Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met Google account koppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mikee007
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-06 23:07
Hallo,

Ik heb een probleem met het koppelen van mijn telefoon
Ik moet me telefoon verifieren met een google account. Ik wil daarvoor een nieuw google account aanmaken.
Het probleem is nu dat ik me telefoon nummer moet verifieren en daar een 6 cijferige code moet invullen. Maarja ik kan nog niet in me telefoon!
Dan via een andere telefoon proberen maar daar krijg ik de code weer niet binnen.

Iemand ervaring met dit probleem en iemand een idee hoe ik het kan oplossen?
Nu kan ik me telefoon niet gebruiken door dat google gebeuren.

Iemand ervaring met dit probleem?
Ik hoor het graag.

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:14
Normaal gesproken als de sim met het juiste telefoonnummer in de telefoon zit zou dit bericht automatisch moeten worden opgepakt en wordt de code dus automatisch ingevoerd. Maar zelfs al zal de sim in een andere telefoon zitten dan zou je alsnog de sms met de code binnen moeten krijgen om die handmatig in te kunnen voeren.

Mijn inziens kan het daarom aan twee dingen liggen:

1. er is wat aan de hand bij Google waardoor de code niet wordt verstuurd
2. er klopt iets niet aan je gegevens; het telefoonnummer komt niet overeen oid.

Het eerste geval is goed mogelijk maar redelijk zeldzaam naar mijn ervaring, ik stel wekelijks minimaal een handjevol telefoons in en het ontvangen gaat eigenlijk altijd goed en het bericht is normaal gesproken binnen 10 seconden verstuurd. Daarom vermoed ik sterk, omdat de code ook op een andere telefoon niet binnenkomt, dat het telefoonnummer niet klopt...ben je zeker dat je het goed intikt? Of heb je ooit een ander telefoonnummer aan je account gekoppeld gehad?

Ik neem aan dat je op een pc/laptop vaker ingelogd bent geweest op je account en het daarom als vertrouwd apparaat wordt gezien... dan zou je het Google account kunnen controleren of het allemaal klopt.

[Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 14-11-2018 00:16]

• Mikee007
MicGlou schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:38:
Normaal gesproken als de sim met het juiste telefoonnummer in de telefoon zit zou dit bericht automatisch moeten worden opgepakt en wordt de code dus automatisch ingevoerd. Maar zelfs al zal de sim in een andere telefoon zitten dan zou je alsnog de sms met de code binnen moeten krijgen om die handmatig in te kunnen voeren.
Goede tip had ik nog niet aan gedacht, Nu heb ik dus wel de code kunnen invoeren maar ik krijg nu de foutmelding:
log in met een eigenaarsaccount van dit apparaat
Het toestel is dus al gereset en al.

[Voor 3% gewijzigd door Mikee007 op 14-11-2018 02:49]

• MicGlou
Dat betekent dat het toestel niet op de juiste manier is gereset en daarom nog is gekoppeld aan een account... als je het toestel wil gebruiken zal je dat moeten doen met het google account wat voor de reset op het toestel was ingesteld.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Mikee007 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 02:42:
[...]

log in met een eigenaarsaccount van dit apparaat
Het toestel is dus al gereset en al.
Dan heeft het toestel een factory reset gehad vanuit de recovery en niet vanuit de instellingen van Android. Dit is om bij verlies of diefstal het moeilijker te maken voor "vreemde" om de telefoon te gebruiken.

Heb je de telefoon zelf in gebruik gehad hiervoor, dan even inloggen met je oude account en dan vanuit Android resetten, daarna ka je inloggen met een nieuw te maken account.
Als je de telefoon 2dehands hebt, dan heeft de vorige eigenaar dus vanuit de recovery een reset gedaan en zal je zijn/haar gegevens moeten hebben om de eerste keer in te loggen.

Misery and hate will kill us all.

• Mikee007
Ik heb inderdaad het toestel van iemand anders. Het is een zakelijke telefoon die ik overgenomen heb.
Probleem is alleen dat diegene het Gmail account niet meer weet wat er aan gekoppeld zit. Ik snap wel dat Google het beveiligd maar dit is wel een beetje een onhandige manier.

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:05

Jimster

A State of Trance

Mikee007 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:51:
Ik heb inderdaad het toestel van iemand anders. Het is een zakelijke telefoon die ik overgenomen heb.
Probleem is alleen dat diegene het Gmail account niet meer weet wat er aan gekoppeld zit. Ik snap wel dat Google het beveiligd maar dit is wel een beetje een onhandige manier.
Als die persoon het account niet meer weet, dan zou ik mij afvragen of het wel helemaal legaal is.
Het is juist een mooie manier om er voor te zorgen dat telefoons niet meer zo gewild worden bij het dievengilde.

• Mikee007
Jimster schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:55:
[...]

Als die persoon het account niet meer weet, dan zou ik mij afvragen of het wel helemaal legaal is.
Het is juist een mooie manier om er voor te zorgen dat telefoons niet meer zo gewild worden bij het dievengilde.
Nee het is 100% legaal. Ik heb bij hem navraag gedaan en nu te hopen dat die er toch nog achter kan komen.

• MicGlou
Gero71 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:10:
[...]

Dan heeft het toestel een factory reset gehad vanuit de recovery en niet vanuit de instellingen van Android. Dit is om bij verlies of diefstal het moeilijker te maken voor "vreemde" om de telefoon te gebruiken.
Hoeft niet perse vanuit de recovery... kan ook gebeuren als er apparaatbeheer was ingesteld en zonder dit eerst uit te loggen krijg je hetzelfde resultaat. Gezien het een zakelijk toestel was is de kans vrij groot...

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 14-11-2018 13:57]

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
MicGlou schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:13:
[...]

Hoeft niet perse vanuit de recovery... kan ook gebeuren als er apparaatbeheer was ingesteld en zonder dit eerst uit te loggen krijg je hetzelfde resultaat. Gezien het een zakelijk toestel was is de kans vrij groot...
Klopt, alleen toen ik mijn opmerking typte wist ik nog niet dat het een zakelijke phone betrof. ;)

@Mikee007 is die iemand anders een (directe) collega? Dan kan wellicht de ICT afdeling en/of de O365 beheerder iets voor je betekenen.
Mikee007 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:51:

Probleem is alleen dat diegene het Gmail account niet meer weet wat er aan gekoppeld zit.
Daar geloof ik werkelijk niets van. Of diegene moet de telefoon al een jaar niet gebruikt hebben voor de verkoop. (en even snel een factory reset gedaan hebben voor de verkoop)

[Voor 54% gewijzigd door Gero71 op 14-11-2018 15:44]

Misery and hate will kill us all.

• Mikee007
Er is geen andere manier om hem toch aan de praat te krijgen?
Kan misschien me provider helpen?

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:05

Jimster

A State of Trance

Mikee007 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:32:
Er is geen andere manier om hem toch aan de praat te krijgen?
Kan misschien me provider helpen?
Deze lock werkt hetzelfde als de iPhone activeringsslot. Zoals aangegeven is het bedoeld om gestolen telefoons 'waardeloos' te maken. Als je dit eenvoudig kan omzeilen heeft het ook geen nut.
Google even of er oplossingen zijn, ik denk dat Google de enige partij is die je kan helpen met behulp van bijv. een aankoopnota. Je provider kan hier niks mee, zij hebben de lock er niet opgezet.

• Mikee007
Okee.. Ik ga is kijken wat voor oplossingen er nog zijn. Ik wordt er inmiddels wel helemaal gek van!
Nu ook weer met met eigen telefoon.. op Youtube moet ik ook inloggen met een google account. vul ik het wachtwoord in staat er dat het niet correct is.. Terwijl ik wel me email kan openen met hetzelfde wachtwoord.
NOU.. Schiet mij maar lek!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True