linux en adsl

Pagina: 1
Acties:

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
sinds kort in het bezit van een 'basic-adsl' verbinding (bij xs4all).. tot zover

gisteravond was ik bezig om een oude machine (suse linux 7.0) te voorzien van een 2e nic (3com etherlink 3 isa model), alles voor elkaar, adsl lijntje erin, modem is ook pingbaar, op de xs4all site gekeken en daar de benodigde modules opgehaald om het voor elkaar te krijgen onder linux, ook geen probleem, adsl werkt dus nu wel onder linux (althans op de console) ik heb op mijn windows clients het ip nummer van de netwerkaart welke op het interne netwerk is aangesloten opgegeven (172.16.1.25) dit is dus de 'default-gateway' (ook mijn dns servers heb ik aangepast op de clients..) echter als ik nu een ip adress wil pingen gaat dit niet...

onder linux staat 'ip-forwarding' aan, (cat /proc/sys/net/ipv4/ip_forward) geeft een 1 aan...

ik kan overigens wel mijn ip adress die ik van xs4all krijg tijdens het inloggen pingen..

wat doe ik verkeerd? het zal wel iets simpels zijn.. maar ik zie het ff niet

A wise man's life is based around fuck you

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik denk dat alleen forwarding aanzetten niet genoeg is. Je gaat dan nl. met je interne ip-s naar buiten en dat pikt je provider (terecht) niet. Je moet dus ook nog NAT / IP-Masquerading aanzetten zodat het van buiten lijkt of al jouw verkeer van 1 ipadres komt.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

/sbin/insmod ip_masq_ftp
/sbin/insmod ip_masq_irc
/sbin/insmod ip_masq_quake
/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -s 172.16.1.25/24 -j MASQ

Probeer dat maar es

Op de Windows clients:
Gateway = Linux server
DNS = DNS servers

:)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Moet je wel een kernel hebben die ipchains ondersteunt.

[AbC]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
thanx!

het werkt!

A wise man's life is based around fuck you