Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe verzorgt de Tweaker zijn lange haren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.355 views

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Zoals de topic titel aangeeft ben ik wel benieuwd hoe de Tweaker zijn lange haren verzorgd. Ik zal niet de enige zijn die zijn haren tot op de helft van zijn rug heeft hangen.

Ik ben er zelf nog niet heel bekend mee gezien het bij mij is begonnen om mijn haar af te staan om te doneren. Nu bevalt mij deze coupe gewoon beter als mijn eerder kapsel. Het wil dat ik licht krullend haar heb dus ik ben regelmatig bezig met een stijltang en conditioner om het in model te houden.

Nu borstel ik regelmatig (soort tik geworden) waar ik steeds meer haren eigenlijk eruit trek en mijn haargroei niet meer is wat het voorheen is. Nu heb ik wel truukjes gevonden zoals deels je haren borstelen om de klitten eruit te krijgen maar met mijn licht krullend haar is dat gewoon vrijwel niet te doen.

Hoe doen jullie dat?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik gebruik shampoo en conditioner. Draag het los of in een knot. Mijn haar valt op mijn schouders.

Ik borstel het elke dag ook, komt weinig los en mijn haardos is vooralsnog erg vol en krullend.

[Voor 33% gewijzigd door Catch22 op 13-11-2018 23:04]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:00
Een goede borstel van varkenshaar doet wonderen voor je haar.

https://louland.nl/produc...voor-normaal-en-dik-haar/

Ff kijken voor je haar type, dat scheelt nogal.

En deze borstels zijn verantwoord geproduceerd.

Tesla Model 3 LR AWD

• Wizard91
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02:22
Ik heb middel lang haar en hevige krullen, meestal draag ik het in een knot en nooit los omdat het gewoon veel te warrig is.

Mijn tip: Conditoner, Conditioner & meer Conditioner! Wassen met shampoo zou ik minimaal houden, 1 x per week of misschien zelfs wel 1x per 2 weken. Conditioner regelmatig, goed in laten trekken en dan met een grove kam de klitten eruit kammen. Werkt voor mij altijd heel goed!

• djmuggs
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:00
Conditioner en shampoo zijn onzin. Een goede borstel is belangrijker.
Ik was mijn haren al jaren niet meer met shampoo en conditioner, borstel het iedere dag.

Tesla Model 3 LR AWD

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:55

LankHoar

Professionele amateur

Ik was het zo nu en dan met klei. Heb ook een tijd baking soda gebruikt, maar lijkt me in het geval van veel haaruitval niet handig. Mijn vrouw wast der haar helemaal niet, en doet zo nu en dan henna in. Dat kan ook kleurloos, en verzorgt je haar goed. Wel boel gesmeer in het begin, je moet er even handig in worden en dan gaat het vrij vlot.

Borstelen deed ik eerst dagelijks, tegenwoordig helemaal niet meer. Blijkt beter te staan omdat ik wat volumeloos haar heb (althans dat zegt een vriendin die kapper is, dus zal wel zo zijn). Nadeel vind ik wel dat het heel natuurlijk in een kaarsrechte scheiding valt. Geen idee hoe dat op te lossen zonder met wax ofzo aan de gang te gaan :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Goede borstel is inderdaad wel echt belangrijk. Ik heb een antistatische en dat helpt bij mij vooral in de winter erg goed met ontklitten. Als je teveel haar meetrekt (dit is op zich niet vreemd), dan even je haar bij de staart pakken en de onderkant los borstelen.

Ik was gewoon met goede shampoo en conditioner, welke werkt voor jouw haar is even testen. Belangrijk is, niet te veel en niet te vaak. 2x per week is voor mij voldoende, gezien ik 2x per week sport.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
djmuggs schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:08:
Conditioner en shampoo zijn onzin. Een goede borstel is belangrijker.
Ik was mijn haren al jaren niet meer met shampoo en conditioner, borstel het iedere dag.
Als ik dat doe, heb ik binnen no time een kop met vet waar je een een rund in kan frituren. Verschilt behoorlijk per persoon.

Share and Enjoy!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

GreNade schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:28:
[...]

Als ik dat doe, heb ik binnen no time een kop met vet waar je een een rund in kan frituren. Verschilt behoorlijk per persoon.
Dat komt omdat je haar gewend is geraakt aan je shampoo, en geconditioneerd door je conditioner (pun intended). Ik had dat vroeger ook, waste het elke 1-2 dagen. Heb het langzaam afgebouwd naar 1+ week. Dan zul je zien dat je haar minder snel vet gaat worden. En op een gegeven moment moet je even door de zure appel heen bijten en gewoon niet meer wassen. Eerst zal het vet zijn, maar na verloop van tijd reinigt het haar zichzelf.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• WCA
  • Nu online
LankHoar schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:41:
[...]

Dat komt omdat je haar gewend is geraakt aan je shampoo, en geconditioneerd door je conditioner (pun intended). Ik had dat vroeger ook, waste het elke 1-2 dagen. Heb het langzaam afgebouwd naar 1+ week. Dan zul je zien dat je haar minder snel vet gaat worden. En op een gegeven moment moet je even door de zure appel heen bijten en gewoon niet meer wassen. Eerst zal het vet zijn, maar na verloop van tijd reinigt het haar zichzelf.
Ik heb dat geprobeerd, zonder succes. Ik was het nu 2x per week, en soms een keer extra. Langste dat ik zonder wassen ben gegaan is een week of 10 geweest na lang afbouwen, maar het was zeker geen succes. Het wordt bij mij hoe dan ook vet op een gegeven moment.

Share and Enjoy!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

GreNade schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:43:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, zonder succes. Ik was het nu 2x per week, en soms een keer extra. Langste dat ik zonder wassen ben gegaan is een week of 10 geweest na lang afbouwen, maar het was zeker geen succes. Het wordt bij mij hoe dan ook vet op een gegeven moment.
Met welke shampoo/conditioner was je je haar precies?

• WCA
  • Nu online
LankHoar schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:45:
[...]

Met welke shampoo/conditioner was je je haar precies?
Verschillende geprobeerd, van goedkoop tot duur. Op het moment met Head and Shoulders omdat dat een van de weinige is die niet jeukt.

Share and Enjoy!

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:49
Toevallig vorige week mijn staart eraf welke gedoneerd gaat worden, maar in principe ~2x per week wassen (H&S combi van shampoo en conditioner) en dagelijks in de ochtend borstelen. Droeg het altijd in een staart. Werd niet echt vet, maar dat was een goede frequentie m.b.t. kook geuren :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

GreNade schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:46:
[...]

Verschillende geprobeerd, van goedkoop tot duur. Op het moment met Head and Shoulders omdat dat een van de weinige is die niet jeukt.
Ik zou eens proberen wat natuurlijker middelen te gebruiken, vooral wanneer je snel last hebt van jeuk. Denk bijvoorbeeld aan Lush (wel prijzig). Dan zijn er nog een paar waar ik zelf goede ervaringen mee heb, echter weet ik de namen niet uit mijn hoofd 8)7 Jeuk is voor mij ook reden geweest om mijn haren weer zo nu en dan te gaan wassen. Nu kan dat 100 verschillende oorzaken hebben, echter merk ik wel verschil in shampoos e.d.

• WCA
  • Nu online
LankHoar schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:55:
[...]

Ik zou eens proberen wat natuurlijker middelen te gebruiken, vooral wanneer je snel last hebt van jeuk. Denk bijvoorbeeld aan Lush (wel prijzig). Dan zijn er nog een paar waar ik zelf goede ervaringen mee heb, echter weet ik de namen niet uit mijn hoofd 8)7 Jeuk is voor mij ook reden geweest om mijn haren weer zo nu en dan te gaan wassen. Nu kan dat 100 verschillende oorzaken hebben, echter merk ik wel verschil in shampoos e.d.
Ik weet de precieze oorzaak niet, maar ik heb denk ik intussen zo'n 100 verschillende merken geprobeerd, en kom elke keer weer terug bij H&S :P

't gaat in het begin altijd goed, tot ik na een paar weken gewoon jeuk krijg ervan. Ook zweverige natuurshampoo's geprobeerd, maar zelfde probleem, jeuk.

Share and Enjoy!

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:55
Ik gebruik al jaren Syoss omdat het grote flessen zijn en goedkoop bij lokale duitse discount winkel te koop is.

De suggesties geen shampoo en of conditioner te gebruiken werkt voor mij voor geen meeter.
Binnen een dag of 3/ 4 is mijn haar zo vet als wat en dat is na 4 weken niet veel anders.

Zonder conditioner zie mij kapsel eruit als een ontplofte vogel verschrikker.

Ik borstel het niet elke dag, maar als ik het borstel neem ik ook 2 volle handen het haren mee.
Desondanks heb ik nog wel een dikke bos haar met een beetje slag er in.

Nadelen. Het zit vaak flink in de klit en mijn haar pluist ook als de neten en beide heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden.

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

GreNade schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:04:
[...]

Ik weet de precieze oorzaak niet, maar ik heb denk ik intussen zo'n 100 verschillende merken geprobeerd, en kom elke keer weer terug bij H&S :P

't gaat in het begin altijd goed, tot ik na een paar weken gewoon jeuk krijg ervan. Ook zweverige natuurshampoo's geprobeerd, maar zelfde probleem, jeuk.
Probeer eens klei, heel zacht voor je hoofdhuid. Bevalt mij tot nocht toe het beste, hoewel ik me prima met sommige shampoos kan redden.

En mocht het je niet bevallen, kun je er altijd nog je huid mee schrubben. En indien je dat ook niet wilt, dan kun je er een plantje in laten groeien :+

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:50
*knip* Het is hier niet de HK.

[Voor 89% gewijzigd door AGee op 15-11-2018 18:31]

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-06 21:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kan Aleppo zeep van harte aanbevelen. Een 100% natuurproduct en je kan het voor je hele lichaam gebruiken.

Ik gebruik al jaren geen shampoo meer. Geen jeuk meer, geen roos. Niets. En gewoon een neutrale geur. Mijn vriendin is Braziliaans, dus als zij zegt dat het lekker is dan geloof ik haar :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Genoeg tips in ieder geval gezien ik dus zo'n beetje alles verkeerd doe momenteel. In ieder geval betere borstels halen dat is een ding. Wassen moet denk ik maar gewoon proberen.

Ergste probleem is wel als ik wakker wordt dat ik ook allemaal knopen heb. Haar krult dan ook gelijk weer heel erg. Moet ik weer bezig met een stijl tang nadat ik mijn haren heb geborsteld. Haren vallen mij momenteel net over de schouders heen.

@LankHoar waar bestel jij deze klei dan?

[Voor 5% gewijzigd door Hengbers_92 op 15-11-2018 18:27]

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Dat haal ik gewoon uit de zandbak van de lokale kinderspeelplaats. Is meestal wel even een gevecht met die kids, maar ik ben gelukkig sterker O-)

Ghassoul klei kun je online wel vinden, maar is in mijn ervaring vaak goedkoper bij de lokale Marrokaanse winkel (2E per 100 gram ofzo). Wanneer je het hebt, oplossen in wat water en dan inmasseren in je haar. Even laten intrekken (en onderwijl je huid ermee schrobben bijvoorbeeld, krijg je echt een babyface van, haha) en daarna goed uitspoelen. Per keer aanmaken lijkt een werkje, dus raad aan om een groter potje modder te maken en dan gewoon in de badkamer te zetten. Succes ;)

• HarryWilkinson
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 28-01 08:34
Hoi

Ik had nooit gedacht dat je op deze manier voor je haar kunt zorgen, het is erg gaaf

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:03
Hier sinds eind 90er jaren lang haar.

Was het in de winter twee keer per week met gewone shampoo (wat er dan ook in de aanbieding was) en geen conditioner. In de zomer was ik het wat vaker. Van de rest heb ik nooit voordeel gemerkt van speciale shampoos, maskers, conditioners, etc. etc.

Een goeie borstel maakt echt een wereld van verschil.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic van 3 jaar oud kicken zonder nuttige toevoeging is niet de bedoeling, daarom gaat deze op slot.

Note to self: being good is often more important than being right.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True