Toon posts:

Verbinden Ubiquity Unifi UAP-AC-LR

Pagina: 1
Acties:

• Boer Harm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11-2018
Situatie huis
- KPN Experia BoxV10 in huis
- KPN WiFi uitgeschakeld
- Ubiquity UAP-AC-LR aangesloten

Situatie schuur
- Vaste netwerkkabel van huis naar de schuur

Ik heb de software 5.60.40 gedownload.

Doel:
Ik wil 1 WiFi netwerk waarbij de beide AP elkaar versterken (dus goede dekking in huis en schuur op hetzelfde netwerk).

Gedaan:
Ik heb DHCP uitgezet en als het goed is heeft de AP in de schuur een vast IP adres gekregen.

Probleem:
Zie nog steeds 2 netwerken, met dezelfde naam. Kan niet inloggen in de schuur ondanks dat ik alle wachtwoorden toch echt wel geprobeerd heb.....

Bedankt voor de reacties, hoor graag simpel en concreet welke instellingen ik in de software moet corrigeren om dit werkend te krijgen...

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
Boer Harm schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:42:
Situatie huis
- KPN Experia BoxV10 in huis
- KPN WiFi uitgeschakeld

Situatie schuur
- Vaste netwerkkabel van huis naar de schuur

Ik heb de software 5.60.40 gedownload.

Doel:
Ik wil 1 WiFi netwerk waarbij de beide AP elkaar versterken (dus goede dekking in huis en schuur op hetzelfde netwerk).

Gedaan:
Ik heb DHCP uitgezet en als het goed is heeft de AP in de schuur een vast IP adres gekregen.

Probleem:
Zie nog steeds 2 netwerken, met dezelfde naam. Kan niet inloggen in de schuur ondanks dat ik alle wachtwoorden toch echt wel geprobeerd heb.....

Bedankt voor de reacties, hoor graag simpel en concreet welke instellingen ik in de software moet corrigeren om dit werkend te krijgen...
Dat accespoint is niets meer dan alleen een acces point. Als jij nu in je experiabox DHCP uit hebt gezet, worden er helemaal geen IP-adressen uitgedeeld.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De Experiabox V10 kan niet samenwerken met de Unifi AP, dus verder dan dezelfde SSID met hetzelfde wachtwoord kom je niet. Ook doet de Unifi AP geen DHCP, dus die zul je ook op de Experiabox moeten laten.

Verder hoort dit topic beter thuis in: Netwerken

[Voor 14% gewijzigd door Kaalus op 13-11-2018 19:46]

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
Kaalus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:45:
De Experiabox V10 kan niet samenwerken met de Unifi AP, dus verder dan dezelfde SSID met hetzelfde wachtwoord kom je niet. Ook doet de Unifi AP geen DHCP, dus die zul je ook op de Experiabox moeten laten.
KPN WiFi staat uit zegt hij, mogelijk heeft hij 2 AP's?

• Kaalus
  • Niet online
iAdema schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:46:
[...]

KPN WiFi staat uit zegt hij, mogelijk heeft hij 2 AP's?
Zou kunnen, maar dat blijkt niet heel duidelijk. Het kan wel via de site settings van Unifi, dan wordt het WiFi netwerk op alle AP's uitgezonden met dezelfde instellingen.

• Boer Harm
Ja ik heb 2 AP's, eentje in huis en eentje in de schuur....staat er echt heel duidelijk.

Verder de topic misschien bij "netwerken" plaatsen, maar Ubiquity werd hier letterlijk genoemd.

De AP in huis werkt prima overigens, al wel zeker een jaar. Waarom zou de Experiabox hier niet mee werken?

Anyways.....kan ik 1 netwerk krijgen? Volgens WiFi shop en veel internet sites moeten deze 2 APs prima met elkaar kunnen werken en zou de verbinding redelijk seamless van de ene naar de andere moeten gaan...

• Boer Harm
En ik heb DHCP natuurlijk niet in de Experiabox uitgezet.....

• Kaalus
  • Niet online
Boer Harm schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:58:
En ik heb DHCP natuurlijk niet in de Experiabox uitgezet.....
In je startpost staat letterlijk: Ik heb DHCP uitgezet
Die Unifi AP's doen sowieso geen DHCP dus die kun je ook niet uitzetten. Blijft die van je Experiabox over..

Heb je een Unifi controller draaien in je netwerk? Volgens mij is die namelijk nodig om meerdere AP's samen te laten werken.

• Boer Harm
Ik gebruik de software 5.6.40 zoals gemeld. Daar beheer ik beide APs. En daar kun je ook DHCP settings beheren. Leek mij dat het hier de APs betrof en niet de Experia box, dat is tenminste wat de software aangeeft....

Van de ene kan ik nu alle settings nog beheren en van de andere (in de schuur) geeft hij aan dat hij gemanaged wordt door degene in huis. Dat leek mij juist,

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 22:43
Beide AP's worden als het goed is door 1 controller gemanaged. Heb je soms op 2 pc's die controller draaien?
Bij mij vond hij het tweede AP namelijk automatisch, en hoefde ik alleen maar te "joinen"

[Voor 53% gewijzigd door Meester_J op 13-11-2018 20:06]

• Boer Harm
Klopt, 1 controller met de naam "UniFi", versie 5.6.40, Controller Hostname/IP = unifi.yourdomain.com etc.etc.

Is gewoon de beheer software, draait maar op 1 PC

• Boer Harm
Meester_J schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:05:
Beide AP's worden als het goed is door 1 controller gemanaged. Heb je soms op 2 pc's die controller draaien?
Bij mij vond hij het tweede AP namelijk automatisch, en hoefde ik alleen maar te "joinen"
Dat "joinen", deed je dat in de software? Heb je nu 1 WiFi netwerk?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 22:43
Boer Harm schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:12:
[...]

Dat "joinen", deed je dat in de software? Heb je nu 1 WiFi netwerk?
ja, in de controller vond hij een "orphan" ofzo accesspoint, en die heb ik zo toegevoegd aan de bestaande configuratie. Daarna gelijk even nieuwe firmware erop en klaar.

Heb even de backup van de controller gerestored op deze pc, dus kan nu ook meekijken. Als het goed is heb je een tabblad devices in de linkerrand. Staan ze daar allebei in nu?

[Voor 19% gewijzigd door Meester_J op 13-11-2018 20:17]

• Boer Harm
Dacht ook dat het gewoon moest kunnen. Oke, dan kan ik beste die van de schuur resetten denk ik naar factory settings en nog eens opnieuw proberen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 16:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Boer Harm Ik verplaats je topic naar Netwerken want daar past het veel beter :)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:03
ik zou sowieso kijken naar versie 5.8 van de controller. En de firmware van beide ap’s Vergelijken. En zelfs upgraden naar de laatste Stabiele versie.

Daarnaast stel je in de controller 1 WiFi netwerk in. Die laat je privisioning naar je ap’s. Hierna heb je 1 netwerk en 1 configuratie op beide ap’s

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
Boer Harm schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:04:
Ik gebruik de software 5.6.40 zoals gemeld. Daar beheer ik beide APs. En daar kun je ook DHCP settings beheren. Leek mij dat het hier de APs betrof en niet de Experia box, dat is tenminste wat de software aangeeft....

Van de ene kan ik nu alle settings nog beheren en van de andere (in de schuur) geeft hij aan dat hij gemanaged wordt door degene in huis. Dat leek mij juist,
DHCP settings in de controller werken alleen als je een Unifi Security Gateway hebt.

Enige wat DHCP betreft dat werkt is of Unifi apparaten DHCP gebruiken of een statisch IP gebruiken.

[Voor 8% gewijzigd door MewBie op 15-11-2018 08:59]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou je je 'Show System Config' hier willen posten? Deze vind je in de Controller op de Settings, Maintenance pagina.

De LTS controller is een prima optie, als je upgrade dan naar de 5.9.29 versie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 20:25
Je ziet 2 netwerken met de zelfde naam, op welk device?

Share and Enjoy!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 10:35
"Ik heb DHCP uitgezet en als het goed is heeft de AP in de schuur een vast IP adres gekregen."

Het AP krijgt niet zomaar een vast IP adres, dat moet je echt instellen in de controller software.
Ik ben er zelf mee bezig geweest, en mijn ervaring is dat je elk AP een vast IP adres moet geven, niet via DHCP.
Een factory reset van de ubiquiti doet ook wonderen (en daarna de juiste settings erinzetten).

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:14
Toevoegen van een extra AP zou letterlijk 1 minuut werk moeten zijn.

1) Zet de beheer pagina van de controller open
2) Zet je tweede AP aan.
3) In je controller zie je als het goed is na een korte in het 'device' overzicht een nieuw apparaat.
4) klik op Adopt
5) klaar en ga koffie drinken.

Wat ik uit je verhaal nu niet helemaal begrijp is wat je nu ziet. Liefst even toelichten vanuit 2 perspectieven. Wat zie je als eindgebruiker (welke twee netwerken) en wat zie je vanuit de controller. Heb je 2 sites?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee