Toon posts:

Processor en geheugen staan op volle toeren te draaien.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• couwenberg
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-11-2021
Mijn vraag
Ik gebruik mijn pc voor zowel gamen als werk (Adobe Illustrator en After Effects), alleen nu ben ik de demo van Battlefield V (low) aan het spelen en begint het spel te haperen. Ik heb de taakbeheer uitgeklapt en gekeken naar de prestaties van mij hardware. Nu zag ik dat mijn geheugen en processor beide om en nabij de 100% staan. Zou ik deze moeten upgraden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 970 draait op 47%
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz in gebruik 100% snelhiehd 3.08GHz
Geheugen: 8GB in gebruik 7,5gb (29,4MB) beschikbaar 411 mb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier aan kan doen..

Beste antwoord (via couwenberg op 13-11-2018 16:48)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jaaoie17 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:34:
Videokaart is ook niet zo super. Je kunt beter alles vervangen.
Maar nog wel krachtiger dan de GTX1050 / GTX 660 die minimaal aanbevolen wordt.

De huidige processor is eigenlijk te zwak (i5-6600K aanbevolen) en het geheugen zit op het minimum.
Door cpu en geheugen te upgraden is het speelbaar tegen een investering van <300 euro. Bij een complete vervanging van het systeem ben je meer dan het dubbele kwijt.

@couwenberg het beste kun je een set van hetzelfde merk/type doen, maar in principe kun je ieder geheugen erbij steken die op de QVL van jouw type moederbord staat

[Voor 17% gewijzigd door MadMarky op 13-11-2018 15:56]

🖥️ | 🚗

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.ea.com/games/...uy/pc-system-requirements

Je zit op het randje van genoemde requirements, lijkt het.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• couwenberg
Ja maar wat zou ik eventueel moeten upgraden, want mijn videokaart lijkt nog wel mee te kunnen? Ik heb persoonlijk niet zoveel verstand van hardware dus voor mij is het echt een raadsel..

• MadMarky
  • Niet online
8GB geheugen is tegenwoordig eigenlijk niet meer voldoende voor veeleisende games. Je processor is ook een wat minder krachtig model voor wat betreft kloksnelheid.

Je geheugen uitbreiden naar 16GB zal al wat verlichting brengen en de processor zou je kunnen vervangen door bijvoorbeeld een snellere i7 uit dezelfde generatie.

🖥️ | 🚗

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05 16:18
De kansen zijn klein, maar als je er één tweedehands goedkoop kan vinden dan is misschien een i7-6700 of i7-6700K een upgrade waard. Verder... Tja je speelt wel erg op het randje helaas voor een triple A game met 8GB. Misschien kan je tweedehands via het V&A bijvoorbeeld twee goedkope ram sticks erbij prikken of vervangen (tot 16GB). Als dat geen uitkomst is ivm dat de prijzen dichtbij een gloednieuwe upgrade kit zijn (CPU, Mobo en ram) kan je net zo goed even een topic aan maken bij de aankoop advies forums.

• couwenberg
MadMarky schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:01:
8GB geheugen is tegenwoordig eigenlijk niet meer voldoende voor veeleisende games. Je processor is ook een wat minder krachtig model voor wat betreft kloksnelheid.

Je geheugen uitbreiden naar 16GB zal al wat verlichting brengen en de processor zou je kunnen vervangen door bijvoorbeeld een snellere i7 uit dezelfde generatie.
Als ik een geheugen van 8GB erbij doe, moet deze dan van hetzelfde merk zijn?

Zal de processor vervangen veel verschil brengen want een nieuwe processor is al gauw wat duurder.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 23:57

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
jaaoie17 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:34:
Maar nog wel krachtiger dan de GTX1050 / GTX 660 die minimaal aanbevolen wordt.

De huidige processor is eigenlijk te zwak (i5-6600K aanbevolen) en het geheugen zit op het minimum.
Door cpu en geheugen te upgraden is het speelbaar tegen een investering van <300 euro. Bij een complete vervanging van het systeem ben je meer dan het dubbele kwijt.

@couwenberg het beste kun je een set van hetzelfde merk/type doen, maar in principe kun je ieder geheugen erbij steken die op de QVL van jouw type moederbord staat

[Voor 17% gewijzigd door MadMarky op 13-11-2018 15:56]

🖥️ | 🚗

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je CPU gaat al een gigantisch verschil maken. CPU is in BF1 al niet geweldig, en ook daar is te zien dat een CPU upgrade enorme verbetering geeft in FPS en FPS drops

• Luc77z
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als ik vergelijk met mijn setup (ryzen 5, 8 gb, rx560) dan is het hoogstwaarschijnlijk de cpu die haperingen veroorzaakt. In bfv demo had ik geen haperingen, maar wel een lage fps, 60.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee