Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 12:38
Goedenavond allemaal,

Ik ben recent begonnen met het "slim" maken van mijn huis. Al mijn verlichting werkt allemaal al via Sonoff schakelaars en Google Home.

Nu wou ik ook graag mijn pelletkachel "slim" maken. Gekeken naar fysieke druk knoppen als de Microbot push om de garantie van de pelletkachel niet te doen vervallen, maar kwam er al gauw achter dat dit toch een vrij prijzige oplossing is. Te prijzig om me druk te maken over de garantie van een pelletkachel die me 500 euro heeft gekost. En de optionele wifi kit voor de kachel van 450 euro wordt me ook te gek.

Ik heb op de kachel een 4 polige momentary switch zitten die ik ongeveer 3 seconden ingedrukt moet houden om de kachel aan en uit te zetten:
https://drive.google.com/...YbOKzli3m3gHfifCt1ebnXFlh

De andere kant van de printplaat ga ik binnenkort foto's van maken, en doormeten met een multimeter om te zien wat er geschakeld wordt en hoeveel voltage er op staat.

Nu heb ik al wat lopen struinen op het internet om te kijken wat een passende oplossing is, lijkt me dat een droog relais zonder voltage voor de drukknop de beste oplossing is, en wellicht hier een Sonoff SV met Tasmota firmware voor ga gebruiken.

Maar ik dacht bij mezelf er zijn vast mensen die zich hier al veel langer zich mee bezig houden, vandaar de vraag hier, wat zou jij de beste optie vinden voor het slim maken van een domme pelletkachel?

Het gaat me puur en alleen voor de aan/uit functionaliteit, ik wil de kachel vanaf mijn werk of vriendin alvast aan kunnen zetten zodat ik in een warm huis kom.

Bvd, mvg

Jelle

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 08:50
Heeft zo'n ding geen afstandsbediening? Dan kun je nog kijken of hij via een Broadlink RM kan bedienen. Blijft je garantie intact en hoef je niet te knutselen.