Beste Tweakers!
Vandaag probeerde ik mijn laptop (Asus Zenbook UX31a) weer eens op te starten. Dit ging niet zoals ik gewend ben. Hij opende voordat ik toegang zou krijgen tot de bios in de “Intel Anti Theft Technology system lock”. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Maar na wat googelen ben ik erachter gekomen dat dit een soort anti inbraak systeem is van Intel/mcafee.
Ze vragen om een wachtwoord of een “server token password”. Ik kan geen van beide vinden.
Mijn vraag:
Is er een manier om dit te omzeilen/ hebben mede tweakers hier ervaring meer?
Een fresh instal zou ik niet erg vinden. Alles is redelijk goed geback-upt.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus Zenbook UX31a
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf dus al een beetje lopen Googlen, ik kwam bij de volgende sites uit. Maar echt ver kwam ik er niet mee:
McAfee
Hierbij heb ik gekeken of ik via mijn account een token kon krijgen, maar ik kon het programma alleen opnieuw kopen.
Intel
Ik heb via deze handleiding ook gekeken of er een reset mogelijk was via een account ofzo. Maar ook niks kunnen vinden.
Graag hoor ik of jullie advies hebben..
Hieronder een foto van het scherm:

Vandaag probeerde ik mijn laptop (Asus Zenbook UX31a) weer eens op te starten. Dit ging niet zoals ik gewend ben. Hij opende voordat ik toegang zou krijgen tot de bios in de “Intel Anti Theft Technology system lock”. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Maar na wat googelen ben ik erachter gekomen dat dit een soort anti inbraak systeem is van Intel/mcafee.
Ze vragen om een wachtwoord of een “server token password”. Ik kan geen van beide vinden.
Mijn vraag:
Is er een manier om dit te omzeilen/ hebben mede tweakers hier ervaring meer?
Een fresh instal zou ik niet erg vinden. Alles is redelijk goed geback-upt.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Asus Zenbook UX31a
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf dus al een beetje lopen Googlen, ik kwam bij de volgende sites uit. Maar echt ver kwam ik er niet mee:
McAfee
Hierbij heb ik gekeken of ik via mijn account een token kon krijgen, maar ik kon het programma alleen opnieuw kopen.
Intel
Ik heb via deze handleiding ook gekeken of er een reset mogelijk was via een account ofzo. Maar ook niks kunnen vinden.
Graag hoor ik of jullie advies hebben..
Hieronder een foto van het scherm:

[Voor 9% gewijzigd door fyr0 op 13-11-2018 21:56]