Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met Laptop - Intel Anti Theft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fyr0
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-06 16:43
Beste Tweakers!

Vandaag probeerde ik mijn laptop (Asus Zenbook UX31a) weer eens op te starten. Dit ging niet zoals ik gewend ben. Hij opende voordat ik toegang zou krijgen tot de bios in de “Intel Anti Theft Technology system lock”. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Maar na wat googelen ben ik erachter gekomen dat dit een soort anti inbraak systeem is van Intel/mcafee.

Ze vragen om een wachtwoord of een “server token password”. Ik kan geen van beide vinden.

Mijn vraag:
Is er een manier om dit te omzeilen/ hebben mede tweakers hier ervaring meer?
Een fresh instal zou ik niet erg vinden. Alles is redelijk goed geback-upt.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus Zenbook UX31a
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf dus al een beetje lopen Googlen, ik kwam bij de volgende sites uit. Maar echt ver kwam ik er niet mee:

McAfee
Hierbij heb ik gekeken of ik via mijn account een token kon krijgen, maar ik kon het programma alleen opnieuw kopen.

Intel
Ik heb via deze handleiding ook gekeken of er een reset mogelijk was via een account ofzo. Maar ook niks kunnen vinden.

Graag hoor ik of jullie advies hebben..

Hieronder een foto van het scherm:
Intel Anti-Theft Service

[Voor 9% gewijzigd door fyr0 op 13-11-2018 21:56]

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:54
Contact opnemen met MCaffee volgens de aanwijzing en vragen wie jouw laptop als gestolen/vermist heeft opgegeven.

while (! ( succeed = try ()));

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
hans_lenze schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:37:
Contact opnemen met MCaffee volgens de aanwijzing en vragen wie jouw laptop als gestolen/vermist heeft opgegeven.
Dat is niet de reden voor de lock. De reden voor de lock is "Platform Attack detected"; het systeem denkt dus dat iemand aan het kloten is met de hardware.

Edit: McAfee gaat je hier overigens waarschijnlijk niet bij helpen: https://community.mcafee....tack-Detected/td-p/600807
Dit is echt een issue met het moederbord, als het je niet lukt om met behulp van McAfee deze lock eraf te halen, zal je het moederbord moeten vervangen.

[Voor 28% gewijzigd door TommyboyNL op 18-11-2018 21:52]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True