Toon posts:

WIN10: Bestanden verbergen met een bepaalde extentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-02 11:00
Ik neem even het risico om mezelf als noob te identificeren... :X

Ons CAD programma maakt voor elke samenstellingstekening een .cfg bestand aan. Dat kan aardig oplopen en maakt het navigeren en zoeken behoorlijk lastiger.

Als het te erg wordt selecteer ik die bestanden en maak ze 'verborgen'. Ze zijn nodig, maar worden nooit door gebruikers geopend.

Ik zoek me gek, maar vind nergens waar ik in win10 kan instellen dat elk bestand met de extentie .cfg de eigenschap 'verborgen' moet krijgen.
Wie oh wie weet waar dit te doen?

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25
's Nachts het volgende script uitvoeren misschien een oplossing? Voor mijn part om het uur. ;)

code:
1
attrib +h /s *.cfg

Naar mijn weten kun je Windows niet vertellen dat *.cfg bestanden altijd hidden moeten zijn.

Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon 700 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Ryzen 5 5600X (10)

• cadsite
damn...
Dus toch geen dummie vraag. :p
Scriptjes laten lopen op de server ga ik hier niet doen, dat zal niet geapprecieerd worden vermoed ik.

Toch bedankt om mee te denken!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
cadsite schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:38:
damn...
Dus toch geen dummie vraag. :p
Scriptjes laten lopen op de server ga ik hier niet doen, dat zal niet geapprecieerd worden vermoed ik.

Toch bedankt om mee te denken!
Wellicht je "probleem" eens voorleggen bij ICT, of de partij die de server(s) beheert.

Misery and hate will kill us all.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Moet mogelijk zijn met een register aanpassing:

https://www.winhelponline...nsion-specific-file-type/

• cadsite
Dank je wel om mee te denken en om de tijd te nemen om je oplossing te posten, maar dit is niet mijn probleempje.

De extentie wil ik zien van alle bestanden.
Ik wil files met een bepaalde extentie de eigenschap 'verborgen' geven. Dus alle bestanden met .cfg wil ik niet zien.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ja, te snel gelezen ;-)
Denk dat je dan uitkomt op een andere bestandsmanager zoals Directory Opus of Total Commander...
in Directory Opus zit een optie om bepaalde .type bestanden eruit te filteren: https://www.gpsoft.com.au...olderOptions/Filters1.htm
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee