Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eigen thermostaat voor vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:30

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb op 1 verdieping maar vloerverwarming (beneden), maar het hele huis heeft open trappen. Nu gaat deze aan met een relais bij inschakelen (Nest) thermostaat in de woonkamer. Het leek echter fijn en slimmer om een eigen thermostaat aan de vloerverwarming te hangen (ook Nest). Mogelijk met wat energiebesparing, maar zeker weten met "slimmere" aansturing van die ruimte.

Is dit mogelijk? Of zou het echt totale bullshit zijn volgens jullie? Volgens Nest kan het prima, maargoed... wij van WC eend... -> https://nest.com/nl/suppo...rmostats-in-the-same-home

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nest Thermostat V3 + CV ketel / radiatoren / vloerverwarming met heet water aansluiting beneden
Nest Thermostat E

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Die link van Nest, maar niemand in deze situatie

Beste antwoord (via N1ckk op 14-11-2018 09:05)

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:09
Doet de situatie zich voor dat je in de ruimtes op de overige verdiepingen de verwarmingen wel en in de woonkamer niet aan moet? In dat geval zou het wel nut kunnen hebben, al blijft dan wel de vraag in welke overige ruimte je dan wilt bepalen wanneer de verwarming aan moet.

Indien dat niet het geval is, lijkt het me een overbodige exercitie en lijkt het me handiger om de kranen van de radiotoren in de overige ruimtes dicht te draaien (en indien gewenst deze open te draaien).

---edit---
N1ckk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:
-> Snap ik, maar zones zijn wel aan elkaar door open trap
Door verschillende warmtezones te creëren blijft de warmte van de woonverdieping daar natuurlijk niet op magische wijze, dus of het echt heel veel nut heeft, betwijfel ik...

[Voor 27% gewijzigd door lateef op 13-11-2018 16:14]

Alle reacties

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 10:32
Kun je wat meer details geven?
Vloerverwarming als hoofdverwarming of als bijverwerming?
Alleen in specifieke ruimtes vloerverwarming?
Wat voor soort vloerverwarmingsverdeler heb je?

Je dient zowiezo te voorkomen dat twee thermostaten samen (of tegen) moeten werken om de temperatuur in een ruimte te regelen. Daarom mag iedere zone (1 of meerdere ruimtes) maar 1 thermostaat hebben.

[Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 13-11-2018 15:23]

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:30

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Vloerverwarming als hoofdverwarming of als bijverwerming?
Naja, enige verwarming van verdieping 0.

Alleen in specifieke ruimtes vloerverwarming?
Jep, beneden (keuken / entree)

Wat voor soort vloerverwarmingsverdeler heb je?
Weet ik niet, moet ik even uitzoeken.

Je dient zowiezo te voorkomen dat twee thermostaten samen (of tegen) moeten werken om de temperatuur in een ruimte te regelen. Daarom mag iedere zone (1 of meerdere ruimtes) maar 1 thermostaat hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:09
Doet de situatie zich voor dat je in de ruimtes op de overige verdiepingen de verwarmingen wel en in de woonkamer niet aan moet? In dat geval zou het wel nut kunnen hebben, al blijft dan wel de vraag in welke overige ruimte je dan wilt bepalen wanneer de verwarming aan moet.

Indien dat niet het geval is, lijkt het me een overbodige exercitie en lijkt het me handiger om de kranen van de radiotoren in de overige ruimtes dicht te draaien (en indien gewenst deze open te draaien).

---edit---
N1ckk schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:
Door verschillende warmtezones te creëren blijft de warmte van de woonverdieping daar natuurlijk niet op magische wijze, dus of het echt heel veel nut heeft, betwijfel ik...

[Voor 27% gewijzigd door lateef op 13-11-2018 16:14]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True