Hallo experts,
Ik heb net afgelopen weekend de onderdelen voor mijn nieuwe pc binnen gekregen.
Na het monteren van de hardware en aanschakelen van het systeem gaat de ram verlichting branden, en de koeler van de CPU gaat aan.
Helaas blijft het daarbij en krijg ik geen beeld op mijn scherm, en hoor ik ook geen piepjes uit
mijn geluid boxjes komen
Nu heeft deze moederbord vier kleine ledjes onderin zitten die een storing aangegeven op een hardware.
Het ledje van de Dram gaat branden en heel kort gaat ledje van de CPU aan en weer uit.
Ik heb de volgende Hardware:
Gigabyte GA-AX370-Gaming K7
AMD Ryzen 3 2200G Boxed
Gigabyte Aorus RGB GP-AR32C16S8K2SU416R
Cooler Master MasterWatt 650
Ik heb eerst de bios gerest door middel van het bios reset knop die op de moederbord toegevoegd is.
1 Ram kaartje geprobeerd in sleuf 1 DDR4.
2 Ram kaartjes geprobeerd Sleuf 1 en 2
Nu Heb ik ergens gelezen dat bij deze moederbord eerst de Bios geupdate moet worden om een
Ryzen 3 CPU aan te kunnen. Ik neem aan dat dan ook geld voor het Ram kaartje.
Maar klopt dit ook, moet de bios eerst geupdate worden?
En zo jah hoe doe ik dat dan als ik geen beeld zie, De pc dus niet eens opstart.
Betekend dit dan dat ik eerst een oudere type CPU en Ram moet monteren en dan pas de pc op gaat starten zodat ik in het Bios kan komen?
En zo ja welk type CPU en Ram kan ik dan het beste eerst aanschaffen en monteren?.
Oja ik heb op de HDMI uitgang een Smart tv van panasonic aangesloten, maar volgens mij maakt dat niks uit. HDMI is HDMI en op mijn oude pc werkt dat ook.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
...
Ik heb net afgelopen weekend de onderdelen voor mijn nieuwe pc binnen gekregen.
Na het monteren van de hardware en aanschakelen van het systeem gaat de ram verlichting branden, en de koeler van de CPU gaat aan.
Helaas blijft het daarbij en krijg ik geen beeld op mijn scherm, en hoor ik ook geen piepjes uit
mijn geluid boxjes komen
Nu heeft deze moederbord vier kleine ledjes onderin zitten die een storing aangegeven op een hardware.
Het ledje van de Dram gaat branden en heel kort gaat ledje van de CPU aan en weer uit.
Ik heb de volgende Hardware:
Gigabyte GA-AX370-Gaming K7
AMD Ryzen 3 2200G Boxed
Gigabyte Aorus RGB GP-AR32C16S8K2SU416R
Cooler Master MasterWatt 650
Ik heb eerst de bios gerest door middel van het bios reset knop die op de moederbord toegevoegd is.
1 Ram kaartje geprobeerd in sleuf 1 DDR4.
2 Ram kaartjes geprobeerd Sleuf 1 en 2
Nu Heb ik ergens gelezen dat bij deze moederbord eerst de Bios geupdate moet worden om een
Ryzen 3 CPU aan te kunnen. Ik neem aan dat dan ook geld voor het Ram kaartje.
Maar klopt dit ook, moet de bios eerst geupdate worden?
En zo jah hoe doe ik dat dan als ik geen beeld zie, De pc dus niet eens opstart.
Betekend dit dan dat ik eerst een oudere type CPU en Ram moet monteren en dan pas de pc op gaat starten zodat ik in het Bios kan komen?
En zo ja welk type CPU en Ram kan ik dan het beste eerst aanschaffen en monteren?.
Oja ik heb op de HDMI uitgang een Smart tv van panasonic aangesloten, maar volgens mij maakt dat niks uit. HDMI is HDMI en op mijn oude pc werkt dat ook.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
...