Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe Android smartphone voor moeder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bose321
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:29
Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone voor mijn moeder. Ze heeft nu een Lumia 950 en daarvoor een 930 gehad. Allebei erg fijne toestellen alleen geen apps en updates meer voor, dus dat zorgt nog wel eens voor irritaties.

De nieuwe telefoon wordt gebruikt voor Whatsapp, email, en zulke dagelijkse taken. Geen games dus ofzo.

Wel is ze gewend aan een goede camera en een goed OLED scherm met de vorige telefoons. Ik heb zelf een Nokia 7 plus, camera is prima en scherm acceptabel, maar wel een stapje terug denk ik.

Er zijn best veel nieuwe toestellen uitgebracht dus ik weet niet wat handig is voor een nieuwe telefoon.

Ik zoek dus een telefoon met;
  • OLED scherm of goed LCD scherm
  • Goede accu
  • Goede camera
  • Android Pie of garantie op snelle update
  • Fingerprint scan
Ik denk dat iets als 600 euro wel een mooi budget is. Een paar euro meer of minder is niet erg. Dus een 6T is een optie. Liever minder natuurlijk.

Fanaleds.com

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 19:01
gewone oneplus 6
https://www.bol.com/nl/p/...m-zwart/9200000094860451/
kan ook tweedehands maar ik hoop dat hij ook nieuw kan gekocht kan worden
het voorbeeld dat je opgeeft klinkt matig beter een gewone 6 pakken.

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:03
Een Galaxy S8 is tegenwoordig voor rond de 600 te verkrijgen. Prima telefoon en denk ik het beste wat je kunt krijgen met een goede camera.

• Bose321
Ludwig005 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:13:
gewone oneplus 6
https://www.bol.com/nl/p/...m-zwart/9200000094860451/
kan ook tweedehands maar ik hoop dat hij ook nieuw kan gekocht kan worden
het voorbeeld dat je opgeeft klinkt matig beter een gewone 6 pakken.
Is een 6T dan niet een betere optie? Die is 580 en nieuwere versie lijkt me beter? Of is de 6T niet echt een verbetering?
Welk voorbeeld? De Nokia 7 Plus is iig zeker geen matige telefoon.
michelsoe12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:19:
Een Galaxy S8 is tegenwoordig voor rond de 600 te verkrijgen. Prima telefoon en denk ik het beste wat je kunt krijgen met een goede camera.
Zit inderdaad ook met een S8 of S9 in mijn hoofd, ben alleen totaal niet te spreken over de support en updates van Samsung. Ik zit al maanden op Pie, terwijl Samsung daar nog steeds niet in de buurt van is. Ook de wat meer richting stock implementatie van Android lijkt mij fijner dan zo een Samsung.

Aan de andere kant heb ik ook wel zo mijn bedenkingen bij OnePlus. Als ik het zo hoor is de camera van de S8 en S9 beter/betrouwbaarder voor algemeen gebruik, en werkt het ook allemaal even stabiel?

Het gaat denk ik wel om de OnePlus 6, de OnePlus 6T, de S8 en de S9. Allemaal rond/onder de 600, dus dat is wel fijn.

[Voor 7% gewijzigd door Bose321 op 13-11-2018 21:11]

Fanaleds.com

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:43
S8 is bij saturn Duitsland nu 400€.
Vaak zat al zien liggen voor 350 als ie in de folder staat.

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:03
[b]
Zit inderdaad ook met een S8 of S9 in mijn hoofd, ben alleen totaal niet te spreken over de support en updates van Samsung. Ik zit al maanden op Pie, terwijl Samsung daar nog steeds niet in de buurt van is. Ook de wat meer richting stock implementatie van Android lijkt mij fijner dan zo een Samsung.
De S8 heeft inderdaad niet de nieuwste versie, maar ik krijg met mijn s8+ nog steeds maandelijkse beveiligings updates binnen.

Mocht je een iets langere update garantie willen, neem dan een s9. Die zijn tegenwoordig net zo goedkoop (en vaak met acties goedkoper door tegenvallende verkoop) dan de S8.

De tegenvallende verkoop komt doordat de S8 en s9 vrijwel identiek zijn van elkaar. Alleen de camera is wat mooier al is die van de S8 al super.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-04 16:04
Waarom geen iPhone? De 7 bijvoorbeeld.

Heel fijn beeldscherm, goede updates maar bovenal gebruiksvriendelijk!
Mijn ouders zweren erbij. Moeder een 5C, vader een 7.

Voor ons (of ik in ieder geval) jongeren is Android met als dat getweak prachtig natuurlijk.
Maar als je alleen waarde hecht aan betrouwbaarheid, stabiliteit, goede camera, accu duur en fingerprint scanner dan lijkt me een iPhone zeker de overweging waard.

• Bose321
Jullie voorkeur zou uitgaan naar een S9 ipv. een 6T dus? Vind die fingerprint scanner wel een gave nieuwe ontwikkeling.

iPhone valt af. Vooral de 7 is erg klein zonder OLED, al een stuk ouder, en verder is de hele Apple lock-in niet echt gewenst. Ook zal de iPhone wat problemen opleveren met domotica oplossingen hier thuis, maar dat is weer een heel ander verhaal. Mijn moeder heeft voorheen met Android gewerkt, en haar telefoon van werk is ook een Android, en dat heeft altijd gewoon stabiel en betrouwbaar gewerkt.

Fanaleds.com

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-04 16:04
Okee duidelijk verhaal, top.

Ik denk dan dat een S8 wel heel veel waar biedt voor je geld :Y
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True