Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
eerste NAS, voornamelijk om films en muziek op te slaan/streamen. Redundatie niet belangrijk dus een one bay toestel volstaat
Wat is je budget?
Heb al wat rond gekeken en zou zo rond de € 150 willen uitkomen, excl. hd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qnap ts128 of Synology ds118 lijken qua prijs en prestaties dicht bij elkaar te liggen, al sta ik zeker open voor alternatieven. Het is mijn eerste NAS dus ben een absolute leek hierin.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Muziek wordt naar een Denon netwerkspeler gestreamd, films naar een Panasonic 4k smart tv. De Qnap is ietsje goedkoper maar doet niet aan transcoden, waar de Synology dit wel doet. Heb ik echter transcoding nodig als mijn tv de meest gangbare formaten ondersteunt? Nu speelt die eigenlijk zowat alles af via USB-schijf (divx, mkv,...)
Ik zoek een?
eerste NAS, voornamelijk om films en muziek op te slaan/streamen. Redundatie niet belangrijk dus een one bay toestel volstaat
Wat is je budget?
Heb al wat rond gekeken en zou zo rond de € 150 willen uitkomen, excl. hd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Qnap ts128 of Synology ds118 lijken qua prijs en prestaties dicht bij elkaar te liggen, al sta ik zeker open voor alternatieven. Het is mijn eerste NAS dus ben een absolute leek hierin.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Muziek wordt naar een Denon netwerkspeler gestreamd, films naar een Panasonic 4k smart tv. De Qnap is ietsje goedkoper maar doet niet aan transcoden, waar de Synology dit wel doet. Heb ik echter transcoding nodig als mijn tv de meest gangbare formaten ondersteunt? Nu speelt die eigenlijk zowat alles af via USB-schijf (divx, mkv,...)