Toon posts:

Tweakers Gaming Live Feedback

Pagina: 1
Acties:

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Topicstarter
Leuk evenement, aantal uurtjes rondgedoold en veel leuks gezien.
Hele prettige sfeer ook!

Tot volgend jaar!?

Steam ID = Ackerfiets

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 09:37

Geckoo

Good news, everyone!

Is er ook een overzicht van de leeftijden van de bezoekers? want ik vond dat er _veel_ jonge kinderen rond liepen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 22:08

Martinspire

Awesomeness

Wat mij vooral opviel is dat iedereen een beetje zijn eigen ding aan het doen was. De grotere teams waren natuurlijk aan het trainen, maar voor de rest waren er vooral groepjes die met elkaar speelden en eigenlijk niet het contact met anderen zochten. Zo bleef de Discord vrij leeg en had ik niet hetzelfde gevoel bij de LAN als de laatste keer dat ik er 1 bezocht. Was er ook zonder vrienden heen omdat ik helaas niemand kon regelen om er ook heen te gaan, waardoor ik niet de alle dagen van de LAN bezocht heb uiteindelijk. Ben dan ook naar huis gegaan omdat er weinig reden was om op de LAN te gaan gamen.

Van hetgeen georganiseerd werd, had ik het ook fijn gevonden als er op discord wat meer werd aangekondigd, want volgens mij heb ik daar ook het 1 en ander van gemist. Aanbod van eten vond ik ook mager (al ligt dat waarschijnlijk aan de Brabanthallen, qua prijs in ieder geval niet echt aan te raden).

Verder was het wel prima geregeld. Prima plekken, prima stoelen, prima faciliteiten en genoeg toernooien. Ik heb het alleen niet zo heel geweldig ervaren omdat ik er dus alleen heen ging en de meeste toernooien/games me weinig deden.

Martinspire - PC, PS4, X1

• BUSINESSRA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12-2022
Martinspire schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:47:
Wat mij vooral opviel is dat iedereen een beetje zijn eigen ding aan het doen was. De grotere teams waren natuurlijk aan het trainen, maar voor de rest waren er vooral groepjes die met elkaar speelden en eigenlijk niet het contact met anderen zochten. Zo bleef de Discord vrij leeg en had ik niet hetzelfde gevoel bij de LAN als de laatste keer dat ik er 1 bezocht. Was er ook zonder vrienden heen omdat ik helaas niemand kon regelen om er ook heen te gaan, waardoor ik niet de alle dagen van de LAN bezocht heb uiteindelijk. Ben dan ook naar huis gegaan omdat er weinig reden was om op de LAN te gaan gamen.

Van hetgeen georganiseerd werd, had ik het ook fijn gevonden als er op discord wat meer werd aangekondigd, want volgens mij heb ik daar ook het 1 en ander van gemist. Aanbod van eten vond ik ook mager (al ligt dat waarschijnlijk aan de Brabanthallen, qua prijs in ieder geval niet echt aan te raden).

Verder was het wel prima geregeld. Prima plekken, prima stoelen, prima faciliteiten en genoeg toernooien. Ik heb het alleen niet zo heel geweldig ervaren omdat ik er dus alleen heen ging en de meeste toernooien/games me weinig deden.
Ik ben zelf niet aanwezig geweest op de lan, maar wel de expo en zag wel een beetje wat je bedoelde (kon namelijk de lan in kijken). Je zag soms mensen naar elkaar toe lopen, maar ook veel mensen alleen en volgens mij niet samen in games zaten.
Ik wil niet meteen op de man gaan spelen, maar dat ligt volgens mij meer aan de personen dan aan de organisatie, zoals je zelf al deels zij. Ik heb namelijk een aantal keer op discord een invite voorbij zien komen om bijvoorbeeld een bordspel te spelen of dergelijke. Maar misschien dat de organisatie de mensen volgende keer iets meer mogelijkheden kan bieden door bijvoorbeeld ook een paar tournooien te houden van andere games of dat je meer zelf kan organiseren.

Qua eten snap ik helemaal wat je bedoeld. Het aanbod was redelijk weinig en eten was geprijsd zoals vaker op evenementen. Misschien dat het voor Tweakers dan ook een idee is om voor de lan een aparte keuken neer te zetten.

Verder was het wel echt een top dag!

• BUSINESSRA
Geckoo schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:04:
Is er ook een overzicht van de leeftijden van de bezoekers? want ik vond dat er _veel_ jonge kinderen rond liepen...
Ik zag ze ook wel een hele hoop, maar vooral bij de vr boots en de ROG boot met Yarasky. Voor de rest waren de volwassenen/oudere wel in de dikke meerderheid.
Misschien wel een idee om volgend jaar de beurs gewoon een minimale leeftijd van 14 of 16 te geven. Ik had zelf namelijk geen last van de kinderen, maar je zag dat ze niet te zuinig om gingen met de spullen en de ouders er niks van zeiden.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:15

PcDealer

HP ftw \o/

BUSINESSRA schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:58:
[...], maar je zag dat ze niet te zuinig om gingen met de spullen en de ouders er niks van zeiden.
Daar heeft naast uiteraard de ouder ook de standhouder een verantwoordelijkheid m.i.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BUSINESSRA schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:55:
[...]

Ik ben zelf niet aanwezig geweest op de lan, maar wel de expo en zag wel een beetje wat je bedoelde (kon namelijk de lan in kijken). Je zag soms mensen naar elkaar toe lopen, maar ook veel mensen alleen en volgens mij niet samen in games zaten.
Mja van sommigen had ik het idee dat ze er vooral zaten zodat ze geen gezeik van thuis hadden en van anderen dat ze vooral waren om hun groepje (wat in de kelder van 1 van de personen ook had voldaan).

Ik kwam wat later aan op zaterdag en iedereen zat zijn eigen ding te doen. Niemand die ook maar reageerde op dat ze een nieuwe buurman kregen. Had een lan-kabel bij die te kort was dus ben uiteindelijk ergens anders gaan zitten. Overigens zag ik ook dat er geen slot vrij meer was op de Switch en er was nergens iemand die nog een switch had meegenomen, dus dat was sowieso niet handig. En wifi was net wat te traag om wat casual mee te doen (ping boven de 100 met hele brakke snelheid)
Ik wil niet meteen op de man gaan spelen, maar dat ligt volgens mij meer aan de personen dan aan de organisatie, zoals je zelf al deels zij. Ik heb namelijk een aantal keer op discord een invite voorbij zien komen om bijvoorbeeld een bordspel te spelen of dergelijke. Maar misschien dat de organisatie de mensen volgende keer iets meer mogelijkheden kan bieden door bijvoorbeeld ook een paar tournooien te houden van andere games of dat je meer zelf kan organiseren.
Mja bordspellen heb ik weinig mee (ook persoonlijk omdat ik slechthorend ben en het nogal rumourig was en weinig licht). En organiseren weet ik niet of dat de oplossing is, ik hoef niet perse serieus mee te doen aan een toernooi, maar dat men wat meer gaat zoeken naar medespelers en open staan voor afwisseling zou al helpen. Volgens mij werd de discord op de LAN zelf ook nergens aangemerkt, dus dat is aan velen voorbij gegaan denk ik. Het gebrek aan aankondigingen op de discord heeft er ook voor gezorgd dat ik wat dingen gemist heb en achteraf dacht ik dat een #lookingforgroup kanaal ook nog wel handig was geweest.

Ik denk alleen dat veel mensen in hun eigen stulpje waren gebleven. Zowel qua welke game ze deden als met wie ze dat deden. Vroeger werd er volgens mij wat meer gewisseld qua games. En omdat de toernooien voor een heleboel de reden was om te komen (en dus niet zozeer de lan), waren ze er vooral om te oefenen en spelen.
Qua eten snap ik helemaal wat je bedoeld. Het aanbod was redelijk weinig en eten was geprijsd zoals vaker op evenementen. Misschien dat het voor Tweakers dan ook een idee is om voor de lan een aparte keuken neer te zetten.
Aparte keuken gaat misschien wat ver. En op zich ging de rij nog vrij snel toen ik rond etenstijd in de rij stond, maar ik had er geen 3 dagen avondeten gepakt. En voor die prijs kon je ook een pizza laten bezorgen.

Gezien ik weinig met pc-gaming heb, was het grootste deel van de LAN en het evenement niet aan mij besteed, maar ik heb genoeg vrolijke gezichten gezien, dus er was zeker wel publiek voor de huidige opzet.

Wat me wel opviel is dat er voor de niet-LAN bezoeker misschien wat weinig waarde was voor wat een ticket kostte. Je moet wel heel erg van die toernooien houden om het de moeite waard te vinden. De rest was namelijk niet zo heel spetterend en vrij snel klaar mee

• BUSINESSRA
PcDealer schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:18:
[...]

Daar heeft naast uiteraard de ouder ook de standhouder een verantwoordelijkheid mi.
Dat is zeker waar, maar een deel van de ouders geeft daar niks om, dus zou het door de standhouders gedaan moeten worden. Maar dat was ook niet altijd mogelijk. Er waren een aantal stands waar maar 1 persoon op stond, die soms ook even pauze moest nemen, maar niet alles kon afsluiten. Zodra je wat oudere (die gemiddeld meer verstand en gedrag zullen hebben) daar neer zet, zal het wrs wel beter gaan.

• BlazingBlacker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Goedemiddag Tweakers,

Ik had gisteren een 7 dag tickets geregeld voor mij en mijn familie. Normaal post ik niet zomaar, maar ik wil toch even mijn ervaringen delen.

De locatie was in principe wel mooi. Er was veel ruimte om te parkeren, groot hal waar veel in kwijt kon. Eenmaal binnen kregen we een plattegrond uitgereikt en een timetable. Me neefje wilde bij de streamers gedeelte kijken. Dit was ergenst rechts achterin dichtbij Hal 2. Er stonden bij de verschillende eilandjes maar deze eilandjes hadden niet een bord of naam erbij dat het om die specifieke ruimte "eiland" ging. Geen groot probleem maar dat was dus even uitzoeken met de plattegrond. Verder wist ik niet hoe die meet and greet plaats vond of hoe het werd geleid. er stond geen crewleden die me daarbij te woord konden staan. dus we gingen gauw verder.

