ik had dus ook geen hoge pet van daten via internet, maar ik heb dus zelf ervaren dat het wel tot iets kan leiden! En dat kan,lijkt mij, op elke contact site.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
Tinder, Badoo. Sommigen zijn opzoek naar een relatie en anderen willen een keer ballen.
En er zijn ook vele betaal sites. Maar regelmatig lees je daarover dat er vele nep profielen zijn, tussen de echte, om mensen toch maar bezig te houden.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-06 10:56
Je hebt regelmatig evenementen voor Singles waar je je kan opgeven, dan kom je samen met xx andere singles om wat te eten drinken en te praten.

Ook speeddating is een optie hoewel ik dat persoonlijk niet aanraad.

online dating sites raad ik af tenzij je een model bent oid want niet alleen mannen kijken voornamelijk naar lekkere vrouwen, op die sites kijken ook vrouwen voornamelijk naar knappe mannen dus als je so so bent val je al af.

[Voor 8% gewijzigd door mugen4u1987 op 14-11-2018 09:43]

• aeensing
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Tinder is ook inderdaad een manier. Toen het nog “gratis” was heb ik mijn vrouw er van af geplukt. Twee kinderen verder etc en we zijn nog steeds happy. Mooie er van is, is dat je het kaf van het koren kunt scheiden en als het niks is ze zo weg kunt gooien/swipen.

Xbox: J3THPA1N

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn ervaring? Als je heel hard gaat lopen zoeken, vindt je niets dat de moeite waard is.
Besteed die paar tientjes voor die sites liever aan een drankje op een gezellige avond in de kroeg, en ga niet krampachtig een relatie lopen zoeken.

Er zijn ZAT methoden die leuker zijn om leuke mensen te vinden dan via een schermpje met vleeskeuring. Want uiteindelijk is dat het grote manco van al die sites en apps. Het is niet eens een eerste indruk, want dan heb je nog de kans om wat te zeggen of te doen. Het gaat alleen maar om het uiterlijk van de potentiële date.

[Voor 40% gewijzigd door Jester-NL op 14-11-2018 11:34]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Tinder :) ik heb er mijn vriendin 'vandaan', en voordat ik haar leerde kennen heb ik ook een aantal dates gehad die uitliepen in meer dan alleen een drankje doen. Iets wat ik voorheen nooit zou durven (überhaupt een vreemde dame aanspreken vond ik 'eng' :p).
Je hebt niks te verliezen!

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Lapras
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01:46

Lapras

Ice beam

Jester-NL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:31:
Mijn ervaring? Als je heel hard gaat lopen zoeken, vindt je niets dat de moeite waard is.
Besteed die paar tientjes voor die sites liever aan een drankje op een gezellige avond in de kroeg, en ga niet krampachtig een relatie lopen zoeken.

Er zijn ZAT methoden die leuker zijn om leuke mensen te vinden dan via een schermpje met vleeskeuring. Want uiteindelijk is dat het grote manco van al die sites en apps. Het is niet eens een eerste indruk, want dan heb je nog de kans om wat te zeggen of te doen. Het gaat alleen maar om het uiterlijk van de potentiële date.
Daar ben ik het niet mee eens. Het gaat niet om hoe je eruit ziet, het gaat erom hoe je je presenteert. Dus het is de keuze van de foto's, de kwaliteit van de foto's, de humor die je erin stopt, het zelfvertrouwen dat je uitstraalt, de stijl die je hebt. Vervolgens komt het aan of jij iemands interesse kan wekken met een paar berichten. Daar moet je even wat tijd in steken, maar dan kan je erg leuke dates hebben via Happn (Tinder was ik minder fan van - te veel toeristen).

Wel ben ik het eens met dat zoeken naar een relatie niet helpt. Aan de OT: installeer wat apps, kies wat goede foto's, zet wat grappigs in je profiel en begin vervolgens (ogenschijnlijke) onzinnige berichten te sturen. Mocht je hulp nodig hebben, kan je altijd DM'en.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:34
Ligt eraan wat je wilt ontmoeten. Naar wat voor partner ben je opzoek? Tinder is ideaal(nooit gebruikt) de sex zit er vaak al bij inbegrepen en iedereen op Tinder weet dat het vleeskeuring is. Dus worst case je hebt een leuke avond. Best case je houdt er iets aan over. Vrouwen zeggen allemaal draait niet om uiterlijk maar toch telt dat mee. En als je dat grote obstakel al uit de weg bent dan kan je verder naar het volgende.

Just my 2 cents :)

How are you doing?

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:56
Ik heb zelf goede ervaringen met paiq vroegah, daar moet je eerst een gesprek hebben met je "match" voordat je foto's mag zien.
Voordeel: Als fotomodel krijg je evenveel matches als iemand met een normaal uiterlijk.
Nadeel: Je hebt misschien 10 minuten zitten praten voordat je er achter komt dat je iemand fysiek niet aantrekkelijk vindt. Al proberen ze dat wel te minimaliseren door je random foto's te laten swipen.

Tinder vind ik een beetje hetzelfde als uitgaan in een studentencafé in Delft. Je bent met 10 man tegelijk om de aandacht van 1 meisje aan het vechten. Je leert er wel om niet te treuzelen maar gewoon recht op je doel af te gaan (vragen om een telefoonnummer en/of date).

TheS4ndm4n#1919

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10-06 13:59
Je moet geen boodschappen doen als je honger hebt.

Zoals gezegd zou ik het inderdaad bij Tinder, Badoo, enz. laten, uiteindelijk komt er vast wel iets op je pad tijdens de 'vleeskeuring'.

Op de sites waar het écht om relaties gaat (dating voor hoger opgeleiden, échte datingsite zus, serieus daten zo) zit bot gezegd 50% wanhoop en 50% narcistische freaks. Zeker niet aan te raden.

Ik ben met mijn vriendin ook inmiddels 5 jaar verder na het swipen, wat eigenlijk vooraf helemaal niet de bedoeling was. Soms is het een simpele vleeskeuring, maar er komt een moment dat het toch opeens klikt.

[Voor 22% gewijzigd door Divak op 14-11-2018 15:06]

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:07
student17346891 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:15:
Ik heb tinder wel eens geinstalleerd maar vond dat vrij matig, vooral ook omdat ik op zoek ben naar iets serieus.
Serieus komt ook vooral met de leeftijd, althans dat idee heb ik :P
ik ben man, bijna wo master afgerond
Als ik op basis hiervan een leeftijd inschat en er daarbij vanuit ga dat je vriendin mogelijk een paar jaar jonger is, dan is het niet gek dat het gros daarvan geniet van haar studententijd en nog niet per direct serieus wil zijn.

Ik zou zeggen: geniet daar zelf ook een beetje van zolang je nog studeert. Wie weet klikt het uiteindelijk toch heel goed. Ben je lid van studenten/studieverenigingen? Daarmee leer je snel heel veel mensen kennen.

De opmerking van @Divak vind ik wel sterk: je moet geen boodschappen doen als je honger hebt :+

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:17
Ben het zelf niet eens met de mensen die zeggen: je moet geen boodschappen doen als je honger hebt. Je moet gewoon moeite doen.. klaar.. meiden willen dat en dat hoort ook gewoon.. als je geen moeite doet krijg je niet zo snel een vriendin (of je met een 9+ zijn maar dan bestond dit topic wss niet).

Kortom: ga lekker tinderen.. ik heb ook nooit moeite gedaan maar ben ook jarenlang vrijgezel geweest.. geloofde die trucjes ook maar er was nooit een meid.. totdat iedereen om mij heen relaties had en ik als enige nog single was.. hoezo geen moeite doen en dan komt het vanzelf.. Wat mij betreft grote onzin..

Hoe dan ook: inmiddels al ruim 2.5 jaar een leuke vriendin (via Tinder) en vele vrienden van mij ook.. Gewoon swipen dus (tot vermoeiends af aan soms) maar er zitten echt wel hele leuke meiden tussen! (zoals de mijne :) )

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:21
ID-College schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:48:
Ben het zelf niet eens met de mensen die zeggen: je moet geen boodschappen doen als je honger hebt. Je moet gewoon moeite doen.. klaar.. meiden willen dat en dat hoort ook gewoon.. als je geen moeite doet krijg je niet zo snel een vriendin (of je met een 9+ zijn maar dan bestond dit topic wss niet).

Kortom: ga lekker tinderen.. ik heb ook nooit moeite gedaan maar ben ook jarenlang vrijgezel geweest.. geloofde die trucjes ook maar er was nooit een meid.. totdat iedereen om mij heen relaties had en ik als enige nog single was.. hoezo geen moeite doen en dan komt het vanzelf.. Wat mij betreft grote onzin..
Helemaal eens. "Het komt vanzelf" geldt alleen als je een vrouw bent.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Richh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:36:
[...]

Serieus komt ook vooral met de leeftijd, althans dat idee heb ik :P
Klopt, een collega heeft mij er dit jaar van weten overtuigen om ook Tinder te gebruiken. Dacht dat het niks voor mij zou zijn, want erg aantrekkelijk ben ik niet. Zowaar ook nog matches gekregen, maar de vrouwen in mijn leeftijd die schrijven in hun profiel er expliciet bij dat ze geen ONS willen. Dat zie je toch een stuk minder bij de wat jongere meiden. Mijn collega van tien jaar jonger, qua uiterlijk ook niet te vergelijken met een fotomodel, heeft nog nooit zoveel condooms moeten kopen nu die Tinder gebruikt :P

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:07
ID-College schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:48:
Dat is niet wat ik ermee bedoel. Tuurlijk moet je moeite doen; het komt niet vanzelf. Zowel mannen als vrouwen vinden aandacht leuk en daarvoor zal je dus gewoon je best moeten doen natuurlijk :)

Wat ik er wel mee bedoel is: als je té graag wil, kom je niet over zoals je echt bent en ben je zelf wellicht ook te snel tevreden. Als je honger hebt en je doet boodschappen, dan ga je teveel en ongezond shoppen :+ Je kan dan beter eerst wat eten en daarna alsnog boodschappen doen O-)

• n0ss
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-06 11:25
(jarig!)
Gewoon Tinder installeren, al gebruik je het alleen om te chatten. Zo ook mijn huidige vriendin 'tegengekomen' waar ik nu al 2,5 jaar een relatie mee heb.

Je hebt niets te verliezen, en als het bij een match niet goed voelt ben je er ook zo van af :+

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:14

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:27:
Ik heb zelf goede ervaringen met paiq vroegah, daar moet je eerst een gesprek hebben met je "match" voordat je foto's mag zien.
Voordeel: Als fotomodel krijg je evenveel matches als iemand met een normaal uiterlijk.
Nadeel: Je hebt misschien 10 minuten zitten praten voordat je er achter komt dat je iemand fysiek niet aantrekkelijk vindt. Al proberen ze dat wel te minimaliseren door je random foto's te laten swipen.

Tinder vind ik een beetje hetzelfde als uitgaan in een studentencafé in Delft. Je bent met 10 man tegelijk om de aandacht van 1 meisje aan het vechten. Je leert er wel om niet te treuzelen maar gewoon recht op je doel af te gaan (vragen om een telefoonnummer en/of date).
Paiq vond ik echt vreselijk. Ontzettend veel meiden met een rugzakje en heel veel saai volk. Niet dat ik heel spannend ben maar de personen op Paiq die ik tegenkwam spannen echt de kroon :+

Tinder heeft bij mij goed gewerkt. Een aantal erg leuke dates gehad en inmiddels al meer dan een jaar samen met de laatste date. Ik ging ook altijd af op uitstraling en niet zozeer uiterlijk of beschrijving en dat werkte verrassend goed. Wel frappant dat uiteindelijk altijd bleek na een klik dat de andere persoon óf in de zorg óf in het onderwijs bleek te werken :P

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Bigfoot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 14:44
SomerenV schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:47:
[...]

Wel frappant dat uiteindelijk altijd bleek na een klik dat de andere persoon óf in de zorg óf in het onderwijs bleek te werken :P
Daar werken nou eenmaal veel vrouwen

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Bigfoot schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:51:
[...]

Daar werken nou eenmaal veel vrouwen
Veel vrouwen heb je in veel sectoren, dus het blijft een interessant gegeven dat ik blijkbaar altijd de zorg- en onderwijs-types eruit wist te plukken. Ben er ook genoeg tegengekomen die in andere sectoren werkten hoor, maar degene waar het mee klikte werkten steevast in de zorg of het onderwijs.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 15:48
Werkt perfect voor vrouwen.. Als man ben je gewoon in de minderheid, plus vrouwen "jagen" niet. Account aanmaken, paar fotos erop met zoenlippen en door je matches heenkijken en daar een top2 uithalen waar je 1 regel naar typt.

Ik ben er helemaal klaar mee.

• JJschr
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-04-2020
Zelf mijn huidige vriendin via Happn leren kennen. Leuke app en naar mijn mening/smaak minder rotte appels als op Tinder. Profiel aanmaken met wat leuke foto's van jezelf, lekker snuffelen tussen de profielen die voorbij komen, hartje drukken, tijdje chatten waarbij je jezelf bent, zodat die mogelijk toekomstige date ook soepeltjes gaat. Heb lol, maak fouten, serieusheid komt vanzelf en soms onverwacht. Succes!

• Phehistyr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-05 17:33

Phehistyr

De Epische Lurker

SomerenV schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:47:
Wel frappant dat uiteindelijk altijd bleek na een klik dat de andere persoon óf in de zorg óf in het onderwijs bleek te werken :P
Ik heb het helemaal bont gemaakt: mijn vriendin werkt zowel in de zorg als ook in het onderwijs. :+

Ik heb haar ook via Tinder ontmoet, het was de eerste date zelfs via die app. En ik ben het ermee eens dat je wat moeite erin moet stoppen. De maatschappij is nu eenmaal zo dat het initiatief meestal van de man moet komen. Daar kan je over miepen, of je doet er je voordeel mee.

Online daten is ontzettend handig omdat je met veel vrouwen het eerste contact kan leggen. Het nadeel is dat er verreweg veel meer mannen dan vrouwen actief zijn, maar het voordeel is dan weer dat de meeste mannen geen flauw benul hebben hoe ze een goede indruk moeten maken. Dit was zo'n beetje mijn aanpak:
  • Begin niet met een opmerking over seks
  • Blijf beleefd/respectvol, ook (juist) als je wordt afgewezen
  • Wees eerlijk. Als iemand niet in jou geïnteresseerd is kan je het maar beter zo snel mogelijk weten
  • Zorg voor goede foto's en wees origineel in je profiel (alle mannen houden van speciaalbier, alle vrouwen houden van reizen, een spiegel is geen goede plek om een foto te maken)
  • Als er een klik lijkt te zijn aarzel dan niet om echt af te spreken, jullie zitten allebei met een doel op die app of site
  • Het doel van een eerste date moet zijn dat je iemand leert kennen in een ontspannen omgeving
  • Houd je verwachtingen laag. Pas met een echte ontmoeting krijg je een goede indruk van een persoon.
  • Aan een date zitten geen verplichtingen, beide personen kunnen het op elk moment afbreken
Van wat ik heb gehoord is dit voor minimaal 95% van de online datende mannen abracadabra. Doe er je voordeel mee.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Phehistyr schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:16:
[...]

Ik heb het helemaal bont gemaakt: mijn vriendin werkt zowel in de zorg als ook in het onderwijs. :+

Ik heb haar ook via Tinder ontmoet, het was de eerste date zelfs via die app. En ik ben het ermee eens dat je wat moeite erin moet stoppen. De maatschappij is nu eenmaal zo dat het initiatief meestal van de man moet komen. Daar kan je over miepen, of je doet er je voordeel mee.

Online daten is ontzettend handig omdat je met veel vrouwen het eerste contact kan leggen. Het nadeel is dat er verreweg veel meer mannen dan vrouwen actief zijn, maar het voordeel is dan weer dat de meeste mannen geen flauw benul hebben hoe ze een goede indruk moeten maken. Dit was zo'n beetje mijn aanpak:
  • Begin niet met een opmerking over seks
  • Blijf beleefd/respectvol, ook (juist) als je wordt afgewezen
  • Wees eerlijk. Als iemand niet in jou geïnteresseerd is kan je het maar beter zo snel mogelijk weten
  • Zorg voor goede foto's en wees origineel in je profiel (alle mannen houden van speciaalbier, alle vrouwen houden van reizen, een spiegel is geen goede plek om een foto te maken)
  • Als er een klik lijkt te zijn aarzel dan niet om echt af te spreken, jullie zitten allebei met een doel op die app of site
  • Het doel van een eerste date moet zijn dat je iemand leert kennen in een ontspannen omgeving
  • Houd je verwachtingen laag. Pas met een echte ontmoeting krijg je een goede indruk van een persoon.
  • Aan een date zitten geen verplichtingen, beide personen kunnen het op elk moment afbreken
Van wat ik heb gehoord is dit voor minimaal 95% van de online datende mannen abracadabra. Doe er je voordeel mee.
Helemaal eens met je tips, ook al lijken het redelijk open deuren te zijn. Heb ook echt de meest verschrikkelijke verhalen gehoord van vrouwen op Tinder. Enorm veel mannen zijn alleen uit op sex en daarin zijn ze niet bepaald subtiel.

Gewoon netjes zijn, jezelf blijven en oprechte interesse tonen in de ander. Mijn beschrijving was trouwens iets van: "Socially awkward en ik kan koken (en niet alleen een eitje)" Daardoor vielen er al een hoop af :+ Was ook wel een doel. Als je op zoek bent naar een stereotype man dan moet je niet bij mij zijn. Werkte best doeltreffend.

Nog een tip trouwens: ga niet overboord met chatten. Liever om ins en outs te leren kennen tijdens een echte date dan dat alles al besproken is in de chats.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:54
SomerenV schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:25:
[...]

Mijn beschrijving was trouwens iets van: "Socially awkward en ik kan koken (en niet alleen een eitje)" Daardoor vielen er al een hoop af :+ Was ook wel een doel.
Die van mij was:
Ik ben op zoek naar een serieuze relatie, dus sla mij over als:
- je niet minimaal HBO denkniveau hebt
- je rookt
- je wekelijks dronken in de kroeg hangt
- je geen ambities hebt in het leven
- meer dan 5 jaar ouder of jonger bent
- werkloos bent
- op meer dan 20 minuten rijden van leiden woont
- je niet binnen nu en een maand kan afspreken

Werkte prima, kreeg maar nog van een select groepje meiden reacties en met één daarvan inmiddels getrouwd en onze tweede zoon in aantocht.

Ik hou van selectie

• Kragoth
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-06 22:32
Ik heb zelf mijn vriendin via Happn ontmoet. Ik vind die app een stuk beter dan Tinder of Paiq bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat er op Happn veel leukere mensen zitten. Het blijft natuurlijk een beetje een vleeskeuring, maar goed, dat is in het echt vaak ook wat mij betreft.
Paiq heb ik niet heel veel mee gedaan verder, dus daar kan ik niet zoveel over vertellen.
Tinder vond ik toch minder, veel snapchat filters en fitgirls, twee dingen waar ik een hekel aan heb.
Happn leek wat leuker volk, veel studentes en ze leken ook actiever. Ik had binnen een week 20 matches, en iets van 40 wachtenden (als in, zij hadden mij geliked, ik hen nog niet), terwijl het op Tinder altijd uitgestorven was in mijn lijst.

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Heb mijn vriendin via Bumble ontmoet. Het leuke daaraan is dat vrouwen de eerste stap moeten zetten na een match. Op die manier voorkom je dat je geen reactie krijgt als jij een leuke openingszin hebt gebruikt.

Als je een vlotte babbel hebt kun je ook best tijdens het stappen om je heen kijken al merkte ik wel dat je dan meer mensen krijgt die gewoon 1 nachtje wat leuks willen. Je moet dan ook niet bang zijn voor afwijzing overigens.

De betaalde datingsites werken overigens bijna hetzelfde als Bumble, Happn en Tinder.

Overigens geloof ik niet in het feit dat je te graag wil en al dat soort zaken. Als je iemand tegen komt die jou leuk vind is dat wederzijds en wil je beiden alleen maar leuke dingen doen.

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:00
Dating sites zijn kut, simpel. Het is niks meer en minder dan een vleeskeuring waar man en alleman hoopt dat fotomodel te vinden met een perfect karakter.

Ik heb er mijn ervaringen mee en slechts 1 vd kandidaten sprak de perfecte zin uit: dating sites zijn voor de mensen met problemen. Want, anders kom je toch wel aan de man/vrouw via de reguliere (lees: sociale kringen) weg? Het klopt helaas... dame in kwestie bleek een emotionele achtbaan, anderen, tja....

Mijn suggestie: heb je een goede real life sociale kring, doe het daar mee, ook al duurt het lang. Hoe harder je zoekt, hoe minder je zult vinden.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12-06 16:15

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn advies zou ook zijn om Tinder te gebruiken. Laagdrempelig en veel gebruikers, dus ook veel mensen die net zo gek / leuk / nerd / extravert / ambitieus (etc.. ) zijn als jezelf. Selectie is het sleutelwoord: maak zelf een profiel aan dat meiden die toch niks voor je zijn goed afschrikt. En swipe zelf alleen meiden naar rechts die jij qua profiel echt interessant vindt. Dan krijg je vanzelf leuke matches. Tijd / energie investeren in 'mwah..' matches is zonde van je tijd.
michelsoe12 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:33:
Ik heb nooit zo'n hoge pet van daten via een app. Mijn vriendin ben ik op een verjaardag tegen gekomen. Met haar heb ik nu 7 jaar een relatie, iets wat ik met mijn dating app ex'en niet langer dan 6 maanden wist uit te houden.
Gaat het niet wat ver om een hier meteen een causaal verband te zien? :P
Jester-NL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:31:
Er zijn ZAT methoden die leuker zijn om leuke mensen te vinden dan via een schermpje met vleeskeuring. Want uiteindelijk is dat het grote manco van al die sites en apps.
Dit hoor je vaak bij apps: vleeskeuring! Echter, is dat bij flirten op een feestje, in de supermarkt of bij de bushalte dat nou daadwerkelijk anders? Je ziet iemand voordat je besluit te praten. Verder weet je nog weinig.
Het is niet eens een eerste indruk, want dan heb je nog de kans om wat te zeggen of te doen. Het gaat alleen maar om het uiterlijk van de potentiële date.
Ik zou willen stellen dat je bij apps / sites juist méér informatie hebt waarmee je kan beslissen iemand aan te spreken. Je ziet een selectie foto's, teksten met interesses, een schrijfstijl die je positief op kan vallen, enzovoorts.
mugen4u1987 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:36:
online dating sites raad ik af tenzij je een model bent oid want niet alleen mannen kijken voornamelijk naar lekkere vrouwen, op die sites kijken ook vrouwen voornamelijk naar knappe mannen dus als je so so bent val je al af.
Het publiek bij het online daten is hetzelfde als in de echte wereld: gemixt. Mensen met verschillende uiterlijkheden, mensen met verschillende smaken, religies. dromen.Het is echt niet zo dat elke man (of vrouw) die een relatie (of een leuke nacht) overhoudt aan een online match eruit ziet als een model.
Skyrunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:48:
Dating sites zijn kut, simpel. Het is niks meer en minder dan een vleeskeuring waar man en alleman hoopt dat fotomodel te vinden met een perfect karakter.
En in het echte leven boeit het mensen minder dat iemand er leuk uitziet en een prettig karakter heeft? ;)
Volgens mij geldt daar hetzelfde: je investeert het liefst in de meest aantrekkelijke (uiterlijk, karakter, ambities, etc.) partner die ook in jou wil investeren.
dating sites zijn voor de mensen met problemen. Want, anders kom je toch wel aan de man/vrouw via de reguliere (lees: sociale kringen) weg? Het klopt helaas... dame in kwestie bleek een emotionele achtbaan
Wat een lekker subtiele uitspraak :P Zou de waarheid genuanceerder kunnen zijn? Zou je online, net als in het echte leven, mensen van elk pluimage kunnen treffen? Net als hier op tweakers, linkedin, Facebook, bij de voetbalclub.

De wereld verandert gewoon, de manier waarop we elkaar vinden en communiceren ook. Ben je volgens jouw zienswijze ook een van de "mensen met problemen" als je..

een nieuwe baan vindt via LinkedIn i.p.v. een advertentie in de krant of via je sociale netwerk?
een familielid een digitale felicitatie stuurt i.p.v. een verjaardagskaart per post te versturen?
boodschappen met een app bestelt, i.p.v. zelf naar de supermarkt gaat?

Lijkt me niet. En het lijkt me ook niet dat iedereen die een app gebruikt om gelijkgestemden te vinden, daardoor mensen met problemen zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Skyrunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:48:

Ik heb er mijn ervaringen mee en slechts 1 vd kandidaten sprak de perfecte zin uit: dating sites zijn voor de mensen met problemen. Want, anders kom je toch wel aan de man/vrouw via de reguliere (lees: sociale kringen) weg? Het klopt helaas... dame in kwestie bleek een emotionele achtbaan, anderen, tja....

Mijn suggestie: heb je een goede real life sociale kring, doe het daar mee, ook al duurt het lang. Hoe harder je zoekt, hoe minder je zult vinden.
Het spijt me hoor, maar hier ben ik het echt pertinent mee oneens.

De huidige maatschappij verandert en de manier van mensen ontmoeten ook. Ik heb een ontzettend leuke vriendengroep van ongeveer 16 personen in Utrecht, de stad met ontzettend veel vrijgezelle mensen. Ik kwam ook in de vriendengroep vrijgezelle vrouwen tegen maar die moet je ook nog maar net leuk genoeg vinden.

Als je op stap gaat merk je toch dat je gaat om lol te maken met je vrienden. Ik ga niet op stap om een meisje te versieren of om mijn toekomstige vrouw te vinden.

De kring waarin je je begeeft wordt kleiner naarmate je gewoon werkt en wat ouder word. Op een gegeven moment zijn de nieuwe mensen en nieuwe aanwas daarin gewoon 'op'. Dan moet je toch verder kijken om mensen te leren kennen, wisselen van werkomgeving kan helpen maar is nogal een drastische beslissing om een vriendin tegen het lijf te lopen.

Op de verschillende apps heb ik heel veel vrouwen gesproken, vaak gedate en zodoende een beeld gekregen van wat ik nou leuk vind en waar ik aan toe ben. Heb er ook leuke avonden en nachten door gehad.

Soms was ik er ook gewoon helemaal klaar mee, want je eerste selectie is inderdaad op looks. Maar ik vind het ook gewoon fijn dat mijn vriendin er nu leuk uitziet. Als aanvulling hier nog op: de selectie op looks is puur selectief. Kijk maar naar jezelf, wie vind je het leukst uit Suits? Rachel of Donna? Er zullen mensen zijn die beide niks vinden, mensen die smoorverliefd zijn op Donna en andersom.

Ik las op Reddit eens: 'Every girl i ever dated was considered unattractive by someone. And every girl i ever dated was considered extremely attractive by myself and several others. As the saying goes, you can be the sweetest peach on earth, but some people just don't like peaches.

En wat je zegt over problemen: er zijn mensen genoeg die pas op latere leeftijd klaar zijn voor een serieuze relatie en die inderdaad de tijd ervoor nodig hebben gehad om zichzelf te leren kennen of zijn daar nog mee bezig. Dat vind ik volkomen normaal.

Ik zou iedereen aanraden om dat soort apps te gebruiken om mensen te leren kennen. Jammer dat jij een negatieve ervaring hebt maar laat dat OP niet afschrikken om zelf te ervaren hoe leuk het kan zijn.

[Voor 9% gewijzigd door KaiseRRuby op 14-11-2018 22:45]

• macnerd
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

macnerd

No Apples please :-)

Ik ben mijn vriendin (4 jaar inmiddels) tegengekomen via Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK, nmlk.nl). Dat is geen datingsite, maar een site waar je je kunt aanmelden om andere (veelal vrijgezelle en HBO-niveau) mensen te leren kennen door naar activiteiten te gaan die door de mensen zelf georganiseerd worden. Denk aan bios, gezelschapsspelletjesavond, uit eten, festival, borrelen, escaperoom. De sfeer is altijd relaxt, iedereen komt voor een leuke avond (en niet om te daten). Aanrader om je sociale kring uit te breiden en daarmee mogelijk ook een relatie vinden.

MacNerd

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik zat er al op te wachten: internetdaten is een vleerkeuring.
Newsflash: daten in de kroeg ook... Of stap jij op iemand af die je niet aantrekkelijk vindt met de openingszin "volgens mij heb jij echt een onwijs leuk innerlijk"? ;)
De allereerste indruk die je van iemand krijgt is puur gebaseerd op vleeskeuring, want ja, uitstraling is ook vleeskeuring. Uiteraard gaat het daarna voornamelijk om innerlijk, maar het allereerste wat je van iemand ziet is nou eenmaal de buitenkant (behalve bij in-het-donker-daten of PaiQ). En het mooie van Tinder: ze blijven maar komen! Dus je kan enorm kieskeurig zijn (al is de andere partij dat natuurlijk ook, vooral omdat de vrouwen in de zware meerderheid zijn.... ).

Wat mij betreft is Tinder echt ideaal: super laagdrempelig, prima tijd-verdrijf, veel verschillende mensen. Zorg alleen wel dat je tegen een stootje kan: je kan zomaar verwijderd worden na een leuk gesprek, dit gaat gebeuren, dus bereid je daar op voor. En ja, dat blijft altijd kut :)

Paar tips:
• Wees origineel, ze hebben alle 'grappige' openingszinnen al gehoord.
• Val positief op, zo trek je de aandacht. Het beste is door te laten zien dat je in ieder geval hun profiel gelezen hebt. De openingszin op Tinder naar mijn huidige vriendin was iets in de zin van 'hey ukkie', dan heb je best wel de aandacht als ze zelf 1m83 is ;)
• Ga niet eindeloos ouwehoeren maar spreek vrij snel een datum af. Hoe langer je wacht, hoe meer het beeld van haar in je hoofd (en andersom) uit de pas gaat lopen met de werkelijkheid. Plan geen complete dag voor een date. Een hapje (ja hier zijn de meningen over verdeeld) of drankje is prima :)

Succes ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Maar volgens mij staat dit allemaal ook in het Dating Topic en verder is @student17346891 na zijn post niet meer online geweest, dus waar doen we het voor?

Ik zou zeggen: Zie Het grote Dating topic deel 2 :w

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• student17346891
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15-11-2018
dat ik niet ingelogd was wil niet zeggen dat ik het niet lees :P

bedankt voor alle reacties allemaal! het is een interesante discussie. de meningen zijn duidelijk ook een beetje verdeelt haha. ik volg het met grote interesse.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:20
student17346891 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:17:
dat ik niet ingelogd was wil niet zeggen dat ik het niet lees :P

bedankt voor alle reacties allemaal! het is een interesante discussie. de meningen zijn duidelijk ook een beetje verdeelt haha. ik volg het met grote interesse.
Heb je zelf inmiddels ook al wat mogen ervaren?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Niet doen,veel te jong voor een serieuze jullie gaan allebei nog veel veranderen, have fun en leg je niet (te) vast.

Heb ik tot mijn 27ste vol kunnen houden, daarna helaas voor de bijl gegaan... :/ heb d'r nog 3 of 4 jaar buiten de deur kunnen houden maar resistance was futile en woon nu dit jaar 10 jaar samen. :P

Ik wist het allemaal niet en niemand die het mij ooit verteld heeft, maar bij deze, my gift to you:

Begin er niet aan!! :P

Oftewel, wat eerder ook gezegd is, niet "op zoek gaan" doe je ding zorg dat je buiten komt en het gebeurd vanzelf... Helaas... :+

[Voor 7% gewijzigd door Flagg op 30-11-2018 14:03]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Samuel_Bos
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 18-03 12:21
Spam.

[Voor 98% gewijzigd door Ardana op 18-03-2021 21:46]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True