AV Receiver met Airplay video support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:17
Weet iemand van het bestaan van een AV Receiver met Airplay video support? Veel receivers hebben wel Airplay support maar komen niet verder dan audio, terwijl er toch voldoende hardware aanwezig is om ook Airplay video te ondersteunen lijkt me.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Deze AVR's zullen misschien wel bestaan. Maar je moet er wel rekening mee houden dat de firmware ondersteuning van AVR's niet geweldig is. Dus wanneer er een nieuwe IOS verzie uit komt die aanpassingen heeft in het airplay protocol, dan kan het zo maar een maand duren voordat deze functionaliteit weer werkt. En als de AVR ouder is dan 3 jaar kunnen ze ook beslissen om het helemaal niet meer te ondersteunen.

Het is dus altijd slimmer om een Apple TV te kopen en die op de AVR aan te sluiten. Dat geeft de kleinste kans op problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Ja daar heb je een valide punt. Dat was inderdaad ook 1 van mijn grote ergernissen met mijn overleden Onkyo (nooit meer Onkyo voor mij). De eerste maanden zijn ze nog gretig met firmware upgrades, daarna zoek je het maar lekker uit. Toch zijn die protocollen vaak erg lang backwards compatible, dus het lijkt mij wel fijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een receiver is er voor met name audio. Als jij airplay wilt gebruiken voor video moet je een TV kopen die dat ondersteunt (of een apple TV streamer ofzo). Kun je vandaar af met het geluid naar je receiver. Doet elk apparaat waar ie voor bedoeld is: beeld weergeven cq geluid versterken :)

Sowieso, apple compatibiliteit is bij de meeste producenten een doorn in het oog. Gesloten technologie etc. Gewoon DLNA of spotify, dat gebruikt iedereen en dat werkt gewoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Sorry maar dat ben ik absoluut niet met je eens. De categorie heet niet voor niks AV-receivers. De gemiddelde receiver komt met 6 HDMI inputs en 2 HDMI outputs waarbij het schakelen van de audio en video voor mij de belangrijkste functies zijn. Daarnaast ondersteunen ze allemaal wel Airplay (alleen audio) dus zo gesloten zal het allemaal ook wel weer niet zijn. Je verwart in mijn ogen een versterker (die inderdaad alleen audio versterkt) met AV-receivers.