Vervolgens keken we wat rond. Iedereen vermaakte zich wel, soms splitste we 2 kleinere groepjes en omdat de grootte van de event niet al te groot was kwamen we elkaar gauw tegen. 1 neefje ging in de rij staan om Fortnite/BlackOps te spelen. En dat ging in principe ook allemaal prima. Men deed overigens niet moeilijk als je je eigen controller aansloot op de PC!

We hebben nog wat bord spellen gespeeld en DDR geweldig. We ging niet echt naar alle stands gewoon omdat sommige crewmembers niet te vinden waren en we twijfelden als je gewoon plaats mocht nemen of in een rij moest staan o.i.d.

Ook vraag ik me af als de timetabel helemaal klopte. En op een gegeven moment gingen we ook gewoon de dingen doen die ons leuk leek. Aan het eind nog wat Rainbow Six Siege gespeeld met de fam. Dat was dan wel weer leuk.

De Crewmembers die er waren hartelijk dank! Honorable mentions: Ziggo racing guy, ROG guy, Daan van de bordspelletjes, Hoekje bij ACO/RSS guy, Crew bij T.I.M en last but not least DDR guy.

Voor de rest de sfeer, was wel goed maar misschien juist dat gene dat iedereen z'n eigen ding deed gaf men de reden niet meteen met andere tweakers een praatje te maken. Maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.

Verder heb ik me eigenlijk best wel vermaakt. Misschien dat ik wat meer games had kunnen spelen als ik erbij ging staan of iets dergelijks. Maar het was dat onze squad al gezellig genoeg was :)

Ik las trouwens nog ergens in de comments dat de zondag dag kaarten uiteindelijk gratis waren? waarom heb ik dan voor 7 kaartjes betaald? Overigens ik heb ook betaalt voor een parkeer kaartje. Maar dat hoefte uiteindelijk ook niet?

Al om al vond ik Tweakers Gaming Live wel leuk. En ik hoop dat er een volgende editie komt en dat er verder geluisterd word naar de feedback van o.a. de comments en forumposts. :)

• BUSINESSRA
BlazingBlacker schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:38:
Ik las trouwens nog ergens in de comments dat de zondag dag kaarten uiteindelijk gratis waren? waarom heb ik dan voor 7 kaartjes betaald? Overigens ik heb ook betaalt voor een parkeer kaartje. Maar dat hoefte uiteindelijk ook niet?
Er was op vele manieren gratis kaartjes te regelen, maar waren niet meteen gratis bij het bedrijf zelf. Zelf heb ik via vraag en aanbod er een gratis weten te regelen omdat een aantal mensen die aanboden. Daarnaast was er ook via een video op Tweakers een code te vinden die voor een bepaald aantal keren werkten. Deze zouden waarschijnlijk ook allemaal al geredeemed zijn. Ook waren er via wat omwegen andere kortingen te vinden, maar gratis waren ze niet via Tweakers zomaar te vinden.

• BlazingBlacker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
BUSINESSRA schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:01:
[...]

Er was op vele manieren gratis kaartjes te regelen, maar waren niet meteen gratis bij het bedrijf zelf. Zelf heb ik via vraag en aanbod er een gratis weten te regelen omdat een aantal mensen die aanboden. Daarnaast was er ook via een video op Tweakers een code te vinden die voor een bepaald aantal keren werkten. Deze zouden waarschijnlijk ook allemaal al geredeemed zijn. Ook waren er via wat omwegen andere kortingen te vinden, maar gratis waren ze niet via Tweakers zomaar te vinden.
Ah duidelijk! in dat geval heb ik niets gezegd!

• Shae_Tallad
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-02-2022
De ervaringen met een LAN ticket waren wel aangenaam.
Mijn weekend begon fantastisch, het enige product dat ik met urgentie moest hebben (powerbank met bepaalde features) harstikke goedkoop op de kop kunnen tikken bij Alternate (meteen drie gehaald). Dat was een opluchting.
Een aangename plaats , alles veilig getransporteerd en opgezet.
Vrijdag waren er naar mijn weten geen activiteiten. Zaterdag en Zondag compenseerden er dan wel weer voor. Graag had ik hier wat meer communicatie over willen zien, adverteren, broadcasten, je ne sais pas.

Regelmatig de beentjes strekken en over de expo lopen. Het fijne was dat er nergens elle lange rijen in hoefde te gaan om iets uit te proberen of te zien, wat ik wel gewend ben van game evenementen.

Het eten. Tja.... het eten.
Ik ben blij dat er een tweede winkel was. De cheesecake was lekker. Het verbaasd mij dat de 2de winkel niet veel meer bekijks had, die hadden ook wat andere meer verse producten zoals wraps en broodjes.

Ik had ook niet erg gevonden als cosplay een wat meer prominentere rol had. Maar ja ^_^

TGL 2019, gimme!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 16:51
BUSINESSRA schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:01:
[...]

De code die rond ging voor gratis kaartjes was een code welke alleen bedoeld was als bedankje voor vrijwilligers. Helaas was iemand zo lief om deze publiek online te zetten waarna de code inactief gemaakt is. Er waren vanuit de organisatie dus niet zomaar gratis kaartjes voor reguliere bezoekers.

• BUSINESSRA
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:52:
[...]

De code die rond ging voor gratis kaartjes was een code welke alleen bedoeld was als bedankje voor vrijwilligers. Helaas was iemand zo lief om deze publiek online te zetten waarna de code inactief gemaakt is. Er waren vanuit de organisatie dus niet zomaar gratis kaartjes voor reguliere bezoekers.
Ik weet niet naar welke van de 3 opties je nu refereert, maar ik ga er vanuit dat je de 2de bedoelde. Daar bedoel ik ook niet mee dat je oneindig gratis kaartjes kon krijgen, maar ze hadden een code in een openbare video gegooid waar iedereen bij hoorde te kunnen. Alleen zat daar een maximale aantal keren aan dat die gebruikt kon worden.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:17
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:52:
[...]

Wat hier boven wordt gezegd. In de video die zaterdagavond werd gepost door tweakers was wel degelijk een kortingscode voor gratis kaarten, zolang de voorraad strekte.

• daredevil__2000
BUSINESSRA schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet naar welke van de 3 opties je nu refereert, maar ik ga er vanuit dat je de 2de bedoelde. Daar bedoel ik ook niet mee dat je oneindig gratis kaartjes kon krijgen, maar ze hadden een code in een openbare video gegooid waar iedereen bij hoorde te kunnen. Alleen zat daar een maximale aantal keren aan dat die gebruikt kon worden.
Het was een code waarmee de vrijwilligers een kaartje konden bestellen voor een partner/vriend/vriendin waarbij je die persoon dan toegang had tot de expo.

Wordt iig meegenomen in de evaluatie en we kijken hoe we dit volgende keer kunnen voorkomen. Heb ik volgende keer ook wat meer uren slaap ipv midden in de nacht met het intrekken van een code bezig te zijn :)
Arjant2 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:00:
[...]

Wat hier boven wordt gezegd. In de video die zaterdagavond werd gepost door tweakers was wel degelijk een kortingscode voor gratis kaarten, zolang de voorraad strekte.
Ah ok dat zal dan nog een extra promo geweest zijn vanuit tweakers. Die heb ik in alle drukte dan gemist ;)

[Voor 19% gewijzigd door daredevil__2000 op 13-11-2018 11:02]

• Arjant2
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:
[...]

Het was een code waarmee de vrijwilligers een kaartje konden bestellen voor een partner/vriend/vriendin waarbij je die persoon dan toegang had tot de expo.
Grappig want van die code voor vrijwilligers wist ik helemaal niets, anders had ik nog wel een maat langs laten komen, die vroeg er namelijk om of ik geen kaartje kon regelen voor hem.
Hoe is die gecommuniceerd dan?

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 13-11-2018 11:08]

• daredevil__2000
Shae_Tallad schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:22:
Het eten. Tja.... het eten.
Ik ben blij dat er een tweede winkel was. De cheesecake was lekker. Het verbaasd mij dat de 2de winkel niet veel meer bekijks had, die hadden ook wat andere meer verse producten zoals wraps en broodjes.
Het eten is helaas iets wat je als organisatie verplicht mee dient af te nemen voor zulke evenementen dus daar is helaas niet heel veel aan te doen. Als crew hebben we dan ook 3 dagen op rij nagenoeg hetzelfde avondeten gekregen.
Shae_Tallad schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:22:
Ik had ook niet erg gevonden als cosplay een wat meer prominentere rol had. Maar ja ^_^
Op wat voor manier had je in gedachten. Met de cosplay wedstrijd is er natuurlijk al een redelijke grote rol van het cosplay bij het evenement ;)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:01:
[...]

Wordt iig meegenomen in de evaluatie en we kijken hoe we dit volgende keer kunnen voorkomen. Heb ik volgende keer ook wat meer uren slaap ipv midden in de nacht met het intrekken van een code bezig te zijn :)

[...]

Ah ok dat zal dan nog een extra promo geweest zijn vanuit tweakers. Die heb ik in alle drukte dan gemist ;)
YouTube: De Tweakers Gaming Live Show - Met o.a. Hackzone, e-sports en cosplay op 16:26, lijkt me niet een code die voor vrijwilligers is ;)

Cunning linguist.

• daredevil__2000
Zoals ik in mijn andere berichtje (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57075447) al aan gaf heb ik die promo gemist. Eerder in de week was er een andere code die gelekt was die specifiek voor vrijwilligers was ;)

[Voor 5% gewijzigd door daredevil__2000 op 13-11-2018 11:10]

• Arjant2
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:10:
[...]

Zoals ik in mijn andere berichtje al aan gaf heb ik die promo gemist. Eerder in de week was er een andere code die gelekt was die specifiek voor vrijwilligers was ;)
Hoe is die code gecommuniceerd richting de vrijwilligers dan? Want die heb ik dus gemist.

• daredevil__2000
Arjant2 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:10:
[...]

Hoe is die code gecommuniceerd richting de vrijwilligers dan? Want die heb ik dus gemist.
Ik kreeg zelf de informatie via de e-mail. Stuur maar even een privé berichtje binnen welk team je zat dan zal ik het doorgeven voor de evaluatie ;)
De locatie was in principe wel mooi. Er was veel ruimte om te parkeren, groot hal waar veel in kwijt kon. Eenmaal binnen kregen we een plattegrond uitgereikt en een timetable. Me neefje wilde bij de streamers gedeelte kijken. Dit was ergenst rechts achterin dichtbij Hal 2. Er stonden bij de verschillende eilandjes maar deze eilandjes hadden niet een bord of naam erbij dat het om die specifieke ruimte "eiland" ging. Geen groot probleem maar dat was dus even uitzoeken met de plattegrond. Verder wist ik niet hoe die meet and greet plaats vond of hoe het werd geleid. er stond geen crewleden die me daarbij te woord konden staan. dus we gingen gauw verder.
Ik zal dit punt doorgeven voor de evaluatie ;)
We hebben nog wat bord spellen gespeeld en DDR geweldig. We ging niet echt naar alle stands gewoon omdat sommige crewmembers niet te vinden waren en we twijfelden als je gewoon plaats mocht nemen of in een rij moest staan o.i.d.
De uitdaging in deze is wel dat een groot deel van de stands bemand worden door sponsors of externe organisaties. Dus dat hier niet vanuit TGL zelf crew bij stond klopt. Ik zal deze deze doorgeven voor de evaluatie, misschien dat hier iets in afgesproken kan worden met de standhouders voor de volgende TGL.
Ook vraag ik me af als de timetabel helemaal klopte. En op een gegeven moment gingen we ook gewoon de dingen doen die ons leuk leek. Aan het eind nog wat Rainbow Six Siege gespeeld met de fam. Dat was dan wel weer leuk.
Ik weet dat bij een van de compo's er een technische uitdaging was waardoor het iets was uitgelopen.
De Crewmembers die er waren hartelijk dank! Honorable mentions: Ziggo racing guy, ROG guy, Daan van de bordspelletjes, Hoekje bij ACO/RSS guy, Crew bij T.I.M en last but not least DDR guy.

Voor de rest de sfeer, was wel goed maar misschien juist dat gene dat iedereen z'n eigen ding deed gaf men de reden niet meteen met andere tweakers een praatje te maken. Maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.

Verder heb ik me eigenlijk best wel vermaakt. Misschien dat ik wat meer games had kunnen spelen als ik erbij ging staan of iets dergelijks. Maar het was dat onze squad al gezellig genoeg was :)

Al om al vond ik Tweakers Gaming Live wel leuk. En ik hoop dat er een volgende editie komt en dat er verder geluisterd word naar de feedback van o.a. de comments en forumposts. :)
Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Ik ga alle punten welke ik tegenkom zoveel mogelijk verzamelen en communiceren naar de hoofd organisatie zodat dit meegenomen kan worden in de evaluatie ;)

[Voor 82% gewijzigd door daredevil__2000 op 13-11-2018 11:30]

• Shae_Tallad
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:05:
[...]

Het eten is helaas iets wat je als organisatie verplicht mee dient af te nemen voor zulke evenementen dus daar is helaas niet heel veel aan te doen. Als crew hebben we dan ook 3 dagen op rij nagenoeg hetzelfde avondeten gekregen.

[...]

Op wat voor manier had je in gedachten. Met de cosplay wedstrijd is er natuurlijk al een redelijke grote rol van het cosplay bij het evenement ;)
M.b.t. het eten, hopelijk is er met de Brabanthallen een overeenkomst te maken dat er wat food vendors uitgenodigd mogen worden, simpelweg voor wat diversiteit.

Cosplay wedstrijd is natuurlijk helemaal top! Maar eerder op de expo vloer. Alle cosplayers zijn vooral in de LAN area blijven hangen met de fotograven en backstage area. Maar op de expo vloer waren weinig cosplay bezoekers (men die niet aan de cosplay wedstrijd meededen). Op zondag bijvoorbeeld toen er geen cosplay wedstrijd was, weet ik dat er een meneer in een Fortnite kostuum rond liep en Lightning tracer voor een half uurtje. Hoe ik het wel dan wil zien? Goede vraag. Ik zie gewoon graag veel gekostumeerd volk rondlopen :P Maar dat is een persoonlijke voorkeur, ik kom uit een hele andere achtergrond dan de meeste bezoekers.

• daredevil__2000
Shae_Tallad schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:38:
[...]

M.b.t. het eten, hopelijk is er met de Brabanthallen een overeenkomst te maken dat er wat food vendors uitgenodigd mogen worden, simpelweg voor wat diversiteit.

Cosplay wedstrijd is natuurlijk helemaal top! Maar eerder op de expo vloer. Alle cosplayers zijn vooral in de LAN area blijven hangen met de fotograven en backstage area. Maar op de expo vloer waren weinig cosplay bezoekers (men die niet aan de cosplay wedstrijd meededen). Op zondag bijvoorbeeld toen er geen cosplay wedstrijd was, weet ik dat er een meneer in een Fortnite kostuum rond liep en Lightning tracer voor een half uurtje. Hoe ik het wel dan wil zien? Goede vraag. Ik zie gewoon graag veel gekostumeerd volk rondlopen :P Maar dat is een persoonlijke voorkeur, ik kom uit een hele andere achtergrond dan de meeste bezoekers.
Ik zal het meenemen voor de evaluatie. Misschien kan een fotoshoot in het expo gedeelte hier al deels in bijdragen. Bij The Party hebben we bijvoorbeeld al een aantal keren georganiseerd dat er na de cosplay wedstrijd de mogelijkheid was om op de foto te gaan met de cosplayers.
Geckoo schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:04:
Voor zover ik weet is er niet zo'n overzicht. Voor de Expo is dat voor zever ik weet verder ook niet bijgehouden.
OmeJoyo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:18:
[...]

YouTube: Tweakers Gaming Live - Kijk live mee met de opbouw in de Brabanthallen

Inmiddels kun je op de stream zien dat de laatste rij ontbreekt en de 3 ervoor maar voor de helft zijn. Dit strookt ook met hoe de beschikbaarheid op deze rijen was op de seatmap. Ik denk dat er dus wel genoeg plek is om een paar bordspellen te doen, zelfs twister met 100 personen moet daar nog wel lukken :+
Tijdens de opbouw heb ik het verzoek voor een plek voor bordspellen inderdaad meegenomen. Dit was inderdaad de reden om de laatste paar rijen maar voor de helft op de bouwen ;)
Ik heb hier ook meerdere deelnemers dankbaar gebruik van zien maken :)

[Voor 33% gewijzigd door daredevil__2000 op 13-11-2018 11:48]

• Shae_Tallad
daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:43:
[...]

Ik zal het meenemen voor de evaluatie. Misschien kan een fotoshoot in het expo gedeelte hier al deels in bijdragen. Bij The Party hebben we bijvoorbeeld al een aantal keren georganiseerd dat er na de cosplay wedstrijd de mogelijkheid was om op de foto te gaan met de cosplayers.
En ja eten is bij de TheParty een non-issue, want daar zit je in het centrum en loop je naartoe naar wat je wilt.

Alhoewel wij een berg eten via thuisbezorgd hebben besteld op dag 2, heeft gelukkig niemand iets van gezegd :o :9 :P

• daredevil__2000
Shae_Tallad schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:47:
[...]

En ja eten is bij de TheParty een non-issue, want daar zit je in het centrum en loop je naartoe naar wat je wilt.

Alhoewel wij een berg eten via thuisbezorgd hebben besteld op dag 2, heeft gelukkig niemand iets van gezegd :o :9 :P
In principe hebben we bij The Party dezelfde voorwaarden voor de locatie huur. Dus dat de verhuurder van de hal de catering mag doen waarbij wij voor jullie koffie, thee en frisdrank dus al afkopen. Bij het beursgebouw in Eindhoven is het door de ligging inderdaad makkelijk om ergens buiten het gebouw even wat te gaan eten.
Skyclad schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:29:
[...]

Moest moeite doen om de live verslagen van LoL te vinden, zoeken op Tweakers Gaming Live op Twitch en YouTube gaf de hele tijd de CS:GO en HeartStone wedstrijden. Die op dat moment niet bezig waren :P

Misschien handig als in de nieuws posts links naar verschillende van de streams te vinden zouden zijn.
Deze staat inmiddels als punt voor de evaluatie om te kijken hoe we de volgende TGL hier nog beter invulling aan kunnen geven ;)
Family Guy schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:25:
Leuk evenement, aantal uurtjes rondgedoold en veel leuks gezien.
Hele prettige sfeer ook!

Tot volgend jaar!?
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Het was een geslaagde editie en het proeft bij velen zeker naar meer ;)
Martinspire schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:47:

Het maken van een mix van de meest uiteenlopende toernooien en activiteiten is altijd een uitdaging waarbij we proberen om een zo gevarieerd mogelijk aanbod te hebben welke zo veel mogelijk mensen aanspreekt.

Voor het punt omtrent aankondigingen zal ik eens nadenken hoe wat dat nog meer/anders vorm kunnen geven. De verschillende compo's hebben natuurlijk tijdens TGL ook zelf de nodige aankondigingen gedaan.

[Voor 75% gewijzigd door daredevil__2000 op 13-11-2018 12:11]

• Arjant2
Shae_Tallad schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:47:
[...]

Er werd inderdaad veel eten bezorgd, de brommertjes bleven af en aan rijden op zaterdagavond.
Bij de ingang kregen wij ook meerdere malen de vraag s avonds of er nog wat te eten te krijgen was want de foodcourt was al vrij vroeg dicht, die zat immers op de expo en veel lanners waren daarna juist op zoek naar wat te eten.

• daredevil__2000
Martinspire schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:27:
[...]
Mja bordspellen heb ik weinig mee (ook persoonlijk omdat ik slechthorend ben en het nogal rumourig was en weinig licht). En organiseren weet ik niet of dat de oplossing is, ik hoef niet perse serieus mee te doen aan een toernooi, maar dat men wat meer gaat zoeken naar medespelers en open staan voor afwisseling zou al helpen. Volgens mij werd de discord op de LAN zelf ook nergens aangemerkt, dus dat is aan velen voorbij gegaan denk ik. Het gebrek aan aankondigingen op de discord heeft er ook voor gezorgd dat ik wat dingen gemist heb en achteraf dacht ik dat een #lookingforgroup kanaal ook nog wel handig was geweest.

Ik denk alleen dat veel mensen in hun eigen stulpje waren gebleven. Zowel qua welke game ze deden als met wie ze dat deden. Vroeger werd er volgens mij wat meer gewisseld qua games. En omdat de toernooien voor een heleboel de reden was om te komen (en dus niet zozeer de lan), waren ze er vooral om te oefenen en spelen.
[...]
In principe zijn de specifieke compo kanalen op discord de plek waar je aan kan geven dat je nog een team zoekt of dat je nog een speler zoekt voor het team. Zou je dit in 1 algemeen kanaal doen dan zullen sommige oproepjes al snel ondergesneeuwd raken.

Kun je aangeven hoe je discord graag meer gepromoot had zien worden? In principe werd discord al gepromoot door het tekst in dit forum en verloopt alle communicatie voor de verschillende compo's via discord. Dus als je aan een compo mee wil doen ontkom je er niet echt aan om discord te gebruiken.

Als je suggesties hebt dan kunnen we deze altijd meenemen voor de evaluatie ;)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:20:
[...]

In principe zijn de specifieke compo kanalen op discord de plek waar je aan kan geven dat je nog een team zoekt of dat je nog een speler zoekt voor het team. Zou je dit in 1 algemeen kanaal doen dan zullen sommige oproepjes al snel ondergesneeuwd raken.
Lijkt me ook vooral voor de niet-afgesplitste games een oplossing. Voor bv Battlefield 5 (of zelfs 1) was er geen kanaal dus is het lastig om mensen te vinden. Sowieso had ik niet echt een voorkeur voor een spel, zolang ik maar gewoon ergens mee kon doen.
Kun je aangeven hoe je discord graag meer gepromoot had zien worden? In principe werd discord al gepromoot door het tekst in dit forum en verloopt alle communicatie voor de verschillende compo's via discord. Dus als je aan een compo mee wil doen ontkom je er niet echt aan om discord te gebruiken.
Vond jij dat er druk gepraat werd in de chatkanalen op discord dan? Of druk gebruik gemaakt van de voicechat aldaar? Ik vond het er vrij rustig. Ik denk dat een poster ophangen en daar naar verwijzen bij binnenkomen wel kan helpen. En er was voor elke tafel een pakket papier gegeven waar ook rustig het adres op had kunnen staan. Net als de FAQ, plattegrond of horecaprijzen (dan kun je alvast even bespreken wat je wilt eten bv). Zo maar wat te binnen schiet.

• daredevil__2000
Martinspire schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:40:
[...]
Lijkt me ook vooral voor de niet-afgesplitste games een oplossing. Voor bv Battlefield 5 (of zelfs 1) was er geen kanaal dus is het lastig om mensen te vinden. Sowieso had ik niet echt een voorkeur voor een spel, zolang ik maar gewoon ergens mee kon doen.
Voor de niet compo games is standaard inderdaad geen specifiek kanaal bij voorbaat aangemaakt. Het wordt anders wel een flink lange lijst als we alle beschikbare games een eigen kanaal gaan maken. Uiteraard staat het je vrij om op discord te vragen of er een extra kanaal mogelijk is in verband dat er meer mensen interesse hebben in een bepaald spel. Er zijn in de voorperiode diverse verzoeken geweest voor onder andere een carpool kanaal welke ook daadwerkelijk aangemaakt zijn. Uiteraard gaan we niet voor alles een kanaal maken ;)
Martinspire schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:40:
[...]
Vond jij dat er druk gepraat werd in de chatkanalen op discord dan? Of druk gebruik gemaakt van de voicechat aldaar? Ik vond het er vrij rustig. Ik denk dat een poster ophangen en daar naar verwijzen bij binnenkomen wel kan helpen. En er was voor elke tafel een pakket papier gegeven waar ook rustig het adres op had kunnen staan. Net als de FAQ, plattegrond of horecaprijzen (dan kun je alvast even bespreken wat je wilt eten bv). Zo maar wat te binnen schiet.
In de weken naar TGL toe was het geregeld goed druk in de verschillende kanalen. Tijdens TGL waren de algemene kanalen iets minder druk en waren vooral de compo kanalen druk.

Ik zal je punten iig meenemen in het overzicht voor de evaluatie ;)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:54:
[...]

Voor de niet compo games is standaard inderdaad geen specifiek kanaal bij voorbaat aangemaakt. Het wordt anders wel een flink lange lijst als we alle beschikbare games een eigen kanaal gaan maken. Uiteraard staat het je vrij om op discord te vragen of er een extra kanaal mogelijk is in verband dat er meer mensen interesse hebben in een bepaald spel. Er zijn in de voorperiode diverse verzoeken geweest voor onder andere een carpool kanaal welke ook daadwerkelijk aangemaakt zijn. Uiteraard gaan we niet voor alles een kanaal maken ;)
En daarom dus graag 1 kanaal voor de overige games zodat er in ieder geval een plek voor is ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zag een prijs van EUR 3,00 voor een flesje Coca Cola. Dan maar geen drinken. Wat beter kan, is de aanduiding van de hallen boven de ingangen los van de plattegrond.

• daredevil__2000
PcDealer schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:51:
Ik zag een prijs van EUR 3,00 voor een flesje Coca Cola. Dan maar geen drinken. Wat beter kan is de aanduiding van de hallen boven de ingangen los van dr plattegrond.
Dat zijn de prijzen van de horeca van de brabanthallen. Voor alle LAN party deelnemers was alle koffie, thee en frisdrank afgekocht en konden de deelnemers dit zelf pakken.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Zo, maar even een echt feedback topic van gemaakt. Wij zijn heel benieuwd wat iedereen er van vond. Zoals we op Discord als hebben gezegd, feedback is enorm welkom!

Tot volgend jaar?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik vond het leuk. Lekker gegamed en veel gezien. Ik kwam echter ook voor Rainbow Six, en dat was wel slecht gepland. Zondag half twee zou het beginnen. Kwam ik half twee aan, zei men dat het een uur later begint. Oke. Ik kom een uur later. Toen daar nog een half uur kunnen wachten, toen bleek dat de pc's niet werkten. Gingen de gamers hun eigen pc halen, weer een kwartier verder. Technische problemen kun je natuurlijk altijd hebben, maar het kwam op mij over dat dit niet even vooraf getest is. Half uur voor aanvang even inloggen voorkomt veel gedoe. Nu bijna twee uur moeten wachten. Dat is gewoon zonde.

Cunning linguist.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik vond het evenement op zich heel gezellig echter zijn er wel enkele kritiekpuntjes. (ik zat op plek B20).

- Het was zeer koud gedurende de gehele duur van de LAN en het tochtte vol over je handen heen. Ik heb een gedeelte van de LAN met mijn jas aangezeten.
- De vrijwilligers van het toezicht waren nou niet super vriendelijk en vergaten dat wij gasten waren. Aangesproken worden met EY of "Gij moet omlopen" is nou niet bepaald gastvriendelijk.
- Prijzen van de catering waren belachelijk, ook al staan die los van het evenement zelf. (gelukkig was er wel een gedoogbeleid).
- Sommige stands hadden laptops staan die op 17fps liepen (ROG) of 1080p schermen waar een GTX 750 Ti aan hing om "lekker" R6 siege te spelen. ( staat ook los van Tweakers maar alsnog heel knullig )

Maar bottom line is wel dat het heel leuk was en ik zeker wel terugkom, echter dan meer voorbereid om de arctische koude van de Branbanthallen te trotseren.

[Voor 9% gewijzigd door Leeghoofd21 op 14-11-2018 08:27]

HANDTEKENING!!!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

daredevil__2000 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:54:
[...]

Dat zijn de prijzen van de horeca van de brabanthallen. Voor alle LAN party deelnemers was alle koffie, thee en frisdrank afgekocht en konden de deelnemers dit zelf pakken.
Aha. Maar als dagbezoeker is dat mij niet bekend en boeit mij dat ook niet. Het straalt echter wel op de organisator af. Nu hebben zij omzet gemist en denk ik er niet positief over.

Overall was dit niet iets voor mij als casual(?) bezoeker. Ik kwam nergens speciaal op af. Geen spellen die mij interesseerden. Ik zou graag Wargaming zien bij een volgend event. Grote schare fans met World of Tanks en ikzelf met Warships. Zij weten ook als geen ander het publiek te vermaken.

Op Campzone kwam ik jaren als dagbezoeker op de fiets met mijn dochter. Er was altijd wat te doen en ik kon gezellig ouwehoeren met de bezoekers. Tussendoor een koud biertje en daarna een betaalbaar ijsje in de foodcourt. Maar goed, de twee events zijn niet echt vergelijkbaar naast het lan-gedeelte.

Als ik geen gratis kaart had en een netwerktour was ik niet gekomen, Misschien had ik er anders in gestaan als ik op de lanparty zou zijn.

Leuk dat Ziggo er was, hoewel ik niet heb gespeeld. Kudos @Mortum. Alle begin is moeilijk en moet op gang komen om het niveau van Tweakers Express te komen na 4 edities.

• daredevil__2000
Bart ® schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:13:
Ik vond het leuk. Lekker gegamed en veel gezien. Ik kwam echter ook voor Rainbow Six, en dat was wel slecht gepland. Zondag half twee zou het beginnen. Kwam ik half twee aan, zei men dat het een uur later begint. Oke. Ik kom een uur later. Toen daar nog een half uur kunnen wachten, toen bleek dat de pc's niet werkten. Gingen de gamers hun eigen pc halen, weer een kwartier verder. Technische problemen kun je natuurlijk altijd hebben, maar het kwam op mij over dat dit niet even vooraf getest is. Half uur voor aanvang even inloggen voorkomt veel gedoe. Nu bijna twee uur moeten wachten. Dat is gewoon zonde.
Helaas lagen de problemen iets dieper. Dat "even inloggen" voor aanvang is gewoon een standaard die ook toegepast is waarbij duidelijk werd dat er zonder aanpassingen niet zomaar gestart kon worden om te voorkomen dat spelers benadeeld zouden worden.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

daredevil__2000 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:54:
[...]

Helaas lagen de problemen iets dieper. Dat "even inloggen" voor aanvang is gewoon een standaard die ook toegepast is waarbij duidelijk werd dat er zonder aanpassingen niet zomaar gestart kon worden om te voorkomen dat spelers benadeeld zouden worden.
Dat is wel vervelend. Maar ga daar de volgende keer dan wat anders mee om. Nu zat ik dus 40 minuten te wachten, ik had die tijd ook bij een andere stand kunnen staan gamen, om maar wat te noemen. Er had bijvoorbeeld gezegd kunnen worden: "het is voor onbekende tijd uitgesteld, maar we roepen het 5 minuten voor aanvang om". Had iedereen lekker wat anders kunnen gaan doen, totdat de competitie daadwerkelijk begint :).

Cunning linguist.

• daredevil__2000
Bart ® schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:14:
[...]

Dat is wel vervelend. Maar ga daar de volgende keer dan wat anders mee om. Nu zat ik dus 40 minuten te wachten, ik had die tijd ook bij een andere stand kunnen staan gamen, om maar wat te noemen. Er had bijvoorbeeld gezegd kunnen worden: "het is voor onbekende tijd uitgesteld, maar we roepen het 5 minuten voor aanvang om". Had iedereen lekker wat anders kunnen gaan doen, totdat de competitie daadwerkelijk begint :).
De verstoring bij die compo staat iig al op het evaluatie lijstje ;)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:08

OmeJoyo

This is me

Nou laat ik hier mijn verhaaltje eens doen:

Voor wie het niet wil lezen, hier de opsomming:

Positief
* Drinken onbeperkt inbegrepen
* Combi van LAN en event
* De soldeerworkshop (Dit is gewoon een super initiatief)
* De diverse competities
* Plek voor bordspellen
* De douches
* De event badge!

Negatief:
* Communicatie voor en tijdens het event
* De horeca, zowel kwaliteit, assortiment als openingstijden
* Geen Horeca tussen 22:00 en 09:30
* Te weinig licht voor de bordspellen
* Groepvorming door niveau's (van mensen die nog nooit Mario kart hebben gespeeld tot zwaar competitive)
* KOUD!

Wat ik miste:
* Ontbijt (Kaartjes 10 euro duurder lekker ontbijtje erbij?)
* Korting op de games (in de competities)
* Ruimte op Discord voor andere games
* Google agenda met alle tijden erin
* Tweakers merch! Shirts, caps, meuk, whatever!

Het was voor mij lang geleden dat ik op een LAN-Party was en het was ook mijn grootste ooit, dus wellicht waren mijn verwachtingen niet wat het geweest moest zijn. Ik heb een leuk weekend gehad en de vrienden die mee waren ook. Echter moest je het meeste zelf ontdekken en zelfs als je ging navragen was het niet altijd duidelijk. Dit was zowel bij Tweakers, als bij de andere betrokken partijen.

Ook hebben we veel gemist, want de online overzichten en plattegrond waren slecht van kwaliteit en de papieren versie, tja wat moet ik met een papieren versie. Bij het lannen ligt je tafel vol, is het donker en dan krijg je een niet erg overzichtelijk, donker stuk papier waarop je moet bijhouden wat er te doen is. Ik zou dit persoonlijk op grote schermen aankondigen, daarnaast net voor aanvang een bericht sturen via Discord en een koppelbare online agenda zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Nu is een LAN-Party altijd een aanslag op je gestel, maar als de variatie in voedsel wat beter had geweest dan had dit wellicht een beetje beperkt worden. We hadden ook begrepen dat het bezorgen van eten uit den boze was, als had dit al wel veel opgelost. Na 3 dagen ben je wel klaar met half uitgedroogde broodjes, monsterlijk dure mini wraps en friet. Die friet die de ene dag best goed en de andere dag niet te eten was en een assortiment snacks dat bestond uit de allergoedkoopste versies die de Sligro heeft liggen. De frikandellen waren niet eens de horeca versies maar de prijs was hier wel naar.

Een stuk taart en een matig saucijzenbroodje is geen ontbijt! Hier moet Tweakers bij een hopelijk volgende editie echt iets mee doen. Daarnaast was er tussen 22:00 en 09:30 geen eten en naast de fris,alleen koffie en thee uit een ranzige automaat. De thee die naar koffie smaakte had een schuimkraag en de koffie, nou het was zwart, maar koffie, nee dat was het echt niet.

Ik heb ook op heel, heel veel schermen Overwatch voorbij zien komen, het is nog steeds heel jammer dat hier niets mee is gedaan, terwijl andere competities niet eens genoeg spelers hadden.

Dan nog TGL zelf, ik zou me daar persoonlijk nogal bekocht voelen als ik er 20 euro p/p voor had betaald. Waarom? Heel veel stands waren totaal niet aantrekkelijk om naartoe te gaan omdat er geen huiselijkheid en geen enthousiasme werd uitgestraald. Hulde aan de held die uren DDR heeft staan spelen, maar als je erlangs liep werd je er niet voor uitgenodigd. Dit was bij vrijwel iedere stand zo helaas. Ook heb ik voor het event het met @Bart Zoetmulder over het feit dat alle leeftijden moeten betalen. Hier kan ik nu na het event heel duidelijk over zijn. ALLES onder de 8 jaar zou gratis naar binnen moeten, er is voor die leeftijden vrijwel niets te doen en zeker niet waar je ze even alleen hun gang zou kunnen laten gaan. Mijn vrouw en kids (Bijna 2 en 4) zijn gelukkig op vrijkaarten naar binnen gegaan, want die hebben zich niet bepaald vermaakt ondanks dat ook mijn vrouw en een gamer is en de kids ermee opgroeien.

Last but not least, omdat de doelgroep Tweakers waren in zijn algemeenheid had je enorme verschillen in niveau's iets wat je op het forum ook al geruime tijd ziet. Helaas was de sfeer van: Wat heb je zelf al gezocht, of weer een topic hierover ook daar aanwezig. Dit had doorbroken kunnen worden door het beter promoten van Discord, betere communicatie en vooral interactie van Tweakers.net Loop als organisatie ook eens over de LAN, kijk wat er gespeeld word en start een game met een paar speler waarin je zelf meedoet!

Want heel realistisch, ook heel veel Tweakers hebben bijvoorbeeld geen Discord omdat ze dit nooit nodig hebben! Als je dit dan niet aantrekkelijk maakt dan blijven ze gewoon hun ding doen zoals anders. Wellicht volgend jaar nog wat meer vrijwilligers vragen die ervaring hebben met evenementen organiseren? Er zijn er meer dan voldoende! (stuur gerust een PB :))

Nou dit was het denk ik wel, als me nog iets te binnen schiet zetten we het er wel bij.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@OmeJoyo er was inderdaad een tweakers-stand op de plattegrond en daar verwachte ik inderdaad Tweakers meuk/merchandise. Jammer, een gemiste kans om daar omzet uit te halen.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 23:17

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Er waren bij die stand pennen, tijdschriften, stickers, brillendoekjes en rubiks kubussen, allemaal gratis. Ook op zondag was daar nog wel wat van over, maar ik weet niet of en hoe laat dat op was. De door @Mortum gegraveerde bierpullen kon je bij de kassa krijgen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Dirk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:34:
Er waren bij die stand pennen, tijdschriften, stickers, brillendoekjes en rubiks kubussen, allemaal gratis. Ook op zondag was daar nog wel wat van over, maar ik weet niet of en hoe laat dat op was. De door @Mortum gegraveerde bierpullen kon je bij de kassa krijgen.
Niets over gehoord, vrijwel niets van gezien. Enkele de pennen en de stickers, beide heb ik uiteraard al. Maar een TGL shirt had super geweest, of een kubus, zowel ik als de kids hadden daar zeer blij van geworden :) heb wel een brillendoekje kunnen scoren maar ik dacht eerst dat er gewoon meer stickers lagen.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

OmeJoyo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:50:
[...]

Niets over gehoord, vrijwel niets van gezien. Enkele de pennen en de stickers, beide heb ik uiteraard al. Maar een TGL shirt had super geweest, of een kubus, zowel ik als de kids hadden daar zeer blij van geworden :) heb wel een billendoekje kunnen scoren maar ik dacht eerst dat er gewoon meer stickers lagen.
Hadden ze billendoekjes? :o

Cunning linguist.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

OmeJoyo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:50:
[...]

Niets over gehoord, vrijwel niets van gezien. Enkele de pennen en de stickers, beide heb ik uiteraard al. Maar een TGL shirt had super geweest, of een kubus, zowel ik als de kids hadden daar zeer blij van geworden :) heb wel een billendoekje kunnen scoren maar ik dacht eerst dat er gewoon meer stickers lagen.
@Dirk Grote vierkante stickers heb ik wel gezien. Was die tafel dan zo rommelig ingericht dat het "eghte" spul gewoon aan mijn ogen voorbij ging dan? Een mooie vitrine of rek zou mogelijk meer recht aan de uitstalling doen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Hahaha, das mijn 2e prachtige typfout vandaag :) tweakers luiers en billendoekjes, ik zie een gat in de markt :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

OmeJoyo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:00:
[...]

Hahaha, das mijn 2e prachtige typfout vandaag :) tweakers luiers en billendoekjes, ik zie een gat in de markt :)
Enkel voor mensen die schijt aan Tweakers hebben :7.

Cunning linguist.

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Leuk event inderdaad.

Positief:
Locatie, goed bereikbaar met de OV, 15 min lopen vanaf station.
Ziggo e battle truck
Crew van tweakers ontmoeten, redelijk relaxte sfeer.

Negatief:
Vrij beperkte expo,vaak onduidelijk of je je moest inschrijven of gewoon wachten op een plekje.
crew bij de ingang vrij onvriendelijk, duurde een eeuwigheid voordat ik mijn jas bij de garderobe kon inleveren (Vrouw zat druk te bellen, loop dan even naar achter toe..)
Geen of nauwelijks goodies te krijgen (Heb wat stickers weten te bemachtingen).

Wat ik graag volgend jaar zie:
Meer duidelijke betreffende events, goodiesshop, grotere expo.

Maar voor de eerste keer was het erg geslaagd hoor, ik snap erg goed dat je niet meteen een CES beurs kan neerzetten. Hoop dat Tweakers gaming live blijft groeien :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• Dirk
  • Laatst online: 29-03 23:17

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
PcDealer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:58:
[...]

@Dirk Grote vierkante stickers heb ik wel gezien. Was die tafel dan zo rommelig ingericht dat het "eghte" spul gewoon aan mijn ogen voorbij ging dan? Een mooie vitrine of rek zou mogelijk meer recht aan de uitstalling doen.
Het kan op zijn geweest, ik heb er alleen op zaterdagochtend een tijd bijgezeten, daarna niet meer. Op zondagochtend heb ik wel een portie zien liggen, maar verder heb ik er niet op gelet. Oorspronkelijk op zaterdagochtend lag alles overigens op het podium op de podcasttafel, maar daar durfde bijna niemand het te pakken, dus toen hebben we er nog een losse tafel voor gezet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:45

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Crosspost maar toch:
Frozen schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:55:
Ik heb een blog geschreven met mijn indruk van het evenement op zondag, verbeterpunten en complimenten. Mogelijk kan je hier je mening uiten over het evenement, of je nou gratis kaartjes hebt gehad of niet. Wij hadden persoonlijk meer verwacht van het evenement maar sommige stands waren wel echt goed. Ik weet niet of Tweakers nog evaluatielijsten gaat opsturen maar toch. :)

De officiële blog van Frozen: Frozen over Tweakers Gaming Live

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-03 16:47
Er is al heel wat gezegd en besproken, kort mijn ervaring:

Samen met een vriend op zaterdag naar Den Bosch gereden. Prima aan te rijden, prima parkeermogelijkheden. Van parkeerkosten ook niets gelezen dus een kleine verrassing. Stukje verwachtingsmanagement.

We hebben kaartjes gekocht, dus geen gratis zaken o.i.d. en hadden best wat verwachtingen van dit event. Maar dat viel echt flink tegen. De hal was troosteloos, er waren op zaterdagmiddag relatief weinig bezoekers en de sfeer zat er totaal niet in.

Eerste stop voor ons waren de opgestelde sim-stoeltjes van e-racing. Prima mensen korte rij en waren zo aan de beurt. Een leuke ervaring, tikkeltje te moeilijk voor ons als eenvoudige console-zielen. Daarna startte de LoL competitie EZ tegen een Belgisch team. Bij het begin zat het redelijk vol, maar al snel stroomde het behoorlijk leeg. Logisch ook wel, want de verlichting die tekeer ging gaf meer irritatie dan sfeer. Daarnaast stond die verlichting ook regelmatig op het scherm waardoor meekijken er niet gemakkelijker op gemaakt werd. Presentatie was erg Amerikaans wat een smaakkwestie is. Ik had wel gehoopt op iets meer 'eigens'. Sommige stands waren echt tof, maar ik had meer hardware verwacht, meer goodiebags en/of leuke activiteiten die uitgelicht werden of waar je actief aan kon deelnemen anders dan de consoles/PC's die er stonden. Helaas was dat allemaal niet het geval.

Rest van de expo waren we zo doorheen, hier en daar met wat streamers/gamers meegekeken of zelf deelgenomen maar erg spannend was het niet. Overigens bij de KPN stand waar er vooraf aangekondigd was dat je kon spelen tegen échte E-Divisie spelers, was dat een teleurstelling. Die speler (Stefan van PEC geloof ik), was er wel. Maar speelde enkel en alleen tegen de KPN-medewerkers (die er met een man of 7 vertegenwoordigd waren). Zelf heb ik in die stand 2 wedstrijdjes gespeeld maar je kwam er op het 'grote scherm' helaas niet tussen.

Na een ruime anderhalf uur zijn we afgedropen naar huis.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ghengis schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:01:
Bij het begin zat het redelijk vol, maar al snel stroomde het behoorlijk leeg. Logisch ook wel, want de verlichting die tekeer ging gaf meer irritatie dan sfeer. Daarnaast stond die verlichting ook regelmatig op het scherm waardoor meekijken er niet gemakkelijker op gemaakt werd.
Dit is inderdaad een hele goede, ik heb me hier heel erg over verbaasd. Ik heb toch 5 jaar verlichting gedaan voor diverse optredens, met dat in het hoofd kan ik er niet meer van maken dat de persoon die hier achter de knoppen zat zijn eerste eigen show had. Het werd ronduit achterlijk bediend, totaal onprettig voor je publiek.

• BUSINESSRA
OmeJoyo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:16:
[...]

Dit is inderdaad een hele goede, ik heb me hier heel erg over verbaasd. Ik heb toch 5 jaar verlichting gedaan voor diverse optredens, met dat in het hoofd kan ik er niet meer van maken dat de persoon die hier achter de knoppen zat zijn eerste eigen show had. Het werd ronduit achterlijk bediend, totaal onprettig voor je publiek.
Ik weet niet of mijn mening hier dan anders over is, of dat het op zondag al opgelost was, maar ik heb helemaal nergens last van gehad. De schermen waren steeds goed zichtbaar en het was duidelijk wat er met de effecten bedoeld werd. Zo kon je zonder op te letten (omdat je even snel een bericht op je telefoon aan het kijken bent), toch nog zien wanneer er iets gebeurden.

• daredevil__2000
Ik zal proberen te antwoorden op de punten waar ik ook daadwerkelijk info over heb ;)
De punten zijn toegevoegd aan het evaluatie lijstje (voor zover ze er al niet op stonden) ;)
OmeJoyo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:08:
Het was voor mij lang geleden dat ik op een LAN-Party was en het was ook mijn grootste ooit, dus wellicht waren mijn verwachtingen niet wat het geweest moest zijn. Ik heb een leuk weekend gehad en de vrienden die mee waren ook. Echter moest je het meeste zelf ontdekken en zelfs als je ging navragen was het niet altijd duidelijk. Dit was zowel bij Tweakers, als bij de andere betrokken partijen.
Mag ik vragen waar je toen je navraag hebt gedaan? Was dat bij stands of op andere plekken?
Ook hebben we veel gemist, want de online overzichten en plattegrond waren slecht van kwaliteit en de papieren versie, tja wat moet ik met een papieren versie. Bij het lannen ligt je tafel vol, is het donker en dan krijg je een niet erg overzichtelijk, donker stuk papier waarop je moet bijhouden wat er te doen is. Ik zou dit persoonlijk op grote schermen aankondigen, daarnaast net voor aanvang een bericht sturen via Discord en een koppelbare online agenda zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Welke overzichten bedoelde je? Op de TGL website waren de plaatjes van bijvoorbeeld het programma standaard wat moeilijk te lezen maar als je er op klikte dan werden ze groot getoond. In #announcements op discord stond er bijvoorbeeld ook een directe link naar de plattegrond.
Nu is een LAN-Party altijd een aanslag op je gestel, maar als de variatie in voedsel wat beter had geweest dan had dit wellicht een beetje beperkt worden. We hadden ook begrepen dat het bezorgen van eten uit den boze was, als had dit al wel veel opgelost. Na 3 dagen ben je wel klaar met half uitgedroogde broodjes, monsterlijk dure mini wraps en friet. Die friet die de ene dag best goed en de andere dag niet te eten was en een assortiment snacks dat bestond uit de allergoedkoopste versies die de Sligro heeft liggen. De frikandellen waren niet eens de horeca versies maar de prijs was hier wel naar.

Een stuk taart en een matig saucijzenbroodje is geen ontbijt! Hier moet Tweakers bij een hopelijk volgende editie echt iets mee doen. Daarnaast was er tussen 22:00 en 09:30 geen eten en naast de fris,alleen koffie en thee uit een ranzige automaat. De thee die naar koffie smaakte had een schuimkraag en de koffie, nou het was zwart, maar koffie, nee dat was het echt niet.
Dat was inderdaad niet een hele beste catering. Vanuit de TGL organisatie is de catering van de brabanthallen ook diverse keren hier op aangesproken. Zo hadden we als crew bijvoorbeeld de vrijdag gewoon vrolijk snacks die van binnen nog stijf bevroren waren.
Ik heb ook op heel, heel veel schermen Overwatch voorbij zien komen, het is nog steeds heel jammer dat hier niets mee is gedaan, terwijl andere competities niet eens genoeg spelers hadden.
Helaas moeten er keuzen gemaakt worden welke games er vanuit de organisatie als compo worden neergezet. Ondanks dat je misschien bij de nodige deelnemers Overwatch gespeeld ziet worden is het aantal inschrijvingen zelfs bij de grotere LAN's redelijk beperkt voor overwatch. Helaas is het maar een weekend lang en is de tijd erg beperkt. Ga je nog meer compo's aanbieden dan worden spelers nog meer verdeeld over de verschillende compo's.
Dit had doorbroken kunnen worden door het beter promoten van Discord, betere communicatie en vooral interactie van Tweakers.net Loop als organisatie ook eens over de LAN, kijk wat er gespeeld word en start een game met een paar speler waarin je zelf meedoet!

Want heel realistisch, ook heel veel Tweakers hebben bijvoorbeeld geen Discord omdat ze dit nooit nodig hebben! Als je dit dan niet aantrekkelijk maakt dan blijven ze gewoon hun ding doen zoals anders.
De discord server is inderdaad niet heel ver van te voren gepromoot. Dat had best eerder mogen zijn. Wat wel het geval was dat je niet echt onder het gebruik van discord uit kon komen wanneer je als LAN bezoeker mee deed aan de compo's. De communicatie van de compo's verliep na inschrijving immers verder volledig via Discord. In de uren dat ik er zelf was heb ik met diverse diverse deelnemers een paartje kunnen maken en is er via discord ook gezellig een groepje gevormd van mensen om een potje Diablo 3 mee te doen.
Wellicht volgend jaar nog wat meer vrijwilligers vragen die ervaring hebben met evenementen organiseren? Er zijn er meer dan voldoende! (stuur gerust een PB :))

Nou dit was het denk ik wel, als me nog iets te binnen schiet zetten we het er wel bij.
Er waren een paar vrijwilligers die nog nooit bij een LAN event betrokken zijn geweest, maar het overgrote deel is gewoon betrokken bij de organisatie van LAN's zoals The Party, Campzone of The Reality. Ieder LAN event is ander op zijn eigen manier en TGL is een redelijk afwijkende in vergelijking tot een normaal LAN event.
Te weinig licht voor de bordspellen
De plek voor de bordspellen is iets wat eerder niet in de planning stond waardoor hier met verlichting ook geen rekening gehouden is. Tijdens de opbouw heb ik door wat te schuiven met de indeling ruimte gerealiseerd aangezien ik vaker via discord voorbij zag komen dat mensen wel interesse hadden in bordspellen.
Ruimte op Discord voor andere games
Er is op discord aan meerdere verzoeken voor bepaalde extra kanalen gewoon gehoor gegeven. Als er veel interesse is voor een bepaald kanaal dan kan er altijd gekeken worden wat er mogelijk is ;) Ik heb voor zover ik weet ook geen verzoek voorbij zien komen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

BUSINESSRA schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet of mijn mening hier dan anders over is, of dat het op zondag al opgelost was, maar ik heb helemaal nergens last van gehad. De schermen waren steeds goed zichtbaar en het was duidelijk wat er met de effecten bedoeld werd. Zo kon je zonder op te letten (omdat je even snel een bericht op je telefoon aan het kijken bent), toch nog zien wanneer er iets gebeurden.
Ook zondag gebeurde dit, maar bovenal stond het tempo van de verlichting regelmatig veel te hoog voor de gebruikte effecten in combinatie dat het regelmatig recht in je gezicht voorbij kwam. Niet te manier om zittend publiek wat zich bovenal concentreerde op het podium daar te houden.

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-02 13:46
Leeghoofd21 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:26:

- De vrijwilligers van het toezicht waren nou niet super vriendelijk en vergaten dat wij gasten waren. Aangesproken worden met EY of "Gij moet omlopen" is nou niet bepaald gastvriendelijk.
Dit heb ik ook meerdere keren ervaren. Toezicht die bijdehand deed, ook als ik vriendelijk iets vroeg. Met name de toezicht die de ingang/uitgang (van lan-area) in de gaten hield op de zondagmorgen waren mij een doorn in het oog. Controle alsof ik door de douane moest.

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 18:58

Mickroz

Mickroz#2491

Komt er nog een review/.plan van Tweakers Gaming Live met hoe het weekend verlopen is verder?

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• JeVader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 21:42
Voor mij was dit de eerste grote LAN-party ooit, ik vond het een geslaagd evenement over het algemeen.

Paar punten:

- Het was overdag erg koud op de LAN, mijn handen waren ijskoud en zat permanent met een dikke trui aan.

- Catering slecht, eten was erg duur en geen ruime openingstijden. Eeuwig zonde want hier had Tweakers zelf goede catering aan kunnen bieden waar ik wel graag voor betaal, nu is iedereen maar naar de AH gelopen.

- Iedereen deed zijn eigen ding, dit ook omdat ik vond dat er niet genoeg uitgenodigd/uitgedaagd werd om samen te spelen, de Discord was erg rustig waar ik wel constant in keek.

Positieve punten:

- LAN zelf goed geregeld, geen moment zonder internet gezeten en gratis drank was altijd goed gevuld!

- Gezellige, gemoedelijke sfeer. Heb leuke gesprekken met mijn buren gehad en de algemene 'vibe' was goed.

- Veel verschillende mensen gezien, van jonge gasten tot mensen van mijn leeftijd (30-40), zou zeker in de toekomst nog een keer naar dit event gaan.

Al met al een geslaagde eerste editie, en hoop dat de verbeterpunten aangepakt worden.

Anders neem ik volgend jaar een kachel mee :)!

• 923789
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik ben zelf niet gegaan, omdat ik het op papier niet echt de moeite waard vond om te komen en als ik zo de verschillende puntjes zoal lees, wordt dat toch wel bevestigd. Misschien dat ik er volgend jaar wel bij ben als het evenement wat groter wordt aangepakt.

Iets meer aandacht aan de wat oudere games en/of gamesystemen, een wat grotere en diverser marktaanbod en een wat centraler locatie (Jaarbeurs), zou al een hoop casual gamers kunnen trekken . . .

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Matthias87 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:34:
[...]

Dit heb ik ook meerdere keren ervaren. Toezicht die bijdehand deed, ook als ik vriendelijk iets vroeg. Met name de toezicht die de ingang/uitgang (van lan-area) in de gaten hield op de zondagmorgen waren mij een doorn in het oog. Controle alsof ik door de douane moest.
Inderdaad: wat betreft de dame die bij kennelijk het persgedeelte was.

Daarnaast ook opgevallen degene die continu aan het bellen was. Ga uit het zicht dan of zo.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:42

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Bedankt voor alle feedback tot nu toe! @daredevil__2000 heeft al veel dingen beantwoord, maar we nemen het allemaal mee voor de volgende editie :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik zie dit topic nu pas, vandaar de late reactie. Wil toch even mijn feedback nog geven:

Over het algemeen: Top! Echt leuk gedaan, aankleding had iets uitbundiger gemogen maar heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Voornamelijk mijn tijd doorgebracht op de LAN. Nieuwe mensen ontmoet, daarmee nog old skool Age of Empires gespeeld. Meer lopen socializen dan daadwerkelijk gamen.

Positief:
- Netwerk, prima geregeld.
- Voor een eerste editie; alles prima in de hand
- Bewaking goed geregeld! Geen vreemde figuren rondom je PC
- Wanneer start de kaartverkoop voor TGL'19?
- Sfeer, ontzettend tof

Verbeter punt:
- Volgend jaar ga ik de volle 3 dagen.
- Het plaatsen van iets meer switches zou toch ontzettend fijn zijn, ik zat op het einde van de tafel en moest 15m overbruggen. Dit is overigens prima door jullie aangegeven, maar het was nogal een gestuntel om die kabels bij andere mensen neer te leggen als deze aan het spelen waren.
- Catering, tsja... ik had zelf een tas met eten bij, maar de catering was idd niet al te best.

• Kiswum
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Gadget reviewer

Mijn belevenissen van het event heb ik ook even op papier gezet. Er staan wat tips in, maar ik laat vooral de foto's spreken:

Kiswum.com: Event: Tweakers Game Live 2018

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• daredevil__2000
[...]

Jammer dat je een negatieve ervaring had met het toezicht team. Ik heb je in een privé bericht een tijdje terug om wat meer informatie gevraagd maar helaas is daar geen reactie op gekomen.

• Arjant2
PcDealer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:53:
[...]

Overall was dit niet iets voor mij als casual(?) bezoeker. Ik kwam nergens speciaal op af. Geen spellen die mij interesseerden. Ik zou graag Wargaming zien bij een volgend event. Grote schare fans met World of Tanks en ikzelf met Warships. Zij weten ook als geen ander het publiek te vermaken.
Dit zou ik ook erg interessant vinden, ik denk alleen dat de beurs daarvoor wel eerst zal moeten groeien voordat grote partijen als dit een stand nemen op een beurs.
Daarentegen zouden dit soort stands de beurs juist ook doen groeien, beetje kip en ei verhaal denk ik.

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-02 14:43
Zijn er nog ergens anders foto's te vinden dan de karige hoeveelheid foto's op de facebookpage?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

samtoxie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:23:
Zijn er nog ergens anders foto's te vinden dan de karige hoeveelheid foto's op de facebookpage?
https://frontpage.fok.nl/...ing-live-fotoverslag.html

Cunning linguist.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

In de evaluatiemail zie ik tickets voor een evenement die al is geweest.

Gek dat ik een oordeel moest geven over stands die ik niet heb gezien of kan herinneren of esports die me niet interesseren.

[Voor 47% gewijzigd door PcDealer op 07-12-2018 09:47]

• gothica20
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-01-2019
Martinspire schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:27:
[...]
Mja van sommigen had ik het idee dat ze er vooral zaten zodat ze geen gezeik van thuis hadden en van anderen dat ze vooral waren om hun groepje (wat in de kelder van 1 van de personen ook had voldaan).

Ik kwam wat later aan op zaterdag en iedereen zat zijn eigen ding te doen. Niemand die ook maar reageerde op dat ze een nieuwe buurman kregen. Had een lan-kabel bij die te kort was dus ben uiteindelijk ergens anders gaan zitten. Overigens zag ik ook dat er geen slot vrij meer was op de Switch en er was nergens iemand die nog een switch had meegenomen, dus dat was sowieso niet handig. En wifi was net wat te traag om wat casual mee te doen (ping boven de 100 met hele brakke snelheid)

[...]

[...]

Aparte keuken gaat misschien wat ver. En op zich ging de rij nog vrij snel toen ik rond etenstijd in de rij stond, maar ik had er geen 3 dagen avondeten gepakt. En voor die prijs kon je ook een pizza laten bezorgen.

Gezien ik weinig met pc-gaming heb, was het grootste deel van de LAN en het evenement niet aan mij besteed, maar ik heb genoeg vrolijke gezichten gezien, dus er was zeker wel publiek voor de huidige opzet.

Wat me wel opviel is dat er voor de niet-LAN bezoeker misschien wat weinig waarde was voor wat een ticket kostte. Je moet wel heel erg van die toernooien houden om het de moeite waard te vinden. De rest was namelijk niet zo heel spetterend en vrij snel klaar mee
dan bij deze ben je van harte welkom volgende keer in mijn buurt of naast me te komen zitten ;) wij zijn een gezellig groepje mensen en meer mensen is meer vreugde :D

• gothica20
[...]

hier hetzelfde, helaas dacht er eentje waarschijnlijk lollig te zijn door mij te vertellen dat ik niet de expo area op mocht na 22:00. (ik had zowel lan als expo bandje...) en mijn bandjes waren duidelijk zichtbaar. Sta je dan als je wat gaat ophalen voor de boss.... Had ook niet heel veel gescheeld of ik was mijn geduld daar verloren, ja ze doen hun werk maar kom op, ik was vrij herkenbaar met drie van die bandjes en ik liep al de hele dag in en uit van en naar expo en niemand die moeilijk deed behalve hij in de avond. Ik snap dat expo om 22:00 dicht is maar als ik daar nog spullen heb liggen of mijn baas (welke ook lan en expo had) dan moet ik die lijkt mij gewoon kunnen ophalen. Persoon in kwestie was ook niet erg vriendelijk en zat er naar zoals het uitzag met heel veel tegenzin.

• gothica20
923789 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:17:
Ik ben zelf niet gegaan, omdat ik het op papier niet echt de moeite waard vond om te komen en als ik zo de verschillende puntjes zoal lees, wordt dat toch wel bevestigd. Misschien dat ik er volgend jaar wel bij ben als het evenement wat groter wordt aangepakt.

Iets meer aandacht aan de wat oudere games en/of gamesystemen, een wat grotere en diverser marktaanbod en een wat centraler locatie (Jaarbeurs), zou al een hoop casual gamers kunnen trekken . . .
er was een hoek met retro gaming aanwezig waar men op oude consoles konden spelen ;) (denk aan Pong, DOA, Duckhunt etc)

• Arjant2
gothica20 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:58:
[...]

hier hetzelfde, helaas dacht er eentje waarschijnlijk lollig te zijn door mij te vertellen dat ik niet de expo area op mocht na 22:00. (ik had zowel lan als expo bandje...) en mijn bandjes waren duidelijk zichtbaar. Sta je dan als je wat gaat ophalen voor de boss.... Had ook niet heel veel gescheeld of ik was mijn geduld daar verloren, ja ze doen hun werk maar kom op, ik was vrij herkenbaar met drie van die bandjes en ik liep al de hele dag in en uit van en naar expo en niemand die moeilijk deed behalve hij in de avond. Ik snap dat expo om 22:00 dicht is maar als ik daar nog spullen heb liggen of mijn baas (welke ook lan en expo had) dan moet ik die lijkt mij gewoon kunnen ophalen. Persoon in kwestie was ook niet erg vriendelijk en zat er naar zoals het uitzag met heel veel tegenzin.
Dat je na 22uur niet meer de expo op mocht heeft niets met toezicht te maken en al zeker niet met 'lollig' zijn te maken.
Om 22uur was de expo gesloten en mocht niemand daar meer komen, heeft ook te maken met het feit dat er zeer veel apparatuur van standhouders stond. Toezicht had gewoon opdracht niemand meer toe te laten op de expo, of je nou een expo bandje hebt of niet, dus daar kan je toezicht niet op aankijken.

En dan snap ik dat dat voor jou vervelend kan zijn, maar als toezicht kan je daar niets mee, want wie wel en wie niet. En wat als er de volgende dag blijkt dat bij een standhouder dingen missen of beschadigd zijn, dan zijn de rapen natuurlijk gaar want dan heeft toezicht haar werk niet goed gedaan.

Over of iemand van Toezicht daar met of zonder tegenzin zat kan ik niet vertellen, wel waren het allemaal vrijwilligers dus met tegenzin lijkt me niet heel logisch. Dat hij/zij misschien onaardig deed dat kan dat weet ik niet. Ik weet ook niet welke ingang naar de expo het was, die bij het LAN gedeelte of bij de entreezijde. Als het aan entreezijde was dan is er een grote kans dat ik dat was, want ik stond zaterdagavond bij entree. Met tegenzin zat ik er in ieder geval niet, alleen soms is nee gewoon nee, en niet ja maar. En dan kan je dat leuk proberen te verpakken maar blijft dan toch nog steeds nee. Nogmaals als de opdracht aan Toezicht is dat niemand de expo op mag dan kan je daar Toezicht niet op aankijken.
Uiteindelijk zijn er wel mensen de expo nog op geweest onder toezicht van de professionele bewaking wat op zich voor ons een prima oplossing was.
In ieder geval een aandachtspunt voor volgend jaar hoe daar mee om te gaan vanuit de organisatie, dit zijn zaken waar van te voren gewoon niet goed (genoeg) over nagedacht is.
Over de wijze van toezicht wordt zeker nog verder nagedacht en daar is ook onderling al veel over gesproken.
Thanks voor je feedback!

[Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 20-12-2018 10:33]

• gothica20
Arjant2 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:27:
[...]

Dat je na 22uur niet meer de expo op mocht heeft niets met toezicht te maken en al zeker niet met 'lollig' zijn te maken.
Om 22uur was de expo gesloten en mocht niemand daar meer komen, heeft ook te maken met het feit dat er zeer veel apparatuur van standhouders stond. Toezicht had gewoon opdracht niemand meer toe te laten op de expo, of je nou een expo bandje hebt of niet, dus daar kan je toezicht niet op aankijken.

En dan snap ik dat dat voor jou vervelend kan zijn, maar als toezicht kan je daar niets mee, want wie wel en wie niet. En wat als er de volgende dag blijkt dat bij een standhouder dingen missen of beschadigd zijn, dan zijn de rapen natuurlijk gaar want dan heeft toezicht haar werk niet goed gedaan.

Over of iemand van Toezicht daar met of zonder tegenzin zat kan ik niet vertellen, wel waren het allemaal vrijwilligers dus met tegenzin lijkt me niet heel logisch. Dat hij/zij misschien onaardig deed dat kan dat weet ik niet. Ik weet ook niet welke ingang naar de expo het was, die bij het LAN gedeelte of bij de entreezijde. Als het aan entreezijde was dan is er een grote kans dat ik dat was, want ik stond zaterdagavond bij entree. Met tegenzin zat ik er in ieder geval niet, alleen soms is nee gewoon nee, en niet ja maar. En dan kan je dat leuk proberen te verpakken maar blijft dan toch nog steeds nee. Nogmaals als de opdracht aan Toezicht is dat niemand de expo op mag dan kan je daar Toezicht niet op aankijken.
Uiteindelijk zijn er wel mensen de expo nog op geweest onder toezicht van de professionele bewaking wat op zich voor ons een prima oplossing was.
In ieder geval een aandachtspunt voor volgend jaar hoe daar mee om te gaan vanuit de organisatie, dit zijn zaken waar van te voren gewoon niet goed (genoeg) over nagedacht is.
Over de wijze van toezicht wordt zeker nog verder nagedacht en daar is ook onderling al veel over gesproken.
Thanks voor je feedback!
Was vanuit het Lan gedeelte, Wij waren nog aan het opruimen bij onze stand en er moest in dit geval nog wat gepakt worden, zoals ik ook aangeef ik snap dat hij zijn werk doet maar dat wij dan nog op expo aan het opruimen zijn verwacht ik wel iets van begrip voor, wij willen het immers ook opgeruimd achter laten voor de volgende dag. (Er stond trouwens op de stand nog een collega van me)

• Arjant2
gothica20 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:44:
[...]

Was vanuit het Lan gedeelte, Wij waren nog aan het opruimen bij onze stand en er moest in dit geval nog wat gepakt worden, zoals ik ook aangeef ik snap dat hij zijn werk doet maar dat wij dan nog op expo aan het opruimen zijn verwacht ik wel iets van begrip voor, wij willen het immers ook opgeruimd achter laten voor de volgende dag. (Er stond trouwens op de stand nog een collega van me)
Ik snap de frustratie wel. Alleen inderdaad was t vanaf een bepaald moment alleen nog mensen die erop waren mochten er terug op na wc bezoek ofzo maar de rest moest geweigerd worden. En voor Toezicht is het dan moeilijk inschatten wie wel en wie niet. Dus daar moet over nagedacht worden.
Die verantwoordijkheid kan toezicht ook niet op zich nemen natuurlijk, daarvoor stond er veel te veel hardware.

• daredevil__2000
gothica20 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb inmiddels meer informatie waarmee het duidelijk is geworden dat het de beveiliging betreft vanuit de brabanthallen en niet een van onze vrijwilligers ;)

Dus @Arjant2 het is helemaal te verklaren, die gasten vond ik persoonlijk ook niet altijd even vriendelijk

[Voor 9% gewijzigd door daredevil__2000 op 20-12-2018 17:06]

Pagina: 1

Let op:
TGL Discord server: https://discordapp.com/invite/WJH7VGN

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee