Toon posts:

BMW ConnectedDrive 3G - Vodafone van 3G naar 4G

Pagina: 1
Acties:

• BMWDriver
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11-2018
Vodafone heeft aangekondigd dat op 1 januari 2020 3G zal worden uitgeschakeld en dat toestellen die geen 4G ondersteunen geen data verbinding meer kunnen maken: https://www.vodafone.nl/van3gnaar4g/

Echter veel BMW ConnectedDrive abonnementen maken gebruik van het Vodafone 3G netwerk. Wordt deze groep door Vodafone/BMW vergeten? Of wat wordt de situatie na 1 januari 2020 voor deze abonnementen?

BMW levert in veel nieuwe auto's al 4G, maar er zijn nog ontzettend veel BMW's met 3G - die geen 4G kunnen. Vanaf Modeljaar 2012 t/m modeljaar 2017 zijn nieuwe BMW's geleverd met 3G. Het gaat om honderdduizenden BMW's die over 1 jaar allemaal de 3G ConnectedDrive verbinding dreigen kwijt te raken als er niet tijdig gehandeld wordt door BMW en Vodafone.

Tot op heden is er niets meer bekend gemaakt over de gevolgen voor BMW ConnectedDrive 3G en iedereen die nu de aanschaf van een gebruikte BMW overweegt kan zomaar voor de verrassing komen te staan dat het eventueel aanwezige ConnectedDrive over iets meer dan een jaar niet meer zal functioneren. Advies is om bij aanschaf van een gebruikte BMW hierover afspraken te maken met het verkopende autobedrijf.

Het is zeer teleurstellend dat BMW Nederland tot op heden hier nog geen enkele aandacht voor heeft gehad en trouwe BMW rijders niet informeert over de mogelijke impact. :'( Het artikel van Vodafone is immer zeer duidelijk en laat geen onduidelijkheid bestaan indien er door BMW niet tijdig wordt gehandeld

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Het artikel dat je linkt lijkt voor particulieren te gelden. Ik neem aan dat als BMW zo'n grote klant is dat er wel afspraken over gemaakt worden of dat de betreffende modellen ook gewoon via 2G kunnen werken.

Maar je kan het altijd navragen bij BMW Nederland..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit geldt bij mijn weten voor smartphone gebruik. De 3G masten worden volgens mij niet verwijdert

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:07:
Dit geldt bij mijn weten voor smartphone gebruik. De 3G masten worden volgens mij niet verwijdert
De masten worden inderdaad niet verwijderd. Echter, wel de 3G functionaliteit uitgeschakeld. De desbetreffende 3G-frequentie zal worden gebruikt voor 4G en 3G zal bij Vodafone simpelweg niet meer beschikbaar zijn. Echter 2G wel, dus ik vraag me af, beschikt de modem in de auto niet over 2G-fallback? Dan is er niet zoveel aan de hand, behalve dat het behoorlijk trager zal worden.

• Bmw-2017
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07-02-2020
Vandaag om 17u uur kregen we van BMW NL te horen dat we in de kou staan.
Ze schreven dit:

"Om het huidige 4G netwerk te kunnen verbeteren, heeft Vodafone besloten het 3G netwerk in Nederland met ingang van vandaag uit te schakelen. Graag informeren wij u over de gevolgen voor u en uw BMW.   

VERBINDING IN UW BMW.
Uw BMW is uitgerust met een 3G simkaart van Vodafone en voorzien van verschillende BMW ConnectedDrive diensten. Na het uitschakelen van het 3G netwerk door Vodafone, schakelt uw auto automatisch over van 3G op 2G, dat vooralsnog in alle EU lidstaten beschikbaar is. Uw auto blijft hierdoor online. De snelheid om data te verzenden en te ontvangen via 2G is echter wel lager dan bij 3G. Sommige diensten kunnen hierdoor trager werken dan voorheen.

GEVOLGEN VOOR CONNECTED DRIVE.
De meeste diensten blijven actief in uw auto, zoals de Intelligente Noodoproep, Real Time Traffic Information en Remote Services. De enige dienst die op uw auto actief is en niet meer werkt vanaf vandaag is Online Entertainment. Voor deze dienst is minimaal 3G snelheid nodig. Het inbegrepen abonnement bij de muziekprovider (Deezer of Napster) blijft nog wel actief tot het einde van de looptijd en kunt u blijven gebruiken via bijvoorbeeld uw mobiele telefoon.Omdat u momenteel gebruik maakt van Online Entertainment in uw auto, bieden wij u ter compensatie graag een waardebon aan van 50 euro. U kunt de waarde, die de bon vertegenwoordigt, bij uw BMW dealer besteden aan BMW lifestyle artikelen, accessoires of onderhoud. Neem hiervoor een print van deze e-mail mee. De waardebon is geldig tot en met 31-12-2021.

U kunt uw muziek blijven streamen in uw BMW. Dit doet u door bij Media te kiezen voor Bluetooth audio en de muziek via uw telefoon af te spelen. Dataverbruik gaat in dit geval wel via uw eigen mobiel-internetabonnement. Via BMW Apps behoudt u de volledige functionaliteit van Deezer of Napster, zolang deze muziekproviders ondersteuning blijven bieden aan BMW Apps en afhankelijk van uw mobiele telefoon."

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
BMW maakt zich hier wel heel makkelijk vanaf zeg, 50 euro tegoedbonnetje waar niemand op zit te wachten. Schandalig als je het mij vraagt. Dit probleem kan bijvoorbeeld ook worden opgelost door kosteloos een mifi met abonnement aan te bieden. Maar dat loopt teveel in de papieren, natuurlijk.

Ik vraag me af hoe de verkeersinformatie werkt straks in de praktijk in de spits met een overbelast 2G netwerk...

Ik vraag me ook af hoe dat bij andere autofabrikanten zit...

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 21:57

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

De enige echt goed werkende oplossing is dus feitelijk een zeer dure NBT Evo retrofit.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

En binnenkort gaat de FM er ook af!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee