Toon posts:

oc-probleem: hangt tijdens memory detection test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Athlon op 8.5 x 100 probeer op te starten dan weigert hij dit.Mijn diagnose ledjes op het mobo geven dan aan dat ie met de memory detection test bezig is. Tevens hoor je 3 korte piepjes achter elkaar.
Het rare is dat hij het zelfde doet op 8.5 x 90.
(Het is me 's morgens 1 x gelukt om te booten op 8.5 x 100 en toen liep hij ook perefect stabiel op 1.80V en 40graden)

Wat ik niet begrijp is waarom het geheugen hangt terwijl ik alleen de muliplier verander.

Mijn specs.
-Athlon 700 slot A
-op 8 x 100 bij 1.80V stabiel op 40graden)
-MSI K7Pro (bios v1.2)
-TD2 device voor multiplier en Voltage tweaking)
-Mathlon (v3) voor cache devider op 2/5 (1/3 maakt geen verschil)
-Geforce1 DDR deluxe

Hogere voltage/lagere FSB of andere cache devider maakt dus allemaal niks uit, hij blijft hangen op de memory test tijdens booten. (op 1 toevals treffer na toen hij 's morgens koud wel opstarten en toen ook stabiel liep)
Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?

Ps ik heb ook 8 x 105 geprobeert en dan boot hij wel maar wordt hij minder stabiel ook met 1.95V
(oh en voor de flamers: JA IK HEB DE SEARCH AL GEBRUIKT)

Verwijderd

Samengevat:

Hij loopt origineel: 100 x 7
Nu stabiel op : 100 x 8
Niet stabiel op: 100 x 8,5
Niet stabiel op: 90 x 8,5

Je geheugen zal het niet zijn denk ik omdat deze continue op dezelfde fsb loopt en bij de laatste zelfs lager.

Betekenen die piepjes wel memorycheck?
Anders zou je eens moeten gaan denken aan andere koeling, ik weet niet wat je nu gebruikt?

Misschien dat je de Vio wat kan verhogen, dan krijgen je geheugen en kaarten iets meer voltage waardoor er wat storingen kunnen worden verminderd.

Deze 2 dingen kan ik bedenken, maar als hij s'morgens wel koud start (1x) lijkt het me een cooling probleem.

MrK

Verwijderd

Topicstarter
Dat hij hangt op de memory test kan ik zien aan de diagnostic led's (0010 is volgens het boekje de memory test) maar wat de piepjes betekenen kan ik nergens terug vinden. (Iemand ideeen?)
In ik vindt het idd dus raar dat hij het op 8 x 100 goed doet en op 8.5 x 90 helemaal niet.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

[qoute]
Nu stabiel op : 100 x 8 =800
Niet stabiel op: 90 x 8,5 =765
[/qoute]

Misschien dom vraagje maar waarom zou je de bussnelheid verlagen?
Loopt de systeem alleen maar langzamer van.
|:(
Dan boeit het toch eigenlijk niet of hij stabiel loopt of niet.

Waarschijnlijk loopt de geheugen nu op een snelheid die ze in verwarring brengt.

Verwijderd

lees zijn verhaal dan, hij wil weten waarom zijn geheugenniet meewerkt terwijl hij alleen de multiplier omhoog gooit.

m.a.w. 8=>8.5 waarom werkt het niet, en om zeker te zijn dat het geheugen geen problemen geeft heeft hij zijn bus omlaag gegooit.

Hij weet heus wel dat 8x100 sneller is dat 8.5x90 , hij zal hem dan ook terug zetten naar 8x100 als niets anders lukt.