Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJG
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb een Jaga DBE unit gekocht voor mijn convector put maar de ventilatoren gaan niet altijd aan wanneer ik denk dat dat zou moeten.
De watertemp sensor staat op de standaardinstelling 28 *, de kamertemp sensor op 21 *.
De micro switch staat op 8.
Dit zijn de standaard instellingen.

In een andere Jaga instructie staat dat de micro switch op 0 moet staan.

http://www.jagapro.nl/sit...stall%20manual%20LR_0.pdf

Ik vraag me ook af wat het nut van de kamertemp sensor is. Deze heb ik niet nodig want de kamer thermostaat bepaalt of de verwarming aan moet of niet.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

BlueTooth76

Let the sun shine!

Kamertemp sensor bepaalt of DBE moet draaien of niet. Als de kamertemp bereikt is gaan de fans uit. Als de watertemp te laag wordt gaan de fans ook uit.

DBE kan niet met je kamerthermostaat of ketel communiceren, werkt autonoom, heeft daarvoor die sensors.

Ik neem aan dat je de DBEC.11 versie hebt? Dan heb je de handleiding voor dat type nodig. Die in je link ken ik niet, ouder model vermoed ik.

Heb je CV of warmtepomp? Er zit ook een warmtepomp functie op, dan gaat hij bij 26C al draaien.

[ Voor 57% gewijzigd door BlueTooth76 op 14-11-2018 07:33 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJG
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-09-2023
Dank je.
Ja, ik heb een warmtepomp. Hybride , dus af en toe zal de cv moeten bijspringen.

Dus ik moet via de + / - toetsen de min watertemperatuur naar 26 graden verlagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtkoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-12-2024
En als die kamer thermostaat nu zegt: IK ga nog niks doen, dan kan die ga wel zeggen, ik moet aan maar hij krijgt geen warm water!

Met de DBE pro zou er wel iets van communicatie mogelijk zijn maar ik wacht al week op reactie van Jaga.