• CJG
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:39
Ik heb een Jaga DBE unit gekocht voor mijn convector put maar de ventilatoren gaan niet altijd aan wanneer ik denk dat dat zou moeten.
De watertemp sensor staat op de standaardinstelling 28 *, de kamertemp sensor op 21 *.
De micro switch staat op 8.
Dit zijn de standaard instellingen.

In een andere Jaga instructie staat dat de micro switch op 0 moet staan.

http://www.jagapro.nl/sit...stall%20manual%20LR_0.pdf

Ik vraag me ook af wat het nut van de kamertemp sensor is. Deze heb ik niet nodig want de kamer thermostaat bepaalt of de verwarming aan moet of niet.

Wie heeft hier ervaring mee ?

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

BlueTooth76

Let the sun shine!

Kamertemp sensor bepaalt of DBE moet draaien of niet. Als de kamertemp bereikt is gaan de fans uit. Als de watertemp te laag wordt gaan de fans ook uit.

DBE kan niet met je kamerthermostaat of ketel communiceren, werkt autonoom, heeft daarvoor die sensors.

Ik neem aan dat je de DBEC.11 versie hebt? Dan heb je de handleiding voor dat type nodig. Die in je link ken ik niet, ouder model vermoed ik.

Heb je CV of warmtepomp? Er zit ook een warmtepomp functie op, dan gaat hij bij 26C al draaien.

[Voor 57% gewijzigd door BlueTooth76 op 14-11-2018 07:33]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• CJG
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:39
Dank je.
Ja, ik heb een warmtepomp. Hybride , dus af en toe zal de cv moeten bijspringen.

Dus ik moet via de + / - toetsen de min watertemperatuur naar 26 graden verlagen ?

• wtkoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11-2022
En als die kamer thermostaat nu zegt: IK ga nog niks doen, dan kan die ga wel zeggen, ik moet aan maar hij krijgt geen warm water!

Met de DBE pro zou er wel iets van communicatie mogelijk zijn maar ik wacht al week op reactie van Jaga.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee