Als ik mijn Athlon op 8.5 x 100 probeer op te starten dan weigert hij dit.Mijn diagnose ledjes op het mobo geven dan aan dat ie met de memory detection test bezig is. Tevens hoor je 3 korte piepjes achter elkaar.
Het rare is dat hij het zelfde doet op 8.5 x 90.
(Het is me 's morgens 1 x gelukt om te booten op 8.5 x 100 en toen liep hij ook perefect stabiel op 1.80V en 40graden)
Wat ik niet begrijp is waarom het geheugen hangt terwijl ik alleen de muliplier verander.
Mijn specs.
-Athlon 700 slot A
-op 8 x 100 bij 1.80V stabiel op 40graden)
-MSI K7Pro (bios v1.2)
-TD2 device voor multiplier en Voltage tweaking)
-Mathlon (v3) voor cache devider op 2/5 (1/3 maakt geen verschil)
-Geforce1 DDR deluxe
Hogere voltage/lagere FSB of andere cache devider maakt dus allemaal niks uit, hij blijft hangen op de memory test tijdens booten. (op 1 toevals treffer na toen hij 's morgens koud wel opstarten en toen ook stabiel liep)
Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?
Ps ik heb ook 8 x 105 geprobeert en dan boot hij wel maar wordt hij minder stabiel ook met 1.95V
(oh en voor de flamers: JA IK HEB DE SEARCH AL GEBRUIKT)
Het rare is dat hij het zelfde doet op 8.5 x 90.
(Het is me 's morgens 1 x gelukt om te booten op 8.5 x 100 en toen liep hij ook perefect stabiel op 1.80V en 40graden)
Wat ik niet begrijp is waarom het geheugen hangt terwijl ik alleen de muliplier verander.
Mijn specs.
-Athlon 700 slot A
-op 8 x 100 bij 1.80V stabiel op 40graden)
-MSI K7Pro (bios v1.2)
-TD2 device voor multiplier en Voltage tweaking)
-Mathlon (v3) voor cache devider op 2/5 (1/3 maakt geen verschil)
-Geforce1 DDR deluxe
Hogere voltage/lagere FSB of andere cache devider maakt dus allemaal niks uit, hij blijft hangen op de memory test tijdens booten. (op 1 toevals treffer na toen hij 's morgens koud wel opstarten en toen ook stabiel liep)
Wie heeft er een idee wat ik nog kan proberen?
Ps ik heb ook 8 x 105 geprobeert en dan boot hij wel maar wordt hij minder stabiel ook met 1.95V
(oh en voor de flamers: JA IK HEB DE SEARCH AL GEBRUIKT